- Hirdetés -

Figyelemfelhívó kampányt indít a Nyitottak Vagyunk

|

Az olyan adottságok, mint a nem, az életkor vagy a származás még 2024-ben is komoly hátrányt jelenthetnek a munkaerőpiacon, akár a felvételi folyamatok, akár a későbbi karrierépítés során – hívja fel a figyelmet a Nyitottak Vagyunk idei, “Törd át a csendet” nevű kampánya. A negatív hatás ráadásul össz szervezeti szinten is érvényesül: a McKinsey friss kutatásaiból kiderül, hogy a nyitott vállalatok 39%-kal nagyobb valószínűséggel teljesítenek jobban versenytársaiknál. Tehát a munkáltatók számára már nem a miért a kérdés a nyitott vállalati kultúra építése kapcsán, hanem a hogyan.

Az egyenlőtlenségek továbbra is a hétköznapok részét képezik, gondoljunk például a nemi vagy etnikai hovatartozáson alapuló bérkülönbségekre, a valamely kisebbséghez tartozó, például roma munkavállalók diszkriminációjára, vagy akár a nők alulreprezentáltságára felsővezetői pozíciókban. A személyes adottságokból fakadó hátrányok ráadásul végigkísérhetik a munkavállalók teljes életútját, a felvételi folyamattól kezdve, a munkahelyi teljesítményen át, a karrierfejlődési lehetőségekből való kimaradásig. És ez nem csak nekik rossz, hanem az őket fel nem vevő vállalatoknak is.

Ezt a pozíciót már betöltötték, kérjük, többet ne keressen minket.”

Az Eurobarometer felmérésben magyar állampolgárokat kérdeztek meg arról, hogy ha két egyenlő képességekkel és végzettséggel rendelkező személy közül választhatnának egy céges felvételi folyamatban, akkor mely kritériumok jelentenének hátrányt számukra. A megkérdezettek 51 %-ának hátrányt jelentene, ha a jelentkező túl öreg vagy túl fiatal lenne, 64 % számára lenne hátrány a roma származás, 46 % számára a fogyatékosság és 28 % számára a jelölt neme. A munkavállalók tapasztalatait a foglalkoztatási arányok is megerősítik. Összetett problémáról beszélünk, melynek komplex okai az oktatásban, szocializációban, és a foglalkoztatásban is keresendők. A Nyitottak Vagyunk kampányának célja, hogy az alulreprezentált csoportokhoz tartozó képzett munkaerő számára kapukat nyisson az egyenlő esélyeken alapuló munkaerőpiaci érvényesülés irányában.

Lehetőségek és kihívások

A munkahelyi diverzitás gazdaságilag is közös érdekünk, hiszen pozitívan hat az innovációra, a pénzügyi eredményekre és a munkaerő megtartására is. A McKinsey 2023-as kutatása alapján például a nemi és etnikai karakterisztikák terén nyitott vállalatok 39%-kal nagyobb valószínűséggel teljesítenek jobban versenytársaiknál. A diverzitás pozitívan hat a profitrátára is, egy 13.000 cég megkérdezésével végzett nemzetközi tanulmány szerint a cégek 75%-a 5-20%-os profitnövekedésről számolt be a nemi diverzitás erősítésével, ami számottevő eredmény.

“Nem a kvóta miatt kell sokszínű szervezetet építeni. Ha mindenki hasonló háttérrel rendelkezik, akkor elkerülhetetlenül sok vakfolt alakul ki a csapatban. Az egyforma tapasztalatok és nézőpontok miatt számos probléma felismerése és megoldása elmarad. Ha azonban különböző hátterű és tapasztalatú emberek dolgoznak együtt, akkor komplexebben, sokrétűbben látják a kihívásokat. Ezáltal jobban képesek megérteni és megoldani a szervezet előtt álló problémákat, hiszen mindenki egyedi perspektívát hoz be a közös gondolkodásba. Ebben rejlik a sokszínűség valódi értéke.” – mondta Várady Nóra, a Nyitottak Vagyunk Ügyvezető igazgatója.

