- Hirdetés -

Innovatívabb és izgalmasabb kereskedelmi kommunikáció – interjú Zámbó Szabinával

|

Zámbó Szabina, a K&H marketingkommunikációs menedzsere szerezte meg a Signature 40 összesített listájának második helyét, nem mellesleg pedig a Signature Brand mellett az idén debütáló Signature Finance-lista élén is az ő nevét olvashatjuk. Kérdeztük többek között Kate-ről és az innovatív League of Legends-kampányról is.

- Honnan jött az ötlet, hogy a gaminget, azon belül is a League of Legendset használjátok fel tavalyi innovatív kampányotokhoz? Milyen sikerekkel zártátok?

- A K&H évek óta a hazai e-sport megkerülhetetlen szereplője, mind a gaming világban érdekelteken kívüli, és így a pénzügyi szektorban is az elsők közt ismerte fel a jelentőségét. A magyarok egyre nagyobb aránya - stabilan 3,5 millió 18 és 65 év közötti felhasználó - játszik valamilyen online játékkal. A K&H innovatív imázsát szerettük volna erősíteni egy rendhagyó kampánnyal, mely a gaming univerzumban szórakoztató módon hívja fel a figyelmet a számlanyitási akciónkra és átélhetővé teszi a digitális bankolás előnyeit. A választás nem véletlenül esett a League of Legendsre, hiszen havi 100 millió aktív felhasználóval a világ egyik legnépszerűbb játéka, a hazai gamerek körében pedig toronymagasan az első helyen áll 810 ezer fős rajongótáborral. A promóció lényege az volt, hogy számlanyitás esetén Riot Pointot (RP-t) kapott minden 16-25 év közötti ügyfél a League of Legendsben az első K&H-számlájához, amit a játékban az avatár fejlesztésére lehet felhasználni. A kampány kiemelten sikeres volt, egy számlanyitás szempontjából nem szokásos időszakban. Az aktivitást nem csak mi szerettük, már a szakma is díjazta egy Ezüst Pengével az idei Arany Penge-díjátadón.

- Mit jelent neked, hogy az összesített Signature-lista élére kerültél?

- Hihetetlenül nagy elismerése ez az eddigi karrieremnek, hogy második lehetek az összesített Signature-listán. Természetesen ez nemcsak az én sikerem, hanem a K&H márkáé is, azt gondolom, enélkül nem sikerülhetett volna.

- A karriered során elért eredmények közül melyikre vagy a legbüszkébb?

- A mostani díjak mellett, amelyek kétségkívül az eddigi karrierem csúcsát jelentik, nagyon sokat jelent nekem, hogy az egyik leginnovatívabb hazai bank márkáján dolgozhatok. Ezenkívül, ha kampányt kellene mondani, a 2017-es UPC Pop Up mozira vagyok a legbüszkébb, ami majd’ az összes jelentős magyar reklámos díjat bezsebelte. De nem hagyhatom ki Kate-et, Magyarország első és eddig egyetlen hangalapú digitális pénzügyi asszisztensének bevezetését sem.

- Mi volt az eddigi legnagyobb szakmai kihívásod, amiből a legtöbbet tanultál?

- A 2023-as év innovációs fronton több újdonságot is hozott a K&H számára: megérkezett Kate és 10 év után megújult a K&H mobilbank is. Ezeknek nemcsak a bevezető kampányai jelentettek kihívást, hanem az is, hogy a fejlesztések milyen formában jutnak el az ügyfeleinkhez. Nagyon sokat tanultam arról, hogy lehet még innovatívabbá és izgalmasabbá tenni a kereskedelmi kommunikációnkat – hogyan tudunk még egy lapáttal rátenni –, milyen módon lehet ezeket a projekteket integráltan kezelni, illetve milyennek is kell lennie egy innovációnak, amit az ügyfeleink nap mint nap használnak.

- Sokak mellett te is részt vettél az első magyar Marketing Trendbook megírásában, a témád a médiatervezés és a médiafelületek karbonlábnyomának kapcsolata volt. Miért fontos neked ez az ügy?

- Tavaly óta a médiaügynökségünk által használt szoftver segítségével beemeltük az egyes eszközök karbonlábnyomát a médiavásárlás során figyelembe vett szempontok közé. A K&H stratégiájának szerves részét képezik a fenntarthatósági és különösen az éghajlati célkitűzések. Fontosnak tartottuk, hogy ehhez kommunikációs tevékenységünk fenntarthatósági szempontú átgondolásával is hozzájáruljunk. Szerettük volna felmérni, hogy az általunk használt médiaeszközöknek és médiamegjelenéseknek közvetve vagy közvetlenül mekkora karbonlábnyoma van annak érdekében, hogy a jövőben ezt is figyelembe tudjuk venni az egyes kommunikációs eszközök értékelése és kiválasztása során. A médiavásárlás eredményességét eddig az elérés–affinitás–költséghatékonyság szempontjai alapján mértük, és mostantól a korábbi fő teljesítménymutatók (KPI-ok) hármasához felzárkózik a karbonlábnyom indikátora is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tippek szórakoztató a csapatépítéshez

Közeledik az év vége, amikor sok vezetőnek okoz fejtörést, mi is legyen a céges karácsonyi program. Ráadásul sokszor nem csak egyetlen eseményben kell gondolkodni, hiszen csapatot építő kohéziós erő, ha a nagy karácsonyi céges...

Új biztonsági megoldásokat vezet be a Viber

A Rakuten Viber új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.Az ellenőrző üzenetek...

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Tovább nőtt a Telekom

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra. Az összes bevétel...

TikTok-csatornát indított a Das WeltAuto

Tovább bővül a Porsche Hungaria használt autós üzletágának, a Das WeltAutonak a kommunikációs eszköztára: a társaság immár TikTokon is elérhető. Az elsősorban fiatalok körében népszerű platformon szórakoztató, látványos és használt autó vásárlással kapcsolatos edukációs...

A tartalomgyártás varázsa

Új név, új menedzsment, új stratégia – izgalmas változásokat jelentett be az UFA Produkció. A cég ügyvezető igazgatóival, Ute Biernattal és Ács Emesével beszélgettünk. (kiemelt fotón balra Ute Biernat, jobbra Ács Emese) - Két hete...

Megvannak az EBA nyertesei

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) már hetedik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot, amelynek célja, hogy kiemelje a legjobb munkáltatói márkaépítő stratégiákat és kampányokat. Az idei díjazottak olyan projektekkel jelentkeztek, amelyek nemcsak...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

A Forma-1-ben debütál a KitKat

A világ egyik kedvenc csokoládéjaként ismert KitKat a száguldó cirkusz hivatalos csokoládészeletévé válik: a jövőre a 90. születésnapját betöltő csokoládémárka és a fennállásának 75. évfordulóját ünneplő Formula–1-es versenysorozat hivatalos együttműködése a 2025-ös szezonban indul.Jövő...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiterjesztett valósággal segíti az autósokat az LG

Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics...

Tippek szórakoztató a csapatépítéshez

Közeledik az év vége, amikor sok vezetőnek okoz fejtörést, mi is legyen a céges karácsonyi program. Ráadásul sokszor nem csak egyetlen eseményben kell gondolkodni, hiszen csapatot építő kohéziós erő, ha a nagy karácsonyi céges...

Új biztonsági megoldásokat vezet be a Viber

A Rakuten Viber új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.Az ellenőrző üzenetek...

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...