Mindkét nagy televíziós saleshouse 15 százalékos emelésre készül a televíziós hirdetési árakban 2025-ben – derült ki a tegnapi Big Picture konferencián.
Tisztult a kép azzal kapcsolatban, hogy milyen árakkal számolhatnak az ügynökségek és a hirdetők a televíziós reklámpiacon 2025-ben. Az Atmedia részéről Kosaras Klaudia kereskedelmi igazgató a Big Picture konferencián tartott előadásában jelentette be, hogy a saleshouse 15 százalékkal emeli a reklámdíjakat jövőre.
Dudás Gergely, az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese az eseményen nem árult el konkrétumokat az emelésről, viszont jelezte, hogy hétfő este a honlapjukon már elérhetők lesznek a jövő évi szezonindexek és az ÁSZF. Ennek megfelelőn közzé is tették ezeket a dokumentumokat, amelyek alapján náluk is 15 százalékos drágulással lehet számolni jövőre. Az RTL SalesHouse jövő évi szezonindexe és ÁSZF-e itt és itt érhető el.
A lapunk által a rendezvényen megkérdezett médiaügynökségi vezetők szerint az idei évben jót ment a televíziós reklámpiac, és várhatóan reálértéken is lesz egy egy számjegyű százalékos növekedés. Az elmúlt évben a rendkívül magas infláció miatt ez nem valósulhatott meg.
A jövő évvel kapcsolatban azonban van némi bizonytalanság ezúttal is. A hirdetők körében tapasztalható némi óvatosság, ami vélhetően a nemzetközi, közte a magyar gazdaságra nagy hatást gyakorló német gazdaság alakulásával is kapcsolatba hozható.
Ugyanakkor igaz, az is, hogy mindenki várta a jövő évi árakra vonatkozó bejelentéseket a Big Picture-ön, és csak ezt követően tudnak elkezdődni az érdemi tárgyalások. "Pressing" ez a javából ügyfeleknek és ügynökségeknek egyaránt.