- Hirdetés -

Eddig erős éve van a K&H-nak

|

A K&H Bank 106,6 milliárd forintos nettó nyereséget könyvelt el 2024 első kilenc hónapjában. A K&H Biztosító nettó nyeresége 1,2 milliárd forint volt.

A K&H Bank adózás utáni nyeresége 106,6 milliárd forintot tett ki 2024 első kilenc hónapjában.

A kormány intézkedéseinek hatása nélkül a Bank pénzügyi alaptevékenységeinek adózás utáni nyeresége 16 százalékkal emelkedett.

A K&H Biztosító 1,2 milliárd forintnyi nettó nyereséget ért el az év első kilenc hónapjában. Üzleti teljesítménye a bankéhoz hasonlóan erős volt: a díjbevétel 11 százalékkal nőtt, és minden üzletága folyamatosan növekedett.

A Bank hitelállománya 8 százalékkal emelkedett a tavalyi év azonos időszakához képest, és 2992 milliárd forintot ért el. A lakossági jelzáloghitel-folyósítások volumene körülbelül háromszor akkora volt, mint egy évvel korábban.

Az ügyfélbetétek portfoliója 10 százalékkal bővült 2023 harmadik negyedévének végéhez képest, míg a befektetési alapokban kezelt vagyon 35 százalékkal, több mint 1660 milliárd forintra emelkedett szeptember végére.

A K&H Bank ügyfeleinek száma 2024 harmadik negyedévének végére átlépte az egymilliót. A banknak több mint 735 000 digitálisan aktív ügyfele van. A K&H mobilbankját használóknak több mint 90 százaléka már kapcsolatba lépett Kate-tel, a Bank mesterséges intelligencia-alapú digitális pénzügyi asszisztensével.

Az EuropaProperty nemzetközi „CRE Awards” eseményén a K&H kapta „a 2024-es év legjobb ingatlanfinanszírozó bankja” címet, a K&H mobilbanki applikációja pedig a VISA-tól nyerte el a legjobb innovátornak járó, Digital Innovator UX 2024 díjat. Emellett a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) a K&H-nak ítélte a „Fenntartható jövőért” díjat agrár kalkulátoráért.

Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója elmondta: „A 2024-es év első kilenc hónapjában erős pénzügyi teljesítményt nyújtottunk. Adózás utáni nyereségünk – a kormány intézkedéseinek hatása nélkül – 16 százalékkal nőtt. A K&H a betét- és befektetésállomány terén is kétszámjegyű növekedést ért el. A harmadik negyedévben 63 milliárd forintért értékesítettünk befektetési alapokat, ami az elmúlt évek egyik legmagasabb háromhavi értéke. A banki ügyfelek teljes száma 2023 szeptemberéhez képest több mint 5 százalékkal, egymillió fölé emelkedett 2024 harmadik negyedévének végére. Ugyanakkor meghaladta a 623 ezret azon ügyfelek száma is, akiknek a jövedelme rendszeresen K&H-s számlára érkezik; ez a szám 6 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. A 18-29 éves fiatalok körében a piaci részesedésünk 16-ról 18 százalékra nőtt 2023 második félévéhez képest. Emellett örömmel osztom meg azt is, hogy a K&H kapta meg az EuropaProperty legjobb ingatlanfinanszírozó banknak járó 2024. évi díját.”

2024. első kilenc hónapjának pénzügyi eredményei

A K&H Bank 106,6 milliárd forintos adózás utáni eredményt könyvelt el. A Bank bevétele 13 százalékkal nőtt: a betétállomány 10 százalékkal, a teljes hitelállomány pedig 8 százalékkal, 2992 milliárd forintra bővült egy év alatt. Az új vállalati és lakossági hitelek volumene 425 milliárd forint volt a 2024 január-szeptemberi időszakban. A bankadók nélkül számított működési költségek a tavalyi évhez képest 15 százalékkal emelkedtek az inflációhoz és az új digitális fejlesztésekhez kapcsolódóan.

„A vállalati hitelek iránti kereslet nyomott maradt; 5 százalékos éves volumennövekedésünkkel tovább erősítettük piaci pozíciónkat a vállalati hitelezés terén. Továbbra is aktívan részt veszünk a vállalkozások napi működését és beruházásait segítő, államilag támogatott finanszírozási programokban: közel 270 milliárd forint értékben kötöttünk szerződéseket a Széchenyi Kártyaprogramban (beleértve a már lezárt és még folyamatban lévő programokat is). Lízingportfoliónk idén szeptember végére pedig meghaladt a 100 milliárd forintot” – mondta Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője. „Lakossági betétállományunk kétszámjegyűen, 13 százalékkal bővült, meghaladva a bankszektor 10 százalékos átlagos növekedését. A lakossági hitelek állománya a bankszektor egészében 8 százalékkal bővült, míg nálunk egy év alatt 12 százalékos emelkedést ért el. A lakossági jelzáloghitel-folyósítások volumene körülbelül háromszor magasabb volt az egy évvel korábbinál. A babaváró hitelek igénylőire vonatkozó életkor-követelmények szigorítása ellenére a folyósítások volumene nőtt tavalyihoz képest: a 2024. január-szeptemberi időszakban folyósított összeg 27 milliárd forint volt (+21 százalék). Az első kilenc hónapban 9,4 milliárd forintnyi zöld lakáshitelt folyósítottunk, ami az összes lakáshitel-folyósítás több mint 6 százaléka. A megtakarítások terén az ügyfélbetétek volumene elérte a 3833 milliárd forintot, ami 10 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi szintnél. A jól teljesítő befektetési alapoknak köszönhetően szeptember végén több mint 1660 milliárd forintot kezeltünk ilyen termékekben; ez egy év alatt 35 százalékos növekedésnek felel meg. A harmadik negyedév 63 milliárdos értékesítési eredménye az elmúlt évek egyik legjobb negyedéves adata, ami azt mutatja, hogy a kereslet a csökkenő hozamkörnyezetben is stabil. A kezelt vagyon bővülése mellett a vizsgált időszakban a rendszeresen befektető ügyfelek száma is folyamatosan nőtt, és egyre többen fordultak a kiegyensúlyozott befektetési alapok felé.”

Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója hozzátette: „Az első 9 hónapban nettó nyereségünk 1,2 milliárd forintot tett ki. Egy évvel korábban a teljes éves extraprofit-adó megfizetése miatt 0,1 milliárd forintos eredményt értünk el. A nem életbiztosítási üzletág bruttó díjbevétele egy év alatt 11 százalékkal, 39,8 milliárd forintra emelkedett, és minden üzletágunk folyamatosan bővül. Az életbiztosítási üzletág termékei szintén jól teljesítettek: a díjbevétel egy év alatt 14 százalékkal nőtt, köszönhetően a rendszeres díjas, befektetési egységhez kötött nyugdíjbiztosításoknak és a rendszeres díjas kockázati életbiztosításoknak.”

Digitális átalakulás és innováció

A K&H digitálisan aktív ügyfeleinek száma 7 százalékos éves növekedéssel elérte a 735 ezret. Az új lakossági számláknak már majdnem 60 százalékát online nyitják meg. A digitális fizetések száma nő, a fizikai kártyákkal végzett vásárlások aránya pedig csökken. 2023 szeptemberében a fizikai kártyákkal végzett vásárlások aránya 73 százalék volt, egy évvel később viszont ez az érték már csak 66 százalék.

„Mi nyertük el a VISA által idén először kiosztott, a digitálisan élenjáró bankoknak járó Digital Innovator UX 2024 díjat, ez azt jelenti, hogy a K&H mobilbankja a legnépszerűbb ilyen applikáció a magyar piacon. Digitálisan elérhető szolgáltatásaink köre folyamatosan bővül: a K&H+ részeként bevezettük a parkolási díjfizetést, amivel ügyfeleink országszerte elindíthatják és leállíthatják a parkolásukat. A K&H mobilbank új szolgáltatásaként már a bevételek és kiadások is figyelemmel kísérhetőek. Így könnyen és gyorsan áttekinthető az adott időszak pénzügyi egyenlege, ami segíti a tudatosabb pénzügyi tervezést. A K&H az egyetlen kibocsátó, amelynek digitális SZÉP kártyáival az ügyfelek mobiltelefonjukat és más okoseszközüket is használhatják fizetésre, ugyanúgy, mint egy hagyományos bankkártyát. A külsejében is megújult digitális SZÉP kártyák száma elérte a 75 ezret, amit egyre több helyen fogadnak el” – mondta Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője. Ügyfeleink egy év alatt több mint 1 millió beszélgetést folytattak le és havonta 6 ezer átutalást indítottak Kate segítségével, aki az ország egyetlen, hang- és üzenet vezérelt, mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztense. Kate már 200 funkciót ismer, és mobilbanki ügyfeleinknek már több mint 90 százaléka kapcsolatba lépett Kate-tel, több mint felük pedig beszélt is vele. Kate legnépszerűbb funkciója a banki PIN-kód lekérdezése.”

