- Hirdetés -

Díjazták a hazai okosgyárat

|

A Schneider Electric dunavecsei okosgyára, a Duna Smart Power Systems díjat nyert a Magyar Környezettudatos Építés Egyesület (HuGBC) Zéró Karbon Díj pályázatán új építés kategóriában. Az üzem a vállalat egyik legnagyobb, egyedi megrendelésre termelő létesítménye Európában, és a cég legújabb, SF6-mentes középfeszültségű kapcsolóberendezése, az RM AirSeT fő európai gyártóközpontja.

November 6-án, a Green Future Conference-en adták át a HuGBC idei Zéró Karbon Díj pályázat nyerteseinek az elismeréseket. A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Dunavecsén felépült okosgyára új építés kategóriában nyert díjat.

A Zéró Karbon Díj célja, hogy elismerje a zéró karbonkibocsátás iránti elkötelezettséget, és inspirációt nyújtson mindannyiunk számára. A szervezők idén öt kategóriában – szemléletformálás, épületüzemeltetés, új építés, felújítás, diplomadíj – várták a pályázatokat.

A Schneider Electric május végén adta át ünnepélyesen a 28 ezer négyzetméteres új gyárát Dunavecsén. A DSPS a társaság egyik legnagyobb, egyedi megrendelésre termelő létesítménye Európában, és a cég legújabb, SF6-mentes középfeszültségű kapcsolóberendezése, az RM AirSeT fő európai gyártóközpontja.

Az üzem megvalósítása során a gyártási hatékonyságot növelő intelligens megoldások alkalmazása mellett kiemelt figyelmet fordítottak a fenntarthatóságra. Az építési hulladékot és a különböző csomagolóanyagokat szelektíven gyűjtötték és szállították el az építkezésről. Az üzemben a hűtés-fűtésről geotermikus rendszer gondoskodik. A gyárban összesen 28 000 m2-nyi tetőn telepítettek napelemet, mintegy 1180 MWh/éves teljesítménnyel. Öntözésre és a mosdókhoz pedig az összegyűjtött esővizet használják.

Azokhoz a kijáratokhoz, ahol teherforgalom van, ún. légzsilipeket telepítettek, a kamiondokkoló állomásokat energiahatékony módon alakították ki úgy, hogy elkerüljék a hőveszteséget. A festési folyamathoz használt porszóró előkezelőből származó hulladékhőt a terület fűtéséhez hasznosítják újra, a felfűtött levegőt pedig az előgyártásokban.

Az öltözőkben, mosdókban, tárgyalókban, irodákban jelenlétérzékelő megoldások szabályozzák a légkezelő rendszert és a LED világítást. Az elektromos járművek számára pedig 30 e-autó és 25 e-bike töltőállomást is telepítettek.

A fenntarthatóság növelése, valamint az energiahatékonyság javítása mellett fontos szempont volt a tervezés során az épület hatékony működtetése. A Schneider Electric korszerű online felügyeleti rendszere, valamint kommunikációs hálózathoz kapcsolódó eszközei támogatják a meghibásodások megelőzését, illetve a szükséges beavatkozások időben történő elvégzését.

„Termékeink fejlesztése és gyártása, valamint létesítményeink üzemeltetése során is kiemelt figyelmet fordítunk a fenntarthatóságra, sőt, arra buzdítjuk beszállítóinkat is, hogy tegyenek erőfeszítéseket a dekarbonizáció érdekében. A fenntarthatósági programunk eredményeiről pár napja közzétett jelentésünk is jól érzékelteti, hogy mekkora utat jártunk be már eddig is, és milyen hatásunk van. Szeptember végéig összesen 628 millió tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésében segítettük ügyfeleinket, az ezer legnagyobb beszállítónknál pedig 36 százalékos CO2-kibocsátás csökkenést értünk el a Zero Carbon Project kezdeményezésünk elindulása óta. Jövőformáló vállalatként nem csak fejlesztjük, hanem alkalmazzuk is a legújabb, a fenntarthatóságot támogató eszközöket és megoldásokat, és ez fokozottan igaz a DSPS-re. Nagyon örülünk a HuGBC díjának, ami azt mutatja, hogy egyre többen ismerik el törekvéseinket” – mondta el Veres Zsolt, a Schneider Electric országigazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Tovább nőtt a Telekom

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra. Az összes bevétel...

TikTok-csatornát indított a Das WeltAuto

Tovább bővül a Porsche Hungaria használt autós üzletágának, a Das WeltAutonak a kommunikációs eszköztára: a társaság immár TikTokon is elérhető. Az elsősorban fiatalok körében népszerű platformon szórakoztató, látványos és használt autó vásárlással kapcsolatos edukációs...

A tartalomgyártás varázsa

Új név, új menedzsment, új stratégia – izgalmas változásokat jelentett be az UFA Produkció. A cég ügyvezető igazgatóival, Ute Biernattal és Ács Emesével beszélgettünk. (kiemelt fotón balra Ute Biernat, jobbra Ács Emese) - Két hete...

Megvannak az EBA nyertesei

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) már hetedik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot, amelynek célja, hogy kiemelje a legjobb munkáltatói márkaépítő stratégiákat és kampányokat. Az idei díjazottak olyan projektekkel jelentkeztek, amelyek nemcsak...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

A Forma-1-ben debütál a KitKat

A világ egyik kedvenc csokoládéjaként ismert KitKat a száguldó cirkusz hivatalos csokoládészeletévé válik: a jövőre a 90. születésnapját betöltő csokoládémárka és a fennállásának 75. évfordulóját ünneplő Formula–1-es versenysorozat hivatalos együttműködése a 2025-ös szezonban indul.Jövő...

Black Friday: kihagyják a legjobb trükköket a vásárlók

Az európaiak rendkívüli erőfeszítéseket tesznek, hogy megtalálják a legjobb árakat, ám egy új kutatás rávilágít arra, hogy a Black Friday őrületébe keveredett vásárlók kihagyják azokat az alapvető trükköket, amelyekkel nagyokat lehet spórolni az ünnepi...

Fenntartható fejlődési stratégiát mutatott be a Xiaomi

Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet...

Új áruházakat nyitott az Euronics

Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Tovább nőtt a Telekom

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra. Az összes bevétel...

TikTok-csatornát indított a Das WeltAuto

Tovább bővül a Porsche Hungaria használt autós üzletágának, a Das WeltAutonak a kommunikációs eszköztára: a társaság immár TikTokon is elérhető. Az elsősorban fiatalok körében népszerű platformon szórakoztató, látványos és használt autó vásárlással kapcsolatos edukációs...

A tartalomgyártás varázsa

Új név, új menedzsment, új stratégia – izgalmas változásokat jelentett be az UFA Produkció. A cég ügyvezető igazgatóival, Ute Biernattal és Ács Emesével beszélgettünk. (kiemelt fotón balra Ute Biernat, jobbra Ács Emese) - Két hete...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...