- Hirdetés -

Black Friday 2024: így vásárolunk az idén

|

A Black Friday népszerűsége Magyarországon továbbra is töretlen: a 18-79 éves felnőtt lakosság 94 százaléka hallott már róla, és idén a felnőtt lakosság közel fele tervezi is kihasználni az akciókat. Még egy esetleges múltbeli csalódás sem jelent elzárkózást a vásárlás elől – derült ki a Reacty Digital felméréséből. A vásárolni kívánt főbb termékkategóriák nem változtak tavalyhoz képest és idén is a férfiak terveznek többet költeni ebben az akcióban.

A 18-79 éves magyarok 94 százaléka hallott már a Black Friday akcióról és 37 százaléka vásárolt is a 2023-as Black Friday keretében, főként a 45 év alattiak. A tavaly ebben az időszakban üzletben, illetve online vásárlók aránya is szignifikánsan emelkedett a megelőző évhez képest. Az idei Black Friday iránti érdeklődés is erős, minden második felnőtt magyar tervezi a kedvezmények kihasználását.

A népszerű termékkategóriákban nem volt jelentős változás, bár az első és második helyezett helyet cserélt az előző felméréshez képest: a vásárolni tervezők harmada (34%) háztartási- és vegyiárut tervez beszerezni, tízből hárman pedig ruházati terméket (31%), illetve háztartási kis- és nagygépet (29%). Szolgáltatás igénybevételén a vásárlást tervezők fele (54%) gondolkodik és – ahogy az előző évben – idén is elsősorban szállásfoglaláshoz (18%) szeretnék kihasználni a Black Friday kedvezményeit.

Az idei Black Friday alatt a vásárlást tervezők átlagosan 47 ezer forintot költenének

A Black Friday során vásárolni tervezők idén átlagosan 47 ezer forintot szánnak erre, ami emelkedést jelent az előző évekhez viszonyítva. A férfiak körében többen terveznek akár 100 ezer forint feletti költést, ők így átlagosan 56 ezer, míg a nők csak 36 ezer forint értékben vásárolnának. A legtöbben 20 és 30 ezer forint közötti kiadással számolnak, ugyanakkor 16 százalék még bizonytalan a költési keretével kapcsolatban.

A tavalyi Black Friday során – akárcsak az azt megelőző évben – a vásárlók negyedét (24%) érte valamilyen formában csalódás a megvásárolt termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban. Ez főként abból adódott, hogy átverésnek érezék az akciót, mivel később vagy máshol hasonló árakat láttak ugyanahhoz a termékhez, szolgáltatáshoz. A csalódás azonban nem vette el a kedvet a jövőbeli vásárlástól, hiszen a tavalyi Black Friday alatt csalódók kétharmada idén is tervez akciósan vásárolni, a pozitív tapasztalattal rendelkezők közül pedig tízből kilencen gondolkodnak ebben.

Van olyan, hogy túl nagy kedvezmény?

A 18-79 éves magyarok 68 százalékának fontos, hogy megbízható kereskedőtől vásároljon az olyan kiemelt akciós időszakokban, mint a Black Friday, vagy épp a Joy-, illetve Glamour napok. A felnőtt lakosság fele (53%) úgy gondolja, hogy sokan csupán az akciók hatására vásárolnak ilyenkor, még akkor is, ha nincs szükségük az adott terméke, ezzel szemben a Black Friday-t ismerők csupán hatoda véli magáról, hogy akkor is megvesz ilyenkor egy rendkívül akciós terméket, ha nincs arra kifejezetten szüksége. Tízből négy felnőtt nem tartja elég nagynak az akciós időszakok kedvezményeit. Százalékos kedvezmény esetén nagyjából 30 százalékos leárazás felett kezdenek igazán kedvezőnek érzékelni egy akciót, ugyanakkor a 70 százalék feletti leárazást a többség már akár gyanúsan magasnak tartja. A vásárlási döntések során a Black Friday-t ismerők fele (52%) használ ár-összehasonlító oldalakat az ár ellenőrzésére, ezzel is védve magát az esetleges megtévesztő ajánlatokkal szemben.

Magyarországon sok helyen a Black Friday nem is egy napig, hanem hetekig, vagy akár egész hónapban tart. A lakosság fele értékeli ezt, ugyanakkor negyede szerint még így is túl rövid a rendelkezésre álló idő a kínálat sokszínűségéhez képest.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezek a mobilok is elérhetők a Black Friday akcióban

Száznál is több készüléket tartalmazó terméklistával jelentkezik a Xiaomi Magyarország az idei Black Friday alkalmából: a november 15-től 30-ig tartó akció során kedvezményes áron lesznek elérhetők a gyártó telefonjai és okoseszköz ökoszisztémájának legváltozatosabb készülékei,...

