- Hirdetés -

Budapest Fintech Week – jön az ország első közösségi szervezésű fintech-eseménysorozata

|

November 26 és 29. között rendezi meg a Budapest Fintech Weeket az MBH Fintechlab, a Magyar Fintech Szövetség, az Ergomania designügynökség és a BrightHills. A programsorozat célja, hogy a világ számos nagyvárosa után Magyarországon is legyen egy olyan nemzetközi találkozási lehetőség, ahol a fintech cégek, a vállalkozók, a bankok, a szabályozásért felelős szervezetek és a befektetők közvetlenül kapcsolatba kerülhetnek egymással, első kézből szerezhetnek információt. A rendezvény központjában a közösségépítés és kapcsolatteremtés áll, ezért bárki számára ingyenesen látogatható.

„Egy konferencián színpadra állni ma már nem elég ahhoz, hogy üzleti párbeszéd jöjjön létre a fintech-ökoszisztéma szereplői között. Valódi kapcsolódások szükségesek, ismernünk kell egymás történeteit, igényeit és gondolkodását, ha együtt szeretnénk dolgozni – ez igaz a bankokra, a startupokra, és az elsődleges felhasználókra, azaz a vállalkozókra ugyanúgy, mint az egyetemi hallgatókra és a pénzügyi szolgáltatási terület iránt érdeklődőkre. A Budapest Fintech Week célja az, hogy ebben a pár napban lehetőséget teremtsen a találkozásra, ismerkedésre és legfőképp a tudásmegosztásra ebben a régióban is, ahogyan a világ nagyvárosaiban, Londontól Hong Kongon át Bostonig ez már működik” – nyilatkozta Ács Zoltán, az eseményt szervező MBH Fintechlab ügyvezetője és a Magyar Fintech Szövetség elnöke. A rendezvénysorozat különlegessége, hogy nem egy hagyományos értelemben vett konferencia, hanem a főszervezők mellett a partnerek biztosítják a programok nagy részét. „A Budapest Fintech Week tulajdonképpen egy esernyőmárka, amely magába foglalja a partnereink által szervezett eseményeket. Ezzel egy olyan platform megteremtése volt a célunk, ahol párbeszédre, vitákra és szakmai kapcsolódásra adunk lehetőséget” – tette hozzá Boros Lilla, az MBH Fintechlab senior innovációs menedzsere, aki a rendezvény szakmai tartalmáért felel.

A lokális fintech helyzet

A következő évek számtalan kihívás elé állítják majd az európai, és így a magyar vállalatokat is. Az új szabályozásoknak (MiCA, PSD3) nehezen tudnak azonnali megfelelést biztosítani a nagyvállalatok, a gyorsan alkalmazkodó fintechek pedig a kevés erőforrás miatt kényszerülhetnek parkolópályára. Így kölcsönösen előnyös szinergiákra van szükségük, melyeknek jó találkozási pontja lehet a Budapest Fintech Week. Az érintett cégek számát tekintve is van létjogosultsága egy ilyen rendezvénynek: a Magyar Nemzeti Bank 2024-es FinTech és Digitalizációs Jelentése szerint már több mint 200 magyar fintech cég található a piacon, és ezek megjelenési üteme folyamatosan növekszik. „Budapest egyre népszerűbb Fintech központ, egyre több és több sikersztorival. A Fintech Week célja, hogy ráirányítsa a helyi és a nemzetközi pénzügyi közösség figyelmét az eddigi eredményekre és a közeljövő lehetőségeire” – emelte ki Szombati Anikó, a Magyar Nemzeti Bank digitalizációért és FinTech fejlesztésért felelős ügyvezető igazgatója.

Miről lesz szó?

