Mindhárom fő korosztálynál az X-Faktor volt a múlt hét legnézettebb műsora. Az RTL és a TV2 között viszont a korábbinál szorosabbá vált a verseny.
Egy héttel ezelőtt még arról írtunk, hogy az RTL főműsoridőben, a 18-49 és a 18-59 éveseknél is a TV2 előtt állt. A mögöttünk lévő – október 28. és november 3. közötti – héten viszont már szorosabb volt a verseny az említett két célcsoportnál. A 18-59 éveseknél ugyanis a TV2 az RTL elé verekedte magát, a 18-49 éveseknél pedig ugyan megőrizte a vezető helyét az RTL, de csak fél százalékpontnyi előnnyel. A többi célcsoportnál – szokás szerint – a TV2 nyerte a hetet, azaz teljes napon minden fontos korosztálynál, valamint a főműsoridőben a teljes lakosságnál is.
A komplett csatornaportfóliók terén az RTL Magyarország volt az első a 18-49 és a 18-59 éveseknél, főműsoridőben. Előbbieknél 1,3 százalékpont, utóbbiaknál 0,4 százalékpont volt az előnyük. A többi bontásban a TV2 Csoport bizonyult piacvezetőnek.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 44. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 13,9 | 16,9 | 12,7 |
RTL | 13,6 | 13 | 13,2 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 44. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 10 | 12 | 8,9 |
RTL | 8 | 7,6 | 7,7 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 23,4 | 24,2 | 22,3 |
RTL Magyarország | 19,5 | 17,1 | 19,4 |
AMC Networks | 5,8 | 5,5 | 6,0 |
MTVA | 5,5 | 9,4 | 4,6 |
Network4 | 3,4 | 4,7 | 2,4 |
Antenna Entertainment Group | 3,0 | 2,6 | 2,8 |
Warner Bros.Discovery | 2,8 | 3,1 | 2,6 |
Paramount Global | 2,6 | 2,2 | 3,3 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 14,5% / 11,8% (16,8% / 14%)
Tények Plusz – 11,6% / 9,4% (12,6% / 10,1%)
Séfek séfe – 14,9% / 14% (14,2% / 13,5%)
Kőgazdag fiatalok – 8,6% / 8,1% (8,3% / 7,8%)
RTL
Híradó – 16,5% / 13,6% (17,2% / 14,2%)
Fókusz – 10,6% / 10,1% (10,6% / 9,2%)
Nyerő Páros – 13,9% / 13,4% (13,6% / 13,2%)
Gyertek át – 9,9% / 10,1% (korábbi héten a Házasodna a gazda: 12,3% / 11,4%)
A hírműsorok terén – a kereskedelmi célcsoportnál – jobban jött ki a lépés az RTL Híradónak. A Séfek séfe és a Nyerő Páros nagyon hasonló számokat hozott a 18-49 és a 18-59 éveseknél. Mindkét műsor megugrotta a saját heti főműsoridős csatornaátlagát. A főműsoridő későbbi részében viszont a TV2-s Kőgazdag fiatalok és az RTL-es Gyertek át sem produkált valami kirobbanó eredményt.
Egy apró érdekesség a Duna TV kapcsán: a csatornához képest hétköznapokon feltűnően jól teljesít az Egy csodálatos asszony című török sorozat. A teljes lakosságnál ez volt múlt héten a Duna Tv legnézettebb tartalma, a sorozat share-je nagyjából a duplája volt a csatorna 4+-os heti átlagának. Ami pedig érdekes lehet, hogy ezt a szériát a 2020-as őszi szezonban már leadta az RTL, de náluk megbukott. Emiatt csak az első évadot sugározta az RTL, a Duna Tv viszont le fogja adni a Magyarországon be sem mutatott további két évadot is.
Pénteken az RTL-es Fort Boyard továbbra sem kapott erőre, a 18-49-es share-jük mindössze 8 százalék volt. A szombat esti eredményekkel vigasztalódhatott azért az RTL, hiszen az X-Faktor mind a három célcsoportnál megverte a Dancing with the Stars-t. Az X-Faktor a 18-49 éveseknél 25,6 százalékot, a 18-59 éveseknél 24,7 százalékot, a teljes lakosságnál 20,6 százalékot ért el. A Dancing ugyanezeknél 13,8 százalékot, 13,9 százalékot és 18,8 százalékot produkált.
Vasárnap azonban visszavágott a TV2 a Megasztárral. A Sztárbox két részét egyben nézve ugyanis a Megasztár jobb share-t ért el. A 18-49 éveseknél rezgett a léc, de ott is jobb volt a Megasztár (16,4% vs. 16%). A 18-59-nél és a teljes lakosságnál viszont már egyértelmű a Megasztár előnye (17,3% vs. 15,1%, illetve 19,1% vs. 13,2%).
Ami a hét legnézettebb műsorát illeti, az X-Faktor most megszerezte a mesterhármast, azaz mindhárom nagy célcsoportnál az élen végzett. A 18-49 éveseknél 378 ezer, a 18-59 éveseknél 522 ezer, a teljes lakosságnál 812 ezer nézővel. A TV2 legnézettebb produkciójának a Megasztár számított, ami a 18-49 éveseknél 240 ezer, a 18-59 éveseknél 367 ezer, a teljes lakosságnál 753 ezer nézőt ültetett a képernyők elé.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
X-FAKTOR | RTL | 522 113 | 24,7 |
MEGASZTÁR | TV2 | 367 449 | 17,3 |
ÁLARCOS ÉNEKES | RTL | 361 901 | 15,5 |
SZTÁRBOX | RTL | 321 551 | 15,1 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 293 567 | 14,4 |
HÍRADÓ | RTL | 292 359 | 14,0 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 291 022 | 13,9 |
NYERŐ PÁROS | RTL | 276 075 | 14,2 |
TÉNYEK | TV2 | 269 803 | 15,0 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 261 501 | 13,8 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
X-FAKTOR | RTL | 812 829 | 20,6 |
MEGASZTÁR | TV2 | 753 874 | 19,1 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 740 762 | 18,8 |
TÉNYEK | TV2 | 733 793 | 21,8 |
HÍRADÓ | RTL | 671 511 | 20,4 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 660 246 | 17,6 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 649 192 | 14,9 |
ÁLARCOS ÉNEKES | RTL | 613 386 | 13,6 |
NYERŐ PÁROS | RTL | 527 094 | 13,7 |
SZTÁRBOX | RTL | 526 394 | 13,2 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
X-FAKTOR | RTL | 378 415 | 25,6 |
ÁLARCOS ÉNEKES | RTL | 258 094 | 16,1 |
MEGASZTÁR | TV2 | 240 890 | 16,4 |
SZTÁRBOX | RTL | 234 698 | 16,0 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 200 510 | 13,8 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 194 433 | 15,7 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 182 005 | 14,4 |
NYERŐ PÁROS | RTL | 178 762 | 14,0 |
TÉNYEK | TV2 | 167 777 | 14,2 |
HÍRADÓ | RTL | 159 168 | 11,6 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás