- Hirdetés -

Elérjük a piramis nehezen elérhető tetejét is – interjú Bán Zoltánnal

|

A Portfolio negyedszázados sikerének egyik kulcsa, hogy a magasan képzett és régóta együtt dolgozó kollégáink egyedülálló szakértelmére tudunk építeni. A befektetési és gazdasági döntéseknél ugyanis kritikus paraméter az információ minősége, helyes értelmezése, és ebben rendkívül jók vagyunk – mondja Bán Zoltán, a portált működtető Net Média Zrt. vezérigazgatója.

- A média az utóbbi években Magyarországon nem volt igazán „pénzgyár”, ehhez képest nyolc év alatt – akkor vásároltátok ki Balogh Gabriel lával a Net Médiát a CEMP-ből – megháromszoroztátok az árbevételt 1-ről 3 milliárdra, és a nyereségetek lassan közelíti a milliárdos szintet. Nyilván elsőre azt mondod a sok kemény munka a legfontosabb, de ezenkívül mik a fő sikertényezők?

- A legfontosabb, hogy jó a termék. Az idén 25 éves Portfoliót nemcsak a 20 éves Pénzcentrum, a több mint 10 éves Agrárszektor és a számos podcastunk egészít ki optimálisan, hanem a rendezvény- és befektetési üzletágunk, valamint az árfolyamadat-szolgáltatásunk. Ezek így együtt képeznek egy ideális termékkört. Az üzleti partnereink élvezik az egyedülálló organikus fejlődés eredményét, amelynek az alapja volt, hogy mindig minden fillérért meg kellett dolgoznunk. A felületeinken nem üres klikkeket és statisztikákat hozunk létre, hiszen a saját szolgáltatásainkat – konferenciajegyek, befektetési termékek, tőzsdei szoftverek és adatok – is itt kell eladni. Fura lenne, ha mást gondolnék, de szerintem jelen pillanatban a Portfolio a legjobb médiatermék, és ez látszik nemcsak az olvasók, hanem a hirdetők bizalmán is.

- A célcsoportotok, a gazdaság, az üzlet iránt érdeklődő olvasó nemcsak unikális, de attraktív is a hirdetők számára. Ehhez képest nincs nagyon egy az egyben konkurensetek. Mi ennek az oka szerinted?

- Az, hogy mi a magasan képzett és régóta együtt dolgozó kollégáink egyedülálló szakértelmére tudunk építeni. A sport-, a közéleti, a kulturális hírek esetén az olvasóknál sokszor a szubjektív dolgok döntenek. A gazdaság az teljesen más. Itt is lehet hinni, csak megérkezik a realitás, és jól pofán ver. Befektetési és gazdasági döntés esetén kritikus paraméter az információ minősége, helyes értelmezése, és ebben rendkívül jók vagyunk. A tények makacs dolgok, az információ minősége a zsebekben mérhető le.

- Milyen a Portfolio tipikus olvasója? Mit mondanak erről a kutatásaitok, és egyáltalán hogyan vizsgáljátok ezt?

- Most elmondhatnám, hogy éppen melyik célcsoportban milyen szuper számaink vannak, de fontosabbak az egyedi tényezők. Egyrészt fontos számunkra, hogy a tartalmunkkal és a rendezvényeinkkel elérjük a piramis amúgy nehezen elérhető legtetejét. Elég csak a konferenciánk közönségét megnézni, a magyar gazdaság tényleges döntéshozóival erős a kapcsolódásunk. Másrészt a saját munkánk értékelésekor a hétfő–péntek időszak teljesítményére fókuszálunk. A legelkötelezettebb olvasónknak is azt tanácsolom, hogy egy kellemes szombat este ne befektetési, vásárlási vagy üzleti döntést hozzon, hanem azzal foglalkozzon, hogy mit játszik a gyerekével vagy milyen bort bont a barátainak.

- A minőségi célcsoport nem csak a hirdetők számára fontos, nyilván lehet az olvasóktól közvetlen is bevételt generálni. Hogy látod ennek a lehetőségeit a magyar piacon?

- A Portfoliónak 2000 óta vannak előfizetői bevételei. Öt éve indult el a Signature, egyes híreink, elemzéseink fizetősek lettek. Bár eddig is szép bevételeket értünk el, ebben még benne van egy nagyságrendi emelkedés, azonban az ehhez szükséges hard paywallt egyelőre nem szeretnénk bevezetni. Jó előfizetői példák vannak a piacon, de a kisebb piacméret behatárolja a lehetőségeket.

- A harmadik komoly lábatok a konferenciaszervezés. Milyen súlyt képvisel ez, és milyen irányban lehet, illetve tervezitek ezt fejleszteni?

- Ma már az online-nal összemérhető a rendezvények szerepe. Megdolgoztunk a piac csúcsáért, elég csak megnézni a 20 éves Property Investment Forumot vagy a 14 éves Budapest Economic Forumot. Rengeteg tervünk van még, lendületben vagyunk. Fontos kiemelni, hogy a rendezvényeink nem szigetszerűen működnek, szoros szimbiózisban élnek az online tartalommal.