Bár Magyarország és a közép-európai régió a fintechvilág térképén még kevésbé hangsúlyos terület, kifejezetten izgalmas üzleti sztorik itt is fellelhetők – az eseménysorozaton ezeket első kézből ismerhetik meg az érdeklődők. Hogy néhány témát is említsünk: ilyennek ígérkezik például a Bankmonitor története arról, hogyan vált a cég a digitális jelzáloghitelek területén piacvezetővé, vagy az Egyesült Királyságból érkező Freetrade előadása a Freemium részvénykereskedési szolgáltatásukról. A KPMG előadásai várhatóan nagy érdeklődésre tarthatnak számot: a globális pénzügyi technológiai vállalatok és startupok finanszírozása témáját járják körül, fókuszban a régióra jellemző trendekkel és a legnagyobb, vagy épp legérdekesebb közép-európai M&A esettanulmányokkal. Az Insurwiz azt vizsgálja, hogy a szabályozás és a technológiai fejlődés várhatóan milyen hatással lesz biztosítási szektorra régiónkban.

A rendezvények nagy része angolul zajlik majd, szó lesz sikeres bank-fintech együttműködésekről, az új szabályozások hatásairól és a fintechek globális helyzetéről. Több jelentős nemzetközi delegáció is érkezik a Budapest Fintech Weekre: a régiós szintű elemzéseket a Czech Trade és nemzetközi fintech szövetségek egészítik ki, a startupokból, befektetőkből és fintech szakemberekből álló török delegáció pedig a legfejlettebb fintech startupjait is bemutatja majd. Számos környező országból érkeznek még szakértők, hogy bekapcsolódjanak a Budapest Fintech Week programjaiba.

Nemzetközi szakértők

November 26. délután, a Budapest Fintech Week megnyitóján Bán Dénes, kockázati befektetések elismert nemzetközi szakértője tart előadást a magánbefektetések aktuális helyzetéről. Több mint 20 éves tapasztalattal rendelkezik vagyonkezelői irodahálózatok kiépítésében és tanácsadásban Ázsiában, az EMEA régióban, az Egyesült Királyságban és Észak-Amerikában.

A Budapest Fintech Week izgalmas előadójának ígérkezik Neha Mehta is, aki több, önmagában is nagy témával foglalkozik párhuzamosan: többek között a pénzügyi rendszerek fenntarthatóságát és a pénztechnológia fejlődési irányait kutatja, illetve létrehozta a Femtech partners elnevezésű szervezetet, mely a szegmensben dolgozó nőkre fókuszál – ezt a témát járja körül Budapesten egy panelbeszélgetés során. One stop – The untold story of Super Apps című, nemrég megjelent könyvének bemutatóján pedig a szuperappok térnyeréséről és a kereskedelmi-pénzügyi ökoszisztémákra gyakorolt hatásáról hallhatunk.

AI téma nélkül ma már nem létezik szakmai rendezvény, így a Fintech Weeken is fókuszba kerülnek e legújabb technológia hatásai. Ezek közül ajánlónkban kettőt emelnénk ki: a számviteli-üzleti tanácsadási szolgáltatásokat fejlesztő Bookkeepie előadásában arról osztja meg a tapasztalatait, hogy a vállalkozók mennyire találják hasznosnak a mesterséges intelligencia által nyújtott megoldásokat, a Peak Parent&Child terméke pedig a következő generációkra koncentrál: AI eszközöket használ ahhoz, hogy a fiatalokat minél korábban hiper-személyre szabott módon pénzügyi tudatosságra oktassa.

Időpont: 2024. november 26-29.

Helyszín: Create26, Budapest 1061, Király utca 26.

A rendezvény ingyenes, de regisztráció szükséges.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday 2024: így vásárolunk az idén

A Black Friday népszerűsége Magyarországon továbbra is töretlen: a 18-79 éves felnőtt lakosság 94 százaléka hallott már róla, és idén a felnőtt lakosság közel fele tervezi is kihasználni az akciókat. Még egy esetleges múltbeli...

Elérjük a piramis nehezen elérhető tetejét is – interjú Bán Zoltánnal

A Portfolio negyedszázados sikerének egyik kulcsa, hogy a magasan képzett és régóta együtt dolgozó kollégáink egyedülálló szakértelmére tudunk építeni. A befektetési és gazdasági döntéseknél ugyanis kritikus paraméter az információ minősége, helyes értelmezése, és ebben...

