- Hirdetés -

Ennyibe kerülhet idén a karácsonyfa

|

A karácsonyi őrület egyre korábban rúgja ránk az ajtót: idén már októberben felkerültek a karácsonyi díszek a bevásárlóközpontokra, de a fenyőfa-idény is egyre korábban kezdődik. Noha a fenyőtelepek költségei nőttek, sokan döntenek úgy, hogy nem emelik az árakat az idei szezonban, az online fenyővásárlás pedig egyre népszerűbb.

Alig ment le a Halloween-őrület, máris karácsonyi díszben pompázik a legtöbb üzlet. Sokan ilyenkor döbbennek rá, hogy alig néhány hét, és itt a karácsony, így ha szeretnék elkerülni az ünnepek előtti kapkodást és tumultust, már a fenyőt is beszerzik. Az árak évről évre nőnek, tavaly azonban elértek egy lélektani határt, ami miatt több kereskedő is úgy döntött, idén már nem emel árat.

„A nordmann fenyő a legdrágább, tízezer forint körül van métere, ez azonban érthető is, hiszen ez a fajta igényli a legtöbb gondoskodást, ráadásul kétszer annyi időbe telik, míg kivághatóvá válik, mint a lucfenyő. A luc ennek megfelelően körülbelül a nordmann árának a feléért megy, az ezüstfenyő pedig valahol a kettő között helyezkedik el, ennek 6-7 ezer forintot ér métere. Tavaly egy olyan lélektani határt értek el a fenyőárak, hogy – bár a költségeink nőttek – idén nem tervezünk áremelést, sőt, számos akcióval és nyereményjátékkal is készülünk” - magyarázza Udvardy Bence, a www.fenyofa.com tulajdonosa.

Nem környezetbarátabb a műfenyő

A szakértő arra is rávilágított, hogy egyre népszerűbb az online rendelés, ami november elsejével indul. Sokan már ekkor leadják a rendelést, hogy ezt a karácsonyi teendőt kihúzhassák a listáról, és a legszebb fák közül választhassanak.

„Azt látjuk, hogy évről évre többen rendelik online a karácsonyfát, ennek az is az oka, hogy nem kell bajlódniuk a szállítással, ráadásul a mintegy 1500 feltöltött fa a legszebbek közül kerül ki. A pandémia alatt kezdett berobbanni az online favásárlás, és azok mellett, akik akkor minket választottak, egyre többen választják mások is ezt a lehetőséget” - tette hozzá Udvardy Bence.

A szakértő szerint sokak számára szempont a környezetvédelem is, ám ezzel kapcsolatban számos tévhit tartja magát még ma is. A műfenyő ugyanis nem feltétlenül a legkörnyezetbarátabb megoldás.

„Az általunk feltöltött fákat még kivágatlan állapotban fotózzuk és csak azokat vágjuk ki, amelyeket megvásároltak. Ilyenkor azonnal telepítünk is helyette másikat, ami azért is kulcsfontosságú, mert a növendék fák rengeteg széndioxidot képesek megkötni. A messziről – például Dániából - importált fák a szállítás miatt nagy terhet rónak a környezetre, ahogyan a műfenyők előállítása is, ráadásul ezek sokkal nehezebben bomlanak le, a bomlástermék pedig kifejezetten káros” - tette hozzá Udvardy Bence.

A szakértő szerint az idei karácsony slágere immár hagyományosan a nordmann, ebből is a két méter körülieket keresik a leginkább.

„A legtöbben a 2,2-2,5 méteres nordmannt választják, mert ez a legszebb és ez kezd el a legkésőbb hullani. A földlabdás fák eladása egyre inkább visszaesik, aminek az is lehet az oka, hogy 5-6 éves fákról van szó, amelyeknél már rizikósabb az átültetés és kisebb eséllyel maradnak életben” - magyarázta a www.fenyofa.com tulajdonosa.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tippek szórakoztató a csapatépítéshez

Közeledik az év vége, amikor sok vezetőnek okoz fejtörést, mi is legyen a céges karácsonyi program. Ráadásul sokszor nem csak egyetlen eseményben kell gondolkodni, hiszen csapatot építő kohéziós erő, ha a nagy karácsonyi céges...

Új biztonsági megoldásokat vezet be a Viber

A Rakuten Viber új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.Az ellenőrző üzenetek...

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Tovább nőtt a Telekom

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra. Az összes bevétel...

TikTok-csatornát indított a Das WeltAuto

Tovább bővül a Porsche Hungaria használt autós üzletágának, a Das WeltAutonak a kommunikációs eszköztára: a társaság immár TikTokon is elérhető. Az elsősorban fiatalok körében népszerű platformon szórakoztató, látványos és használt autó vásárlással kapcsolatos edukációs...

A tartalomgyártás varázsa

Új név, új menedzsment, új stratégia – izgalmas változásokat jelentett be az UFA Produkció. A cég ügyvezető igazgatóival, Ute Biernattal és Ács Emesével beszélgettünk. (kiemelt fotón balra Ute Biernat, jobbra Ács Emese) - Két hete...

Megvannak az EBA nyertesei

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) már hetedik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot, amelynek célja, hogy kiemelje a legjobb munkáltatói márkaépítő stratégiákat és kampányokat. Az idei díjazottak olyan projektekkel jelentkeztek, amelyek nemcsak...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

A Forma-1-ben debütál a KitKat

A világ egyik kedvenc csokoládéjaként ismert KitKat a száguldó cirkusz hivatalos csokoládészeletévé válik: a jövőre a 90. születésnapját betöltő csokoládémárka és a fennállásának 75. évfordulóját ünneplő Formula–1-es versenysorozat hivatalos együttműködése a 2025-ös szezonban indul.Jövő...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiterjesztett valósággal segíti az autósokat az LG

Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics...

Tippek szórakoztató a csapatépítéshez

Közeledik az év vége, amikor sok vezetőnek okoz fejtörést, mi is legyen a céges karácsonyi program. Ráadásul sokszor nem csak egyetlen eseményben kell gondolkodni, hiszen csapatot építő kohéziós erő, ha a nagy karácsonyi céges...

Új biztonsági megoldásokat vezet be a Viber

A Rakuten Viber új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.Az ellenőrző üzenetek...

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...