- Hirdetés -

Ezért olyan finom a dubai csoki

|

A szakértők szerint idén lassan már keresettebb lesz a dubai csoki a bejglinél, ami azért is megdöbbentő, mert ez az arab finomság csak nemrégiben robbant be a köztudatba. A dubai csoki azonban páros lábbal rúgta ránk az ajtót, ma pedig már ínyencek, influenszerek és a legnagyobb gourmet-szakemberek is dubai csokilázban égnek. De mi is az a dubai csoki és miben rejlik ennek az új, ízlelőbimbókat lerohanó őrületnek a titka?

Jakabfi Dávid patissier, a modern cukrászat egyik kiemelkedő alakja hazánkban, aki számos nemzetközi gasztronómiai megmérettetésen is bizonyított már. A desszertséf szerint a dubai csoki olyan népszerűségre tett szert rövid idő alatt hogy a nagy hagyományokra visszatekintő bejglit is kenterbe verheti hamarosan, a népszerűsége pedig a legnevesebb hazai cukrászdákat is elérte. A magyar cukrászdákban és egyes éttermekben is készítik ezt a finomságot, amit azonnal el is kapkodnak.

„Mindig a fogyasztók diktálják a divatot, tőlem pedig most a közönségem ezt kéri. A dubai csoki, ahogyan a nevéből is kiderül, egy dubai édesség, amelynek az a lényege, hogy a török tészta, a kadayif, ami a mi cérnametéltünkhöz hasonlít, megpirítva szirupos édességekhez is előszeretettel használják. A másik alapját a pisztácia adja, Irán ugyanis hatalmas pisztáciatermesztő, és a világ minden tájára szállítják a pisztáciapasztát, amivel mi is dolgozunk” - magyarázta a desszertséf.

A dubai csoki egyébként egy speciális arab édesség, a „Can't Get Knafeh of It” különleges csokoládéja, amely a közel-keleti konyha egyik híres desszertjét, a knafeh-t ötvözi a csokoládéval. A csokoládé különlegessége, hogy egy tejcsokoládéba burkolt desszertről van szó, amely belül ropogós kataifi tésztát, pisztáciakrémet és tahinit – vagyis szezámpasztát - tartalmaz. Ez a kombináció pedig egyedülálló íz- és textúraélményt nyújt. Ezt a desszertet egyébként a dubai Fix Dessert Chocolatier készíti, és világszerte nagy népszerűségre tett szert legfőképpen a TikToknak köszönhetően, ami immár Magyarországra is begyűrűzött. Ezt a jelenséget Jakabfi Dávid is jól ismeri, akinek a videói szintén milliós nagyságrendű nézettségnek örvendenek.

Pisztácia, de töményen

„Természetesen ez az édesség akkor a legfinomabb, ha eredeti hozzávalókból készül, mi is a tőlünk megszokott minőségben készítjük és a száz százalékos pisztáciát rakjuk bele. Ez az az édesség, amiből nem szabad kispórolni a minőséget. A sikere azonban olyan nagy, hogy a törzsvásárlóink már legtöbbször inkább ezt választják a bejgli helyett és könnyen lehet, hogy idén karácsonykor ebből nagyobb mennyiséget kell majd készítenünk, mint bejgliből, ugyanis már most a jövő évre veszünk fel rendeléseket” - fejtette ki a desszertséf, aki december 21-én tart dubai csokivásárt a Nagykanizsán, a Jakabkúti utca 5 szám alatt található műhelyében, ahol rendszeresen részt vehetnek az érdeklődők a különböző csoki- illetve desszert tanfolyamain is.

A közösségi oldalakon máris számos recept kering a dubai csoki elkészítésével kapcsolatban, aminek köszönhetően sokan otthon is megpróbálkoznak a finomság elkészítésével több-kevesebb sikerrel. Jakabfi Dávid szerint azonban nem mindegy, hogyan fogunk neki. A desszertséf jól ismeri már a pisztáciás finomságokat, hiszen rendszeresen készít édességeket pisztácia felhasználásával, amelyek nagy népszerűségnek örvendenek. A desszertséf akkor kezdett el kacérkodni a dubai csoki gondolatával, amikor több csokoládébolt is megkereste, ami miatt egyéb csokoládé-termékek készítéséhez is kedvet kapott.

„Az a lényege, hogy a töltelék krémes maradjon, mégis legyen egy tartása a csokoládénak, különben könnyen sérülhet. Az általunk készített édesség esetében magas a töltelék aránya, ezen belül pedig a megszokotthoz képest jóval nagyobb a pisztácia-tartalom.

Fotó: Jakabfi Dávid

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Tovább nőtt a Telekom

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra. Az összes bevétel...

TikTok-csatornát indított a Das WeltAuto

Tovább bővül a Porsche Hungaria használt autós üzletágának, a Das WeltAutonak a kommunikációs eszköztára: a társaság immár TikTokon is elérhető. Az elsősorban fiatalok körében népszerű platformon szórakoztató, látványos és használt autó vásárlással kapcsolatos edukációs...

A tartalomgyártás varázsa

Új név, új menedzsment, új stratégia – izgalmas változásokat jelentett be az UFA Produkció. A cég ügyvezető igazgatóival, Ute Biernattal és Ács Emesével beszélgettünk. (kiemelt fotón balra Ute Biernat, jobbra Ács Emese) - Két hete...

Megvannak az EBA nyertesei

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) már hetedik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot, amelynek célja, hogy kiemelje a legjobb munkáltatói márkaépítő stratégiákat és kampányokat. Az idei díjazottak olyan projektekkel jelentkeztek, amelyek nemcsak...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

A Forma-1-ben debütál a KitKat

A világ egyik kedvenc csokoládéjaként ismert KitKat a száguldó cirkusz hivatalos csokoládészeletévé válik: a jövőre a 90. születésnapját betöltő csokoládémárka és a fennállásának 75. évfordulóját ünneplő Formula–1-es versenysorozat hivatalos együttműködése a 2025-ös szezonban indul.Jövő...

Black Friday: kihagyják a legjobb trükköket a vásárlók

Az európaiak rendkívüli erőfeszítéseket tesznek, hogy megtalálják a legjobb árakat, ám egy új kutatás rávilágít arra, hogy a Black Friday őrületébe keveredett vásárlók kihagyják azokat az alapvető trükköket, amelyekkel nagyokat lehet spórolni az ünnepi...

Fenntartható fejlődési stratégiát mutatott be a Xiaomi

Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet...

Új áruházakat nyitott az Euronics

Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Tovább nőtt a Telekom

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra. Az összes bevétel...

TikTok-csatornát indított a Das WeltAuto

Tovább bővül a Porsche Hungaria használt autós üzletágának, a Das WeltAutonak a kommunikációs eszköztára: a társaság immár TikTokon is elérhető. Az elsősorban fiatalok körében népszerű platformon szórakoztató, látványos és használt autó vásárlással kapcsolatos edukációs...

A tartalomgyártás varázsa

Új név, új menedzsment, új stratégia – izgalmas változásokat jelentett be az UFA Produkció. A cég ügyvezető igazgatóival, Ute Biernattal és Ács Emesével beszélgettünk. (kiemelt fotón balra Ute Biernat, jobbra Ács Emese) - Két hete...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...