- Hirdetés -

Hangsúlyt fektetünk a fenntarthatóságra – interjú Harmati Tamással

|

A Coca-Cola HBC Magyarország kereskedelmi marketingvezetője a Signature 40-, a Signature Trade- és a Signature FMCG-listák élén végzett idén. Harmati Tamással a szakmai siker mellett beszélgettünk a fenntarthatóságról, a digitális innovációkról és a Student Design Awards támogatójaként szerzett élményeiről is.

- Mit jelent neked, hogy az összesített Signature-lista élére kerültél?

- Elsősorban egy óriási szakmai és emberi elismerése a munkámnak. Igaz, ez egy személynek szóló díj, de nagyon fontos kiemelnem a csapatot, amellyel együtt dolgozunk nap mint nap az ilyen és hasonló eredményekért. Természetesen ez most egy nagyon jó visszajelzés a zsűritől, a szakmától, hogy jó irányba haladok az úton, amin elindultam. Nagyon sok energiát és lendületet kaptam most ezáltal. Úgy gondolom, ez egy fontos mérföldköve a szakmai karrieremnek, amikor kicsit meg lehet állni és visszatekinteni az elmúlt időszakra. Értékelni, újragondolni az elmúlt éveket és új lendülettel folytatni azt az utat, amin eddig is haladtam.

- A karriered során elért eredmények közül melyikre vagy a legbüszkébb?

- Természetesen a Signature-eredményekre. Emellett azért szakmai oldalon is voltak nagy sikereink. 2023-ban több kategóriában is sikerült az 1. helyet megszereznünk a magyarországi POPAI szervezet éves displayversenyén, illetve az év displaye kategória győztes eszközével a nemzetközi Shop! Global Awards megmérettetésen is világbajnoki címet szereztünk digitális kategóriában. Igaz, nem szakmai díj vagy helyezés, de nagyon büszke vagyok arra, hogy 2024-ben a Student Design Awards támogatói és témaadói lehettünk. Nagyon inspiráló volt együtt dolgozni a BME hallgatóival, akik nagyon kreatív gondolatokkal, ötletekkel és megoldásokkal jelentkeztek a kiírásra. Nagyon sok friss és újszerű, fiatalos lendülettel „megtöltött” tervet mutattak be nekünk. Jó volt látni, hogy már ilyen fiatalon ilyen kreatív és mégis életszerű megoldásokban gondolkoznak.

- A Signature-kérdőívben említetted Muhtar Kent korábbi TCCC-vezérigazgató dicséretét, miszerint a rendszerváltás után a nyugati marketingesek jöttek tanítani a magyarokat Colát eladni, most mindenki tőlünk akar tanulni. Szerinted milyen jó gyakorlatokat tanítotok nekik?

- A Coca-Cola Hellenic Magyarország a cégcsoporton belül is egyedüli portfólióval rendelkezik. Ez a széles portfólió nagy lehetőséget biztosít nekünk arra, hogy több különböző területen is egyedülállót tudjunk mutatni. A különböző kategóriák (üdítő-, energia-, sportitalok, alkoholok, kávék) egyedi megjelenési elvárásokkal vannak jelen az üzletekben, de nekünk mégis meg kell találnunk az összhangot ezen kihelyezések tekintetében. Évek óta kiemelt hangsúlyt fektetünk a fenntarthatóságra, éppen ezért nagyon sok tartós eszközzel rendelkezünk az üzletekben, ezzel is csökkentve a papírdisplayek használatát. A tartósság mellett ezen eszközök nagyobb kreatív teret engednek, amivel még egyedibbé tudjuk alakítani őket.

- IT-területen kezdted a pályád, mi az az ott szerzett tudás, amit leginkább hasznosítottál aztán a marketing világában?