Angelina Jolie Broadway-szereplésen gondolkodik

Magyarországon forgatták Pablo Larraín legújabb filmjét, a világ legnagyobb operaénekesnőjéről készült Mariát, mely 2025 elejétől látható kizárólag moziban, az ADS forgalmazásában.A Maria a világ legnagyobb operaénekesnőjének, Maria Callas csodálatos, egyben viharos és tragikus életét...

Rekordszámú női jelölt a hazai üzleti Oscar-díjon

Napjainkban a nagyvállalatok vezetői között a nők aránya fokozatos növekedést mutat, de még mindig messze van a nemek közötti egyenlőségtől. A világ középpiacainál a felső vezetői pozíciók 33,5 százalékát töltik be nők, amely minimális,...

Épül az új vakcinagyár

A hazánkban már 1300 munkavállalót alkalmazó Ceva-Phylaxia Zrt. az ünnepélyes alapkőletétel alkalmával elindította Monoron legújabb hazai beruházását, egy új vakcinagyártó egység építését, amelynek keretében közel 30 milliárd forintos beruházással hosszú távon 120 új munkahelyet...

Tillát is megtalálták a netes csalók

Az internetes csalásokról, a közösségi média és az online tér veszélyeiről, illetve a saját megelőzési módszereiről is nyilatkozott a műsorvezető, aki mellett több híresség is csatlakozott a Médiaunió Alapítvány és a KiberPajzs kampányához.A Magyar...

Figyelemfelhívó kampányt indít a Nyitottak Vagyunk

Az olyan adottságok, mint a nem, az életkor vagy a származás még 2024-ben is komoly hátrányt jelenthetnek a munkaerőpiacon, akár a felvételi folyamatok, akár a későbbi karrierépítés során – hívja fel a figyelmet a...

Összefogott a Konyhafőnök sztárséfjeivel a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket lett az RTL Konyhafőnök című, kulináris tehetségkutató 11. évadának szakmai partnere. A neves séfek fémjelezte műsor versenyzőinek összecsapásához a Kifli.hu sajátmárkás, különleges prémium termékei biztosítják az alapanyagot, amelyek bárki számára,...

Pezseg a szabadúszók online piactere

Még csak fél éve startolt el a magyar szabadúszók első online piactere, de 2024. november elején már négyszázan kínálnak rajta 625 szolgáltatást. Az XProjekten keresztül 102 projekt készült el és zárult le, és 2519...

Borúsan látja a jövőt a középkorúak jelentős része

Évtizedes távlatban fokozatos növekedést mutat a középkorúak jövedelme, az elmúlt négy negyedévben már stabilan 500 ezer forint felett volt ez az összeg egy háztartásra vetítve, szemben például a 2018 előtti 300 ezer forint alatti...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fókuszban felújított műszaki cikkek a Vaterán

A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished)...

Black Friday 2024: így vásárolunk az idén

A Black Friday népszerűsége Magyarországon továbbra is töretlen: a 18-79 éves felnőtt lakosság 94 százaléka hallott már róla, és idén a felnőtt lakosság közel fele tervezi is kihasználni az akciókat. Még egy esetleges múltbeli...

Elérjük a piramis nehezen elérhető tetejét is – interjú Bán Zoltánnal

A Portfolio negyedszázados sikerének egyik kulcsa, hogy a magasan képzett és régóta együtt dolgozó kollégáink egyedülálló szakértelmére tudunk építeni. A befektetési és gazdasági döntéseknél ugyanis kritikus paraméter az információ minősége, helyes értelmezése, és ebben...

Angelina Jolie Broadway-szereplésen gondolkodik

Magyarországon forgatták Pablo Larraín legújabb filmjét, a világ legnagyobb operaénekesnőjéről készült Mariát, mely 2025 elejétől látható kizárólag moziban, az ADS forgalmazásában.A Maria a világ legnagyobb operaénekesnőjének, Maria Callas csodálatos, egyben viharos és tragikus életét...

Rekordszámú női jelölt a hazai üzleti Oscar-díjon

Napjainkban a nagyvállalatok vezetői között a nők aránya fokozatos növekedést mutat, de még mindig messze van a nemek közötti egyenlőségtől. A világ középpiacainál a felső vezetői pozíciók 33,5 százalékát töltik be nők, amely minimális,...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...