- Hirdetés -

Van, ami a fizetésemelésnél is fontosabb

|

Napjainkban egyre több vállalat ismeri fel a munkavállalói jóllét jelentőségét. A modern cégek már ráébredtek, hogy a dolgozók fizikai és mentális egészsége nemcsak a kollégák szempontjából fontos, de a vállalat működésének hatékonyságát és jövedelmezőségét is befolyásolja.

Friss felmérések szerint a munkavállalók egyre inkább igénylik a minőségi munkakörnyezetet és a wellbeingre fordított figyelmet, sokszor még a fizetésemelés elé is helyezve ezt.

„Világszerte és hazánkban is megfigyelhető, hogy azok a cégek, amelyek nagy hangsúlyt fektetnek a dolgozók jóllétére, nemcsak a munkatársak elégedettségében látnak javulást, hanem a fluktuáció és a betegszabadságok csökkenésében is” – fejtette ki Nagy Márta, a Fitt Magyarország Alapítvány elnöke. Az alapítvány nemrég a Kodolányi János Egyetemmel közösen végzett kutatást, amely azt vizsgálta, hogy mi befolyásolja és mi tartja vissza az egyént az egészséges fitt életmódtól. Ezen kutatási eredmények feldolgozása hozzájárul a jólléti programok fejlesztéséhez és eredményességéhez, így a Fitt Magyarország Programéhoz is.

A munkahelyi jóllét témában több nemzetközi felmérés is készült, amelyek kimutatták, hogy a magas szintű jóléti intézkedéseket alkalmazó vállalatok nagyobb növekedést érnek el pénzügyi mutatóikban és tőzsdei teljesítményükben. Az adatok alapján egy ponttal magasabb vállalati „boldogságindex” 1,7%-os növekedést hozott az eszközarányos megtérülésben (ROA), és komoly profitnövekedést eredményezett az ilyen stratégiákat alkalmazó vállalatok esetében. A legjobban értékelt vállalatok értékelése több szektorban (pl. pénzügyi, szolgáltatási) 115,6%-kal növelte a piaci értéket a versenytársakhoz képest a vizsgált időszakban, a boldogabb munkavállalók pedig 12%-kal voltak produktívabbak a kísérleti helyzetekben, mint a kontrollcsoport.

Nagy Márta szerint ez az eredmény is igazolja, hogy a munkavállalói jóllétbe fektetett erőforrások nem csupán költségek, de hosszú távon megtérülő befektetések is.

„A cégeknek be kell látniuk, hogy az olyan intézkedések, mint a mentális egészség támogatása, a rugalmas munkaidő, az egészségedukáció vagy éppen a rendszeres mozgási lehetőségek biztosítása, komoly pozitív hatással bírnak a vállalati eredményességre” – hangsúlyozta a szakértő.

A fluktuációra és a stabilitásra is hatással van a dolgozók hangulata

A tanulmány arra is rámutatott, hogy a magas jólléti mutatóval rendelkező vállalatoknál alacsonyabb a dolgozói lemorzsolódás aránya. A stabil munkaerő megtartása hosszú távon biztosítja a vállalat hatékony működését és a munkavállalói elégedettséget.

„Egy ponttal magasabb boldogságindex 1,7%-kal növeli a vállalati megtérülést és a stabilitást. A jóléti stratégiák alkalmazása csökkenti a dolgozók stressz-szintjét, így kevesebb és rövidebb betegszabadságot vesznek igénybe. A Fitt Magyarország Alapítvány célja, hogy minél több magyar cég felismerje ezt, és a „gyümölcsnapok” vagy csocsóasztalok helyett/mellett komplexebb jóléti megoldásokra helyezze a hangsúlyt” - tette hozzá Nagy Márta.

Az alapítvány magas szakmai szintű és komplex wellbeing szolgáltatást kínál a munkáltatóknak, a TritonLife, hazánk legnagyobb magánegészségügyi szolgáltatójával közösen. Ez a partnerség biztosítja, hogy a program résztvevői a legmodernebb diagnosztikai és egészségügyi megoldásokat vehessék igénybe, amelyek hosszú távon is fenntartható, egészséges életmódbeli változásokhoz vezetnek.

Nagy Márta szerint a minőségi jólléti intézkedések nem csupán a fizikai és mentális egészség javításában, hanem a munkavállalók teljesítményének növelésében is szerepet játszanak.

Noha a cégek egyre inkább felismerik, hogy a munkavállalói jóllét hosszú távon hozzájárul a vállalat gazdasági eredményességéhez, itthon még csak mostanában kezd szélesebb körben elterjedni ennek a jelentősége, és egyelőre csak a nagyobb cégekre jellemző. A jövőben ez azonban minden vállalat számára kikerülhetetlen lesz, hiszen a jólléti intézkedések révén a dolgozók nemcsak hatékonyabban, hanem lojálisabban is dolgoznak, ami növeli a cég piaci értékét.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Tovább nőtt a Telekom

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra. Az összes bevétel...

TikTok-csatornát indított a Das WeltAuto

Tovább bővül a Porsche Hungaria használt autós üzletágának, a Das WeltAutonak a kommunikációs eszköztára: a társaság immár TikTokon is elérhető. Az elsősorban fiatalok körében népszerű platformon szórakoztató, látványos és használt autó vásárlással kapcsolatos edukációs...

A tartalomgyártás varázsa

Új név, új menedzsment, új stratégia – izgalmas változásokat jelentett be az UFA Produkció. A cég ügyvezető igazgatóival, Ute Biernattal és Ács Emesével beszélgettünk. (kiemelt fotón balra Ute Biernat, jobbra Ács Emese) - Két hete...

Megvannak az EBA nyertesei

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) már hetedik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot, amelynek célja, hogy kiemelje a legjobb munkáltatói márkaépítő stratégiákat és kampányokat. Az idei díjazottak olyan projektekkel jelentkeztek, amelyek nemcsak...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

A Forma-1-ben debütál a KitKat

A világ egyik kedvenc csokoládéjaként ismert KitKat a száguldó cirkusz hivatalos csokoládészeletévé válik: a jövőre a 90. születésnapját betöltő csokoládémárka és a fennállásának 75. évfordulóját ünneplő Formula–1-es versenysorozat hivatalos együttműködése a 2025-ös szezonban indul.Jövő...

Black Friday: kihagyják a legjobb trükköket a vásárlók

Az európaiak rendkívüli erőfeszítéseket tesznek, hogy megtalálják a legjobb árakat, ám egy új kutatás rávilágít arra, hogy a Black Friday őrületébe keveredett vásárlók kihagyják azokat az alapvető trükköket, amelyekkel nagyokat lehet spórolni az ünnepi...

Fenntartható fejlődési stratégiát mutatott be a Xiaomi

Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet...

Új áruházakat nyitott az Euronics

Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Tovább nőtt a Telekom

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra. Az összes bevétel...

TikTok-csatornát indított a Das WeltAuto

Tovább bővül a Porsche Hungaria használt autós üzletágának, a Das WeltAutonak a kommunikációs eszköztára: a társaság immár TikTokon is elérhető. Az elsősorban fiatalok körében népszerű platformon szórakoztató, látványos és használt autó vásárlással kapcsolatos edukációs...

A tartalomgyártás varázsa

Új név, új menedzsment, új stratégia – izgalmas változásokat jelentett be az UFA Produkció. A cég ügyvezető igazgatóival, Ute Biernattal és Ács Emesével beszélgettünk. (kiemelt fotón balra Ute Biernat, jobbra Ács Emese) - Két hete...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...