- Első körben nem a szakmai, hanem a vezetői, kapcsolati tudást tudtam hasznosítani. Azért is volt lehetőségem a marketingcsapathoz csatlakozni, mert olyan kollégát kerestek, aki jól ismerte a céget, kollégákat, folyamatokat és volt vezetői tapasztalata 15+ fős csapat vezetésében. A szakmai részt pedig az új pozícióban lehetőségem nyílt megtanulni. Természetesen később sikerült visszanyúlni az IT-s ismeretekhez is. 2017-ben kezdtünk el olyan eszközökben, displayekben gondolkozni, amelyeken már digitális tartalmat tudunk megjeleníteni és kezelni. Ehhez mindenképp jól jött, hogy otthonosan mozogtam az IT-s eszközök és technológiák világában. Nagyon könnyen megtaláltuk a közös hangot a fejlesztőcégekkel partnerekkel, akikkel együtt dolgoztunk ezen a projekten.

- Mi volt az eddigi legnagyobb szakmai kihívásod, amiből a legtöbbet tanultál?

- Megtanulni a marketingszakmát… Zéró marketing- vagy kereskedelmi tapasztalattal érkeztem meg a marketing világába 10 évvel ezelőtt. Akkori kollégáim, csapatom minden általunk használt eszközre post-it cédulákat ragasztott az irodában, hogy megtanuljam, melyik mi és mire való. Egy teljesen új területet kellett megismernem és közben vezetnem is. A másik terület a piaci megfelelőség. Nagyon sok partnerrel dolgozunk együtt, nagyon sok igénnyel, elvárással. Sokan azt gondolják, hogy a Coca-Cola márkanév minden kaput megnyit előttünk, de a valóságban ez nem így van. Folyamatosan arra kell törekednünk, hogy olyan tervekkel, ötletekkel menjünk a kereskedelmi partnereinkhez, amik számukra is értéket teremtenek. Nem utolsósorban pedig ezek a megoldások vásárlói élményt is adjanak a vevőknek az üzletekben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tippek szórakoztató a csapatépítéshez

Közeledik az év vége, amikor sok vezetőnek okoz fejtörést, mi is legyen a céges karácsonyi program. Ráadásul sokszor nem csak egyetlen eseményben kell gondolkodni, hiszen csapatot építő kohéziós erő, ha a nagy karácsonyi céges...

Új biztonsági megoldásokat vezet be a Viber

A Rakuten Viber új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.Az ellenőrző üzenetek...

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Tovább nőtt a Telekom

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra. Az összes bevétel...

TikTok-csatornát indított a Das WeltAuto

Tovább bővül a Porsche Hungaria használt autós üzletágának, a Das WeltAutonak a kommunikációs eszköztára: a társaság immár TikTokon is elérhető. Az elsősorban fiatalok körében népszerű platformon szórakoztató, látványos és használt autó vásárlással kapcsolatos edukációs...

A tartalomgyártás varázsa

Új név, új menedzsment, új stratégia – izgalmas változásokat jelentett be az UFA Produkció. A cég ügyvezető igazgatóival, Ute Biernattal és Ács Emesével beszélgettünk. (kiemelt fotón balra Ute Biernat, jobbra Ács Emese) - Két hete...

Megvannak az EBA nyertesei

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) már hetedik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot, amelynek célja, hogy kiemelje a legjobb munkáltatói márkaépítő stratégiákat és kampányokat. Az idei díjazottak olyan projektekkel jelentkeztek, amelyek nemcsak...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

A Forma-1-ben debütál a KitKat

A világ egyik kedvenc csokoládéjaként ismert KitKat a száguldó cirkusz hivatalos csokoládészeletévé válik: a jövőre a 90. születésnapját betöltő csokoládémárka és a fennállásának 75. évfordulóját ünneplő Formula–1-es versenysorozat hivatalos együttműködése a 2025-ös szezonban indul.Jövő...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiterjesztett valósággal segíti az autósokat az LG

Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics...

Tippek szórakoztató a csapatépítéshez

Közeledik az év vége, amikor sok vezetőnek okoz fejtörést, mi is legyen a céges karácsonyi program. Ráadásul sokszor nem csak egyetlen eseményben kell gondolkodni, hiszen csapatot építő kohéziós erő, ha a nagy karácsonyi céges...

Új biztonsági megoldásokat vezet be a Viber

A Rakuten Viber új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.Az ellenőrző üzenetek...

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...