- Hirdetés -

Hangsúlyt fektetünk a fenntarthatóságra – interjú Harmati Tamással

|

A Coca-Cola HBC Magyarország kereskedelmi marketingvezetője a Signature 40-, a Signature Trade- és a Signature FMCG-listák élén végzett idén. Harmati Tamással a szakmai siker mellett beszélgettünk a fenntarthatóságról, a digitális innovációkról és a Student Design Awards támogatójaként szerzett élményeiről is.

- Mit jelent neked, hogy az összesített Signature-lista élére kerültél?

- Elsősorban egy óriási szakmai és emberi elismerése a munkámnak. Igaz, ez egy személynek szóló díj, de nagyon fontos kiemelnem a csapatot, amellyel együtt dolgozunk nap mint nap az ilyen és hasonló eredményekért. Természetesen ez most egy nagyon jó visszajelzés a zsűritől, a szakmától, hogy jó irányba haladok az úton, amin elindultam. Nagyon sok energiát és lendületet kaptam most ezáltal. Úgy gondolom, ez egy fontos mérföldköve a szakmai karrieremnek, amikor kicsit meg lehet állni és visszatekinteni az elmúlt időszakra. Értékelni, újragondolni az elmúlt éveket és új lendülettel folytatni azt az utat, amin eddig is haladtam.

- A karriered során elért eredmények közül melyikre vagy a legbüszkébb?

- Természetesen a Signature-eredményekre. Emellett azért szakmai oldalon is voltak nagy sikereink. 2023-ban több kategóriában is sikerült az 1. helyet megszereznünk a magyarországi POPAI szervezet éves displayversenyén, illetve az év displaye kategória győztes eszközével a nemzetközi Shop! Global Awards megmérettetésen is világbajnoki címet szereztünk digitális kategóriában. Igaz, nem szakmai díj vagy helyezés, de nagyon büszke vagyok arra, hogy 2024-ben a Student Design Awards támogatói és témaadói lehettünk. Nagyon inspiráló volt együtt dolgozni a BME hallgatóival, akik nagyon kreatív gondolatokkal, ötletekkel és megoldásokkal jelentkeztek a kiírásra. Nagyon sok friss és újszerű, fiatalos lendülettel „megtöltött” tervet mutattak be nekünk. Jó volt látni, hogy már ilyen fiatalon ilyen kreatív és mégis életszerű megoldásokban gondolkoznak.

- A Signature-kérdőívben említetted Muhtar Kent korábbi TCCC-vezérigazgató dicséretét, miszerint a rendszerváltás után a nyugati marketingesek jöttek tanítani a magyarokat Colát eladni, most mindenki tőlünk akar tanulni. Szerinted milyen jó gyakorlatokat tanítotok nekik?

- A Coca-Cola Hellenic Magyarország a cégcsoporton belül is egyedüli portfólióval rendelkezik. Ez a széles portfólió nagy lehetőséget biztosít nekünk arra, hogy több különböző területen is egyedülállót tudjunk mutatni. A különböző kategóriák (üdítő-, energia-, sportitalok, alkoholok, kávék) egyedi megjelenési elvárásokkal vannak jelen az üzletekben, de nekünk mégis meg kell találnunk az összhangot ezen kihelyezések tekintetében. Évek óta kiemelt hangsúlyt fektetünk a fenntarthatóságra, éppen ezért nagyon sok tartós eszközzel rendelkezünk az üzletekben, ezzel is csökkentve a papírdisplayek használatát. A tartósság mellett ezen eszközök nagyobb kreatív teret engednek, amivel még egyedibbé tudjuk alakítani őket.

- IT-területen kezdted a pályád, mi az az ott szerzett tudás, amit leginkább hasznosítottál aztán a marketing világában?

- Első körben nem a szakmai, hanem a vezetői, kapcsolati tudást tudtam hasznosítani. Azért is volt lehetőségem a marketingcsapathoz csatlakozni, mert olyan kollégát kerestek, aki jól ismerte a céget, kollégákat, folyamatokat és volt vezetői tapasztalata 15+ fős csapat vezetésében. A szakmai részt pedig az új pozícióban lehetőségem nyílt megtanulni. Természetesen később sikerült visszanyúlni az IT-s ismeretekhez is. 2017-ben kezdtünk el olyan eszközökben, displayekben gondolkozni, amelyeken már digitális tartalmat tudunk megjeleníteni és kezelni. Ehhez mindenképp jól jött, hogy otthonosan mozogtam az IT-s eszközök és technológiák világában. Nagyon könnyen megtaláltuk a közös hangot a fejlesztőcégekkel partnerekkel, akikkel együtt dolgoztunk ezen a projekten.

- Mi volt az eddigi legnagyobb szakmai kihívásod, amiből a legtöbbet tanultál?

- Megtanulni a marketingszakmát… Zéró marketing- vagy kereskedelmi tapasztalattal érkeztem meg a marketing világába 10 évvel ezelőtt. Akkori kollégáim, csapatom minden általunk használt eszközre post-it cédulákat ragasztott az irodában, hogy megtanuljam, melyik mi és mire való. Egy teljesen új területet kellett megismernem és közben vezetnem is. A másik terület a piaci megfelelőség. Nagyon sok partnerrel dolgozunk együtt, nagyon sok igénnyel, elvárással. Sokan azt gondolják, hogy a Coca-Cola márkanév minden kaput megnyit előttünk, de a valóságban ez nem így van. Folyamatosan arra kell törekednünk, hogy olyan tervekkel, ötletekkel menjünk a kereskedelmi partnereinkhez, amik számukra is értéket teremtenek. Nem utolsósorban pedig ezek a megoldások vásárlói élményt is adjanak a vevőknek az üzletekben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...