- Hirdetés -

Rákapcsoltak a befektetők az ingatlanpiacon

|

Újabb erős hónapot zárt az ingatlanpiac, a Duna House által októberre becsült 10 738 tranzakció az előző hónap eredményeit 10 százalékkal haladja meg, az előző év azonos időszakához hasonlítva pedig 36,74 százalékkal jobb teljesítményt hozott. A vevők és így a szegmens kitartó lendületét a kiugró, szeptemberhez képest 10 pontos növekedést mutató Duna House Keresletindex is alátámasztja. Az erős vásárlási és eladási kedvnek köszönhetően a következő hónapokban is aktív időszakra számítanak a vállalat szakértői az ingatlan- és a jelzáloghitel-piacon egyaránt. A cégcsoport nemzetközi pénzügyi márkájának, a Credipass-nak a magyarországi adatai alapján a jelzáloghitel-piacon idén októberben 117 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott. Az MNB által szeptemberre közölt adathoz képest így 3 százalékkal nőtt a volumen, az előző év azonos időszakában mért MNB adathoz hasonlítva azonban 128 százalékkal teljesített erősebben a szegmens idén októberben.

Budapesten az idei év tekintetében – 40 százalékos jelenléttel – rekordot döntött a befektetési céllal szerződők aránya októberben, akik ezúttal átlagosan 58,7 millió forintot fordítottak ingatlanvásárlásra. Annak ellenére, hogy az elmúlt hónapokban inkább a budai oldal kerületei, köztük kiemelten Újbuda és a II. kerület vonzotta az érdeklődőket, a befektetői jelenlét fokozódásával a Duna House októberi felmérése alapján újra átvette a legnépszerűbb kerület címet a XIII., amelyet ezúttal a vevők 19,4 százaléka jelölt meg preferált kerületként az ingatlankeresés során, míg az említett budai kerületek a második és harmadik helyre szorultak vissza. A rövidtávú kiadás megszüntetésének híre tovább enyhítette a belvárosi kerületek iránti keresletet, Erzsébetváros és Terézváros ezúttal mindössze a hatodik és a nyolcadik helyen végzett.

A tranzakciószámok és a vásárlási kedv fokozódása az árakra is hatást gyakorol, a fővárosban ezúttal enyhébb, míg a vidéki területen valamivel markánsabb négyzetméterár-emelkedést mutatnak a Duna House 2024 októberére vonatkozó értékesítési adatai. A fővárosi panellakások esetében kétszámjegyű drágulás jelentkezett az előző év azonos időszakához képest idén októberben, ami mellett a tulajdonosok határozottsága is feladta a leckét a vevők számára. Az eladók a hirdetési folyamat során az irányáron szinte egyáltalán nem változtattak, és az alkunak is szűk, 2-4 százalékos teret hagytak csupán, így a budai oldal házgyári lakásaiért átlagosan 873 ezer Ft-ot, Pesten 100 ezer forinttal kevesebbet, 773 ezer Ft/m2-t fizettek a vevők. Az októberben tulajdonost cserélt budai téglalakások átlagosan 1,2 millió forint feletti négyzetméteráron keltek el, a pesti belvárosban 1,1 millió forinthoz közelített, míg Pest egyéb területein 779 ezer Ft/m2 volt az átlag. A hirdetési áron 2-3 százalékban enyhítettek a tulajdonosok, míg a vevői alku terén 2-5% volt a mozgástér.

A vidéki négyzetméterárakon is meglátszik a piaci fellendülés, az előző év októberi értékeihez képest keleten 536 ezerre, míg a nyugati területeken 562 ezer forintra nőtt a házgyári lakásokért fizetett átlag négyzetméterenként. Irányárváltozásra itt is minimális mértékben volt csak példa (1-2%), míg a vevői alku 3-5% volt a vidéki paneleknél. A vidéki téglaépítésűek irányárát a hirdetési folyamat során 4-5 százalékos arányban enyhítették az eladók, az alkunak is nagyobb, 7-8 százalékos teret hagytak. Kelet- és Nyugat-Magyarországon azonos, átlagosan 403 ezer forint körül alakult a téglalakások és házak négyzetméterára 2024 októberében. Bár vidéken a vezető motiváció az első lakás vásárlása volt, a befektetői célú üzletzárások is csupán 1 százalékponttal maradtak el az első lakást vásárlóktól, a szerződéskötések negyede befektetési céllal zárult, ami 5 százalékpontos növekedést jelent tavalyhoz képest. Befektetési céllal 30,9 millió forintot, míg első lakásra 35,5 millió forintot költöttek a vevők vidéken.

Három érdekes adat:

Idei csúcson a befektetői aktivitás a fővárosban, az októberi vásárlások 40 százalékát a befektetés motiválta.

Ismét a XIII. kerület volt a legkeresettebb budapesti lokáció.

10 pontos növekedést mutat a Duna House Keresletindexe az előző hónaphoz képest.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tippek szórakoztató a csapatépítéshez

Közeledik az év vége, amikor sok vezetőnek okoz fejtörést, mi is legyen a céges karácsonyi program. Ráadásul sokszor nem csak egyetlen eseményben kell gondolkodni, hiszen csapatot építő kohéziós erő, ha a nagy karácsonyi céges...

Új biztonsági megoldásokat vezet be a Viber

A Rakuten Viber új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.Az ellenőrző üzenetek...

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Tovább nőtt a Telekom

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra. Az összes bevétel...

TikTok-csatornát indított a Das WeltAuto

Tovább bővül a Porsche Hungaria használt autós üzletágának, a Das WeltAutonak a kommunikációs eszköztára: a társaság immár TikTokon is elérhető. Az elsősorban fiatalok körében népszerű platformon szórakoztató, látványos és használt autó vásárlással kapcsolatos edukációs...

A tartalomgyártás varázsa

Új név, új menedzsment, új stratégia – izgalmas változásokat jelentett be az UFA Produkció. A cég ügyvezető igazgatóival, Ute Biernattal és Ács Emesével beszélgettünk. (kiemelt fotón balra Ute Biernat, jobbra Ács Emese) - Két hete...

Megvannak az EBA nyertesei

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) már hetedik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot, amelynek célja, hogy kiemelje a legjobb munkáltatói márkaépítő stratégiákat és kampányokat. Az idei díjazottak olyan projektekkel jelentkeztek, amelyek nemcsak...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

A Forma-1-ben debütál a KitKat

A világ egyik kedvenc csokoládéjaként ismert KitKat a száguldó cirkusz hivatalos csokoládészeletévé válik: a jövőre a 90. születésnapját betöltő csokoládémárka és a fennállásának 75. évfordulóját ünneplő Formula–1-es versenysorozat hivatalos együttműködése a 2025-ös szezonban indul.Jövő...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiterjesztett valósággal segíti az autósokat az LG

Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics...

Tippek szórakoztató a csapatépítéshez

Közeledik az év vége, amikor sok vezetőnek okoz fejtörést, mi is legyen a céges karácsonyi program. Ráadásul sokszor nem csak egyetlen eseményben kell gondolkodni, hiszen csapatot építő kohéziós erő, ha a nagy karácsonyi céges...

Új biztonsági megoldásokat vezet be a Viber

A Rakuten Viber új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.Az ellenőrző üzenetek...

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...