A legtöbb cég szeretné a sokszínűséget beépíteni a működésébe, azonban az előítéletek rendszerszinten jelen vannak a szervezetek mindennapjaiban. Magyarországon is egyre több vállalat ismeri fel a diverzitás értékét, ám nehézséget okoz számukra ennek gyakorlati megvalósítása. A Nyitottak Vagyunk 2024-ben végzett nem reprezentatív kutatása alapján a hazai munkáltatók egyik legnagyobb kihívása a tudattalan előítéletek hatása. A válaszadók 46%-a küzd ezzel. Ide tartoznak például azok a pszichológiai heurisztikák, amelyek miatt komfortosabbnak érezzük magunkat a hozzánk hasonló emberek társaságában, vagy amikor sztereotípiák alapján ítéljük meg a másik embert, a valós tények figyelembevétele helyett.

Törd át a csendet!

Az ország legnagyobb DEI fókuszú szervezetének új, őszi kampányában a munkahelyi diszkrimináció van fókuszban. Célja, hogy „törjük át a csendet” a munkavállalók és munkáltatók között, amikor érzékeny témák kerülnek felszínre. Bár a munkahelyi elfogadás közös érdekünk, sokszor mégsem tudjuk, hogy egy elsőre ismeretlen szituációban mit tegyünk.

A kampányhoz több mint harminc cég, köztük jelentős hazai foglalkoztatók csatlakoztak, a csatlakozók teljes listája a következő: Google, Prezi, Espell, Diageo, Publicis Groupe Hungary, RTL Magyarország, Richter Gedeon, Haleon, Velux, CMS, ff.next, CIB Bank, Sigma, Bosch, EATON, AMC Networks, Deloitte, Kinnarps, Allianz Hungária, Accenture, MindMiners Collective, Heineken, Starge Leadership, Deutsche Telekom, Wonderland Casting, Csokonai15, BD, Gemius, Abacus Medicine Group, Trivium Packaging MSCI, Telekom Magyarország.

Több mint 15 médiapartner támogatja a minél szélesebb elérést és a téma mélyítését: ELLE, Forbes, Női Váltó, GyártásTrend, Medical Tribune, Pharma Tribune, Store Insider, Media Future, HRPWR, JCDecaux, Dívány, AMC Networks, Kreatív, Central Médiacsoport, Telex, Ringier.

A szervezet és a kampányban részt vevő cégek arra szeretnék inspirálni a munkavállalókat és a munkáltatókat, hogy valódi párbeszéd induljon el Magyarországon az elfogadás és nyitottság kérdéseiről, és mindenki őszintén és nyitottan merjen egymással kommunikálni a vállalaton belül vagy akár egy interjú szituációban is. Hiszen párbeszéd nélkül nincs megértés.

A kampány filmjei elérhetőek a Nyitottak Vagyunk YouTube csatornáján.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday 2024: így vásárolunk az idén

A Black Friday népszerűsége Magyarországon továbbra is töretlen: a 18-79 éves felnőtt lakosság 94 százaléka hallott már róla, és idén a felnőtt lakosság közel fele tervezi is kihasználni az akciókat. Még egy esetleges múltbeli...

Elérjük a piramis nehezen elérhető tetejét is – interjú Bán Zoltánnal

A Portfolio negyedszázados sikerének egyik kulcsa, hogy a magasan képzett és régóta együtt dolgozó kollégáink egyedülálló szakértelmére tudunk építeni. A befektetési és gazdasági döntéseknél ugyanis kritikus paraméter az információ minősége, helyes értelmezése, és ebben...

Angelina Jolie Broadway-szereplésen gondolkodik

Magyarországon forgatták Pablo Larraín legújabb filmjét, a világ legnagyobb operaénekesnőjéről készült Mariát, mely 2025 elejétől látható kizárólag moziban, az ADS forgalmazásában.A Maria a világ legnagyobb operaénekesnőjének, Maria Callas csodálatos, egyben viharos és tragikus életét...

