- Hirdetés -

Kimondottan szorossá vált a nézettségi verseny

|

A kereskedelmi célcsoportnál nagyon közel járt egymáshoz az RTL és a TV2 a mögöttünk álló héten. Célcsoporttól függően az X-Faktor és a Dancing with the Stars volt a hét legnézettebb műsora.

Egész szoros volt múlt héten a nézettségi verseny az RTL és a TV2 között, legalábbis a kereskedelmi célcsoportnál és főműsoridőben. A 18-49 éveseknél az RTL nyert, de mindössze 0,2 százalékpont előnnyel. A 18-59 éveseknél pedig a TV2-é volt a hét, 0,7 százalékponttal magasabb közönségaránnyal, mint amit az RTL elért. Főműsoridőben a teljes lakosságnál szokás szerint kényelmes előnnyel végzett az élen a TV2, ahol a teljes napon is, mindhárom főbb célcsoportnál.

A komplett portfóliókat nézve az RTL Magyarország nyert főműsoridőben a 18-49 és a 18-59 éveseknél is, előbbieknél 1,6 százalékpontot, utóbbiaknál 0,6 százalékpontot tett ki az előnyük a TV2 Csoport előtt. A többi összevetésben a TV2 Csoport végzett az élen.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 45. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 14,7 17,3 13,4
RTL 14 13 13,6

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 45. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 11,1 13,3 10
RTL 8,8 8 8,5

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 23,9 25,0 22,9
RTL Magyarország 20,4 17,6 20,4
AMC Networks 6,4 6,0 6,4
MTVA 5,0 9,5 3,9
Network4 3,5 4,7 2,6
Warner Bros.Discovery 3,0 3,4 2,7
Antenna Entertainment Group 2,6 2,2 2,4
Paramount Global 2,3 1,9 2,9

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 15,4% / 12,5% (14,5% / 11,8%)
Tények Plusz – 12,3% / 10,2% (11,6% / 9,4%)
Séfek séfe – 16% / 15,8% (14,9% / 14%)
Kőgazdag fiatalok – 8,7% / 8,5% (8,6% / 8,1%)

RTL
Híradó – 18,1% / 15,8% (16,5% / 13,6%)
Fókusz – 12,3% / 11,5% (10,6% / 10,1%)
Nyerő Páros – 13,4% / 12,7% (13,9% / 13,4%)
A mi kis falunk – 7,3% / 7,6% (korábbi héten a Gyertek át: 9,9% / 10,1%)

A hétköznapi eredmények között mindkét csatorna találhat örömteli és szomorkodásra okot adó fejleményeket is. A kereskedelmi célcsoportnál az RTL Híradó egész komoly fölénnyel verte a Tényeket. A TV2-s Séfek séfe az elmúlt hetekben folyamatosan erősödött és a múlt hetet már kimondottan jó átlagos share-rel zárták. Ezzel párhuzamosan az RTL-es Nyerő Párosnál csökkentő tendenciát látni, most már kicsivel a főműsoridős csatornaátlag alatt teljesített a műsor.

A TV2-n a Kőgazdag fiatalokra továbbra sem kaptak rá a nézők, aligha lesz ebből új évad. Az RTL a főműsoridő végére bedobta örök jolly jokerét, A mi kis falunk ismétlését. Kicsit furcsa húzás ez az év legfontosabb tévés szezonjában, és mintha már kopna a sorozat ismétléseinek korábbi szuperereje, ahogy a fenti heti átlagokból látható.

Szombaton az X-Faktor idei első élő adása és a Dancing with the Stars feszült egymásnak. Az RTL-es tehetségkutató mindhárom fő célcsoportnál jobb közönségarányt ért el, mint a TV2 táncos műsora. Az X-Faktor share-je a 18-49 éveseknél 27,4 százalék, a 18-59 éveseknél 25,6 százalék, a teljes lakosságnál kerek 20 százalék volt. A Dancing with the Stars ugyanennél a háromnál 12,4 százalékot, 14 százalékot és 19,5 százalékot hozott össze. Utóbbinál, tehát a teljes lakosságnál egyébként a Dancing nézettsége (751 ezer), magasabb volt, mint az X-Faktoré (707 ezer). Összefoglalva: a fiatalabb nézői csoportoknál jóval erősebb az X-Faktor, a teljes lakosságnál viszont nagyjából hasonlóan teljesített a két produkció.

Vasárnap a Megasztár a 18-49 éveseknél 14,8 százalékos, a 18-59 éveseknél 17 százalékos, a teljes lakosságnál 19,9 százalékos share-t ért el. Az RTL-en az Álarcos énekes közönségaránya 18,5 százalék, 17,9 százalék és 16,4 százalék volt. Ezek egész jó eredmények, viszont az RTL-en ezt követte a Hell Boxing Kings, ami mérsékelt érdeklődéssel futott: az említett három célcsoportnál 9,8, 9,4 és 9,1 százalék volt a közönségaránya.

A 18-49 és a 18-59 éveseknél ugyanaz volt a hét legnézettebb műsora, ami már hetek óta, azaz az X-Faktor. A tehetségkutató 342 ezer és 467 ezer nézőt ültetett a képernyők elé. A teljes lakosságnál viszont a Dancing with the Stars vonzotta a legtöbb, 751 ezer nézőt.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
X-FAKTOR RTL 467 832 25,6
ÁLARCOS ÉNEKES RTL 400 299 17,9
MEGASZTÁR TV2 313 431 17,0
SÉFEK SÉFE TV2 305 231 17,0
HÁZON KÍVÜL RTL 302 776 14,7
HÍRADÓ RTL 301 961 16,0
NYERŐ PÁROS RTL 295 395 14,9
FÓKUSZ PLUSZ RTL 281 481 16,1
DANCING WITH THE STARS TV2 274 880 14,0
TÉNYEK TV2 247 918 16,8

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
DANCING WITH THE STARS TV2 751 051 19,5
TÉNYEK TV2 738 369 21,8
ÁLARCOS ÉNEKES RTL 720 141 16,4
X-FAKTOR RTL 707 259 20,0
MEGASZTÁR TV2 699 756 19,9
HÍRADÓ RTL 694 242 21,1
SÉFEK SÉFE TV2 660 457 18,4
HÁZON KÍVÜL RTL 632 816 15,0
TÉNYEK PLUSZ TV2 595 653 15,7
NYERŐ PÁROS RTL 530 904 13,5

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
X-FAKTOR RTL 342 295 27,4
ÁLARCOS ÉNEKES RTL 282 790 18,5
SÉFEK SÉFE TV2 208 900 17,3
HÁZON KÍVÜL RTL 189 733 14,0
MEGASZTÁR TV2 185 879 14,8
NYERŐ PÁROS RTL 184 536 14,0
HÍRADÓ RTL 174 757 14,2
DANCING WITH THE STARS TV2 165 176 12,4
FÓKUSZ PLUSZ RTL 156 323 13,7
FÓKUSZ RTL 145 716 13,3

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...