Fókuszban felújított műszaki cikkek a Vaterán

A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished)...

Elérjük a piramis nehezen elérhető tetejét is – interjú Bán Zoltánnal

A Portfolio negyedszázados sikerének egyik kulcsa, hogy a magasan képzett és régóta együtt dolgozó kollégáink egyedülálló szakértelmére tudunk építeni. A befektetési és gazdasági döntéseknél ugyanis kritikus paraméter az információ minősége, helyes értelmezése, és ebben...

Angelina Jolie Broadway-szereplésen gondolkodik

Magyarországon forgatták Pablo Larraín legújabb filmjét, a világ legnagyobb operaénekesnőjéről készült Mariát, mely 2025 elejétől látható kizárólag moziban, az ADS forgalmazásában.A Maria a világ legnagyobb operaénekesnőjének, Maria Callas csodálatos, egyben viharos és tragikus életét...

Rekordszámú női jelölt a hazai üzleti Oscar-díjon

Napjainkban a nagyvállalatok vezetői között a nők aránya fokozatos növekedést mutat, de még mindig messze van a nemek közötti egyenlőségtől. A világ középpiacainál a felső vezetői pozíciók 33,5 százalékát töltik be nők, amely minimális,...

Épül az új vakcinagyár

A hazánkban már 1300 munkavállalót alkalmazó Ceva-Phylaxia Zrt. az ünnepélyes alapkőletétel alkalmával elindította Monoron legújabb hazai beruházását, egy új vakcinagyártó egység építését, amelynek keretében közel 30 milliárd forintos beruházással hosszú távon 120 új munkahelyet...

Tillát is megtalálták a netes csalók

Az internetes csalásokról, a közösségi média és az online tér veszélyeiről, illetve a saját megelőzési módszereiről is nyilatkozott a műsorvezető, aki mellett több híresség is csatlakozott a Médiaunió Alapítvány és a KiberPajzs kampányához.A Magyar...

Figyelemfelhívó kampányt indít a Nyitottak Vagyunk

Az olyan adottságok, mint a nem, az életkor vagy a származás még 2024-ben is komoly hátrányt jelenthetnek a munkaerőpiacon, akár a felvételi folyamatok, akár a későbbi karrierépítés során – hívja fel a figyelmet a...

Összefogott a Konyhafőnök sztárséfjeivel a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket lett az RTL Konyhafőnök című, kulináris tehetségkutató 11. évadának szakmai partnere. A neves séfek fémjelezte műsor versenyzőinek összecsapásához a Kifli.hu sajátmárkás, különleges prémium termékei biztosítják az alapanyagot, amelyek bárki számára,...

Pezseg a szabadúszók online piactere

Még csak fél éve startolt el a magyar szabadúszók első online piactere, de 2024. november elején már négyszázan kínálnak rajta 625 szolgáltatást. Az XProjekten keresztül 102 projekt készült el és zárult le, és 2519...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a Highlights of Hungary díjakat

Gáll Levente és Tímea, a Magyar Hospice Alapítvány, valamint Szabi a Pék, alias Szabadfi Szabolcs vehette át idén a Highlights of Hungary Társadalmi Díjakat a Budapest Music Centerben tartott díjátadó gálán a közönség szavazatai...

Ezek a mobilok is elérhetők a Black Friday akcióban

Száznál is több készüléket tartalmazó terméklistával jelentkezik a Xiaomi Magyarország az idei Black Friday alkalmából: a november 15-től 30-ig tartó akció során kedvezményes áron lesznek elérhetők a gyártó telefonjai és okoseszköz ökoszisztémájának legváltozatosabb készülékei,...

Fókuszban felújított műszaki cikkek a Vaterán

A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished)...

Elérjük a piramis nehezen elérhető tetejét is – interjú Bán Zoltánnal

A Portfolio negyedszázados sikerének egyik kulcsa, hogy a magasan képzett és régóta együtt dolgozó kollégáink egyedülálló szakértelmére tudunk építeni. A befektetési és gazdasági döntéseknél ugyanis kritikus paraméter az információ minősége, helyes értelmezése, és ebben...

Angelina Jolie Broadway-szereplésen gondolkodik

Magyarországon forgatták Pablo Larraín legújabb filmjét, a világ legnagyobb operaénekesnőjéről készült Mariát, mely 2025 elejétől látható kizárólag moziban, az ADS forgalmazásában.A Maria a világ legnagyobb operaénekesnőjének, Maria Callas csodálatos, egyben viharos és tragikus életét...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...