Rekordszámú női jelölt a hazai üzleti Oscar-díjon

Napjainkban a nagyvállalatok vezetői között a nők aránya fokozatos növekedést mutat, de még mindig messze van a nemek közötti egyenlőségtől. A világ középpiacainál a felső vezetői pozíciók 33,5 százalékát töltik be nők, amely minimális,...

Épül az új vakcinagyár

A hazánkban már 1300 munkavállalót alkalmazó Ceva-Phylaxia Zrt. az ünnepélyes alapkőletétel alkalmával elindította Monoron legújabb hazai beruházását, egy új vakcinagyártó egység építését, amelynek keretében közel 30 milliárd forintos beruházással hosszú távon 120 új munkahelyet...

Tillát is megtalálták a netes csalók

Az internetes csalásokról, a közösségi média és az online tér veszélyeiről, illetve a saját megelőzési módszereiről is nyilatkozott a műsorvezető, aki mellett több híresség is csatlakozott a Médiaunió Alapítvány és a KiberPajzs kampányához.A Magyar...

Összefogott a Konyhafőnök sztárséfjeivel a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket lett az RTL Konyhafőnök című, kulináris tehetségkutató 11. évadának szakmai partnere. A neves séfek fémjelezte műsor versenyzőinek összecsapásához a Kifli.hu sajátmárkás, különleges prémium termékei biztosítják az alapanyagot, amelyek bárki számára,...

Pezseg a szabadúszók online piactere

Még csak fél éve startolt el a magyar szabadúszók első online piactere, de 2024. november elején már négyszázan kínálnak rajta 625 szolgáltatást. Az XProjekten keresztül 102 projekt készült el és zárult le, és 2519...

Borúsan látja a jövőt a középkorúak jelentős része

Évtizedes távlatban fokozatos növekedést mutat a középkorúak jövedelme, az elmúlt négy negyedévben már stabilan 500 ezer forint felett volt ez az összeg egy háztartásra vetítve, szemben például a 2018 előtti 300 ezer forint alatti...
Sereg sorozat nézettség

Még a katonás sorozat ellenére is a TV2 nyerte a hetet

A mögöttünk álló héten minden célcsoportnál a TV2 végzett az élen, amiben mondjuk nagy segítségükre nem volt a S.e.r.e.g. című sorozat. A kereskedelmi célcsoportnál az X-Faktor bizonyult a hét legnézettebb műsorának, a teljes lakosságnál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fókuszban felújított műszaki cikkek a Vaterán

A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished)...

Black Friday 2024: így vásárolunk az idén

A Black Friday népszerűsége Magyarországon továbbra is töretlen: a 18-79 éves felnőtt lakosság 94 százaléka hallott már róla, és idén a felnőtt lakosság közel fele tervezi is kihasználni az akciókat. Még egy esetleges múltbeli...

Elérjük a piramis nehezen elérhető tetejét is – interjú Bán Zoltánnal

A Portfolio negyedszázados sikerének egyik kulcsa, hogy a magasan képzett és régóta együtt dolgozó kollégáink egyedülálló szakértelmére tudunk építeni. A befektetési és gazdasági döntéseknél ugyanis kritikus paraméter az információ minősége, helyes értelmezése, és ebben...

Angelina Jolie Broadway-szereplésen gondolkodik

Magyarországon forgatták Pablo Larraín legújabb filmjét, a világ legnagyobb operaénekesnőjéről készült Mariát, mely 2025 elejétől látható kizárólag moziban, az ADS forgalmazásában.A Maria a világ legnagyobb operaénekesnőjének, Maria Callas csodálatos, egyben viharos és tragikus életét...

Rekordszámú női jelölt a hazai üzleti Oscar-díjon

Napjainkban a nagyvállalatok vezetői között a nők aránya fokozatos növekedést mutat, de még mindig messze van a nemek közötti egyenlőségtől. A világ középpiacainál a felső vezetői pozíciók 33,5 százalékát töltik be nők, amely minimális,...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...