- Hirdetés -

Elérjük a piramis nehezen elérhető tetejét is – interjú Bán Zoltánnal

|

A Portfolio negyedszázados sikerének egyik kulcsa, hogy a magasan képzett és régóta együtt dolgozó kollégáink egyedülálló szakértelmére tudunk építeni. A befektetési és gazdasági döntéseknél ugyanis kritikus paraméter az információ minősége, helyes értelmezése, és ebben rendkívül jók vagyunk – mondja Bán Zoltán, a portált működtető Net Média Zrt. vezérigazgatója.

- A média az utóbbi években Magyarországon nem volt igazán „pénzgyár”, ehhez képest nyolc év alatt – akkor vásároltátok ki Balogh Gabriel lával a Net Médiát a CEMP-ből – megháromszoroztátok az árbevételt 1-ről 3 milliárdra, és a nyereségetek lassan közelíti a milliárdos szintet. Nyilván elsőre azt mondod a sok kemény munka a legfontosabb, de ezenkívül mik a fő sikertényezők?

- A legfontosabb, hogy jó a termék. Az idén 25 éves Portfoliót nemcsak a 20 éves Pénzcentrum, a több mint 10 éves Agrárszektor és a számos podcastunk egészít ki optimálisan, hanem a rendezvény- és befektetési üzletágunk, valamint az árfolyamadat-szolgáltatásunk. Ezek így együtt képeznek egy ideális termékkört. Az üzleti partnereink élvezik az egyedülálló organikus fejlődés eredményét, amelynek az alapja volt, hogy mindig minden fillérért meg kellett dolgoznunk. A felületeinken nem üres klikkeket és statisztikákat hozunk létre, hiszen a saját szolgáltatásainkat – konferenciajegyek, befektetési termékek, tőzsdei szoftverek és adatok – is itt kell eladni. Fura lenne, ha mást gondolnék, de szerintem jelen pillanatban a Portfolio a legjobb médiatermék, és ez látszik nemcsak az olvasók, hanem a hirdetők bizalmán is.

- A célcsoportotok, a gazdaság, az üzlet iránt érdeklődő olvasó nemcsak unikális, de attraktív is a hirdetők számára. Ehhez képest nincs nagyon egy az egyben konkurensetek. Mi ennek az oka szerinted?

- Az, hogy mi a magasan képzett és régóta együtt dolgozó kollégáink egyedülálló szakértelmére tudunk építeni. A sport-, a közéleti, a kulturális hírek esetén az olvasóknál sokszor a szubjektív dolgok döntenek. A gazdaság az teljesen más. Itt is lehet hinni, csak megérkezik a realitás, és jól pofán ver. Befektetési és gazdasági döntés esetén kritikus paraméter az információ minősége, helyes értelmezése, és ebben rendkívül jók vagyunk. A tények makacs dolgok, az információ minősége a zsebekben mérhető le.

- Milyen a Portfolio tipikus olvasója? Mit mondanak erről a kutatásaitok, és egyáltalán hogyan vizsgáljátok ezt?

- Most elmondhatnám, hogy éppen melyik célcsoportban milyen szuper számaink vannak, de fontosabbak az egyedi tényezők. Egyrészt fontos számunkra, hogy a tartalmunkkal és a rendezvényeinkkel elérjük a piramis amúgy nehezen elérhető legtetejét. Elég csak a konferenciánk közönségét megnézni, a magyar gazdaság tényleges döntéshozóival erős a kapcsolódásunk. Másrészt a saját munkánk értékelésekor a hétfő–péntek időszak teljesítményére fókuszálunk. A legelkötelezettebb olvasónknak is azt tanácsolom, hogy egy kellemes szombat este ne befektetési, vásárlási vagy üzleti döntést hozzon, hanem azzal foglalkozzon, hogy mit játszik a gyerekével vagy milyen bort bont a barátainak.

- A minőségi célcsoport nem csak a hirdetők számára fontos, nyilván lehet az olvasóktól közvetlen is bevételt generálni. Hogy látod ennek a lehetőségeit a magyar piacon?

- A Portfoliónak 2000 óta vannak előfizetői bevételei. Öt éve indult el a Signature, egyes híreink, elemzéseink fizetősek lettek. Bár eddig is szép bevételeket értünk el, ebben még benne van egy nagyságrendi emelkedés, azonban az ehhez szükséges hard paywallt egyelőre nem szeretnénk bevezetni. Jó előfizetői példák vannak a piacon, de a kisebb piacméret behatárolja a lehetőségeket.

- A harmadik komoly lábatok a konferenciaszervezés. Milyen súlyt képvisel ez, és milyen irányban lehet, illetve tervezitek ezt fejleszteni?

- Ma már az online-nal összemérhető a rendezvények szerepe. Megdolgoztunk a piac csúcsáért, elég csak megnézni a 20 éves Property Investment Forumot vagy a 14 éves Budapest Economic Forumot. Rengeteg tervünk van még, lendületben vagyunk. Fontos kiemelni, hogy a rendezvényeink nem szigetszerűen működnek, szoros szimbiózisban élnek az online tartalommal.

 

Nyomárkay Kázmér

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ennyit költünk idén karácsonyi ajándékokra

Szeretteinkkel szívesebben találkozunk személyesen karácsonykor, az ajándékokat viszont egyre gyakrabban online vásároljuk meg, amire a tavalyinál körülbelül hatezer forinttal tervezünk többet költeni idén – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív...

A jövő marketingje: kreativitás, MI és kulturális integráció

A kreativitás cégkulturális – ha tetszik, hitbéli kérdés. Bár könyvtárnyi kutatás bizonyítja az eredményességüket, az újszerű, szokatlan megoldások az elsők, amiktől megvonják az erőforrásokat gazdasági lassulás idején. A Warc 2024-es Building belief tanulmánya szerint a...

Kiderült, kik az Inkubátor Pitch Fórum nyertesei

Az Inkubátor Program Pitch Fórum zsűrijének döntése alapján Pápai Pici, Orzói Kristóf, Varga Gábor, Karácsony Péter filmtervei nyertek, és Sipos Bence projektje lett a közönségdíjas. A Filmintézet fiatal alkotókat támogató programjának Pitch Fórumát nagy...

Eddig erős éve van a K&H-nak

A K&H Bank 106,6 milliárd forintos nettó nyereséget könyvelt el 2024 első kilenc hónapjában. A K&H Biztosító nettó nyeresége 1,2 milliárd forint volt.A K&H Bank adózás utáni nyeresége 106,6 milliárd forintot tett ki 2024...

Fordulat jöhet a lakásépítésnél

Bár 2024 első háromnegyede mind az átadott új lakások mennyiségében, mind a kiváltott építési engedélyek számában alulmúlta a múlt év hasonló időszakának teljesítményét, a KSH július-szeptemberi adatai már előrevetítik a fordulatot. Így az új...

Új időszak kezdődik az autózásban

November elejétől beköszöntött a hideg időjárás, ami a téli közlekedés új kihívásait hozza magával. Dr. Nagy István, az ORLEN Hungary ügyvezetője szerint a megbízható autózás érdekében kiemelten fontos az autó megfelelő felkészítése, a prémium...

Ritkábban használják a mesterséges intelligenciát a munkához a magyarok

A magyar munkavállalók a globális átlagnál ritkábban használják a mesterséges intelligenciát munkahelyi vagy magáncélokra. A leggyakrabban tények felkutatásában, fordításban és készségfejlesztésben támaszkodnak ezen a technológián alapuló szoftverekre, de az ezekkel kapcsolatos