 

Nyomárkay Kázmér

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Fókuszban felújított műszaki cikkek a Vaterán

A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished)...

Black Friday 2024: így vásárolunk az idén

A Black Friday népszerűsége Magyarországon továbbra is töretlen: a 18-79 éves felnőtt lakosság 94 százaléka hallott már róla, és idén a felnőtt lakosság közel fele tervezi is kihasználni az akciókat. Még egy esetleges múltbeli...

Angelina Jolie Broadway-szereplésen gondolkodik

Magyarországon forgatták Pablo Larraín legújabb filmjét, a világ legnagyobb operaénekesnőjéről készült Mariát, mely 2025 elejétől látható kizárólag moziban, az ADS forgalmazásában.A Maria a világ legnagyobb operaénekesnőjének, Maria Callas csodálatos, egyben viharos és tragikus életét...

Rekordszámú női jelölt a hazai üzleti Oscar-díjon

Napjainkban a nagyvállalatok vezetői között a nők aránya fokozatos növekedést mutat, de még mindig messze van a nemek közötti egyenlőségtől. A világ középpiacainál a felső vezetői pozíciók 33,5 százalékát töltik be nők, amely minimális,...

Épül az új vakcinagyár

A hazánkban már 1300 munkavállalót alkalmazó Ceva-Phylaxia Zrt. az ünnepélyes alapkőletétel alkalmával elindította Monoron legújabb hazai beruházását, egy új vakcinagyártó egység építését, amelynek keretében közel 30 milliárd forintos beruházással hosszú távon 120 új munkahelyet...

Tillát is megtalálták a netes csalók

Az internetes csalásokról, a közösségi média és az online tér veszélyeiről, illetve a saját megelőzési módszereiről is nyilatkozott a műsorvezető, aki mellett több híresség is csatlakozott a Médiaunió Alapítvány és a KiberPajzs kampányához.A Magyar...

Figyelemfelhívó kampányt indít a Nyitottak Vagyunk

Az olyan adottságok, mint a nem, az életkor vagy a származás még 2024-ben is komoly hátrányt jelenthetnek a munkaerőpiacon, akár a felvételi folyamatok, akár a későbbi karrierépítés során – hívja fel a figyelmet a...

Összefogott a Konyhafőnök sztárséfjeivel a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket lett az RTL Konyhafőnök című, kulináris tehetségkutató 11. évadának szakmai partnere. A neves séfek fémjelezte műsor versenyzőinek összecsapásához a Kifli.hu sajátmárkás, különleges prémium termékei biztosítják az alapanyagot, amelyek bárki számára,...

Pezseg a szabadúszók online piactere

Még csak fél éve startolt el a magyar szabadúszók első online piactere, de 2024. november elején már négyszázan kínálnak rajta 625 szolgáltatást. Az XProjekten keresztül 102 projekt készült el és zárult le, és 2519...

Borúsan látja a jövőt a középkorúak jelentős része

Évtizedes távlatban fokozatos növekedést mutat a középkorúak jövedelme, az elmúlt négy negyedévben már stabilan 500 ezer forint felett volt ez az összeg egy háztartásra vetítve, szemben például a 2018 előtti 300 ezer forint alatti...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezek a mobilok is elérhetők a Black Friday akcióban

Száznál is több készüléket tartalmazó terméklistával jelentkezik a Xiaomi Magyarország az idei Black Friday alkalmából: a november 15-től 30-ig tartó akció során kedvezményes áron lesznek elérhetők a gyártó telefonjai és okoseszköz ökoszisztémájának legváltozatosabb készülékei,...

Fókuszban felújított műszaki cikkek a Vaterán

A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished)...

Black Friday 2024: így vásárolunk az idén

A Black Friday népszerűsége Magyarországon továbbra is töretlen: a 18-79 éves felnőtt lakosság 94 százaléka hallott már róla, és idén a felnőtt lakosság közel fele tervezi is kihasználni az akciókat. Még egy esetleges múltbeli...

Angelina Jolie Broadway-szereplésen gondolkodik

Magyarországon forgatták Pablo Larraín legújabb filmjét, a világ legnagyobb operaénekesnőjéről készült Mariát, mely 2025 elejétől látható kizárólag moziban, az ADS forgalmazásában.A Maria a világ legnagyobb operaénekesnőjének, Maria Callas csodálatos, egyben viharos és tragikus életét...

Rekordszámú női jelölt a hazai üzleti Oscar-díjon

Napjainkban a nagyvállalatok vezetői között a nők aránya fokozatos növekedést mutat, de még mindig messze van a nemek közötti egyenlőségtől. A világ középpiacainál a felső vezetői pozíciók 33,5 százalékát töltik be nők, amely minimális,...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...