„A digitalizáció térnyerése a biztosítások terén is folyamatos: az ügyfelek Kate segítségével a mobilbankban kaphatnak zöld kártyát és fedezettségi igazolást, és ezek a dokumentumok azonnal rendelkezésükre állnak a mobilbankban. Miután tavaly bevezettük a mobilbankos kockázati életbiztosítást, idén szeptemberben, legújabb digitális innovációnkként elindult a digitális nyugdíjbiztosítás is, ami Magyarországon egyedülálló szolgáltatás. Kate szöveges értesítést küld az ügyfelek mobiltelefonjára a biztosítási díj esedékességéről, a díj pedig a mobilbankban, néhány érintéssel befizethető” – tette hozzá Németh Balázs.

Fenntarthatóság

„A K&H a magyar zöld finanszírozási piac egyik vezető szereplője lett: az MNB taxonómiája szerint a kinnlevő zöld vállalati hiteleink volumene elérte a 120 milliárd forintot, ami 20 százalék fölötti piaci részesedést jelent. Növény-, és állattenyésztő mezőgazdasági ügyfeleink számára saját fejlesztésű kalkulátort nyújtunk széndioxid-kibocsátásuk kiszámítására. Ezért a megoldásért, amelyet a K&H az Agrárközgazdasági Intézettel együttműködésben dolgozott ki, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) nemrégen nekünk ítélte a „Fenntartható jövőért” díjat. A megtakarítások terén ügyfeleink eszközeinek több mint 50 százalékát felelős befektetési alapokban kezeljük, ami azt mutatja, hogy a teljes K&H Csoport elkötelezett a zöld átállás mellett” – mondta Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója.

„A fenntarthatóságot célzó erőfeszítéseink nem csak a környezet iránti elkötelezettségünkről szólnak, hanem a társadalmi hozzájárulásról is” – tette hozzá Guy Libot. „A „K&H életrevalók” alapjára olyan gyermekvédelmi gondoskodásból kilépő fiatalok pályázhatnak, akik az önálló életkezdés kihívásaival néznek szembe, és különböző képzések segítségével valóra válthatják álmaikat. A programhoz jelenlegi és jövőbeli ügyfeleink is hozzájárulhatnak: a K&H saját bevételéből 2.000 forintot tesz félre minden számlanyitás után, meglévő ügyfeleink pedig ezt a támogatást - szintén a bank költségére - megduplázhatják a K&H „visszapénz” funkció aktiválásával.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Számíthatunk fizetésemelésre 2025-ben?

Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül várják, hogy számíthatnak-e béremelésre a következő évben. A bértervezési folyamatok jelenleg is zajlanak, és sok munkahelyen az éves teljesítményértékeléskor dől el végül, milyen megállapodás...

Rengeteget spóroltunk tankolás közben

Több mint 175 ezer felhasználó adatai alapján közel félmilliárd forintot spóroltunk már idén az ORLEN benzinkutakon. A régió legnagyobb olajipari vállalata ugyanis minden liter üzemanyag után 10 forint kedvezményt ad az applikációt használó autósoknak.A...

Új árstruktúrát vezetett be a GLS

A GLS Hungary 2024. november 20-tól új árstruktúrát vezetett be az ecsomag.hu platformon, amelynek keretében már külön díjszabást kínál a GLS Automatából GLS Automatába történő csomagfeladásokra is. A szolgáltatás a korábbi árakhoz képest akár...

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...

Ezeket a filmeket és sorozatokat néztük idén a Maxon

Év vége közeledtével itt az ideje, hogy megnézzük, mely tartalmak érdekelték a hazai nézőket mind a lineáris csatornákon (Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, HGTV), mind pedig streamingen (Max). Az adatok 2024. január 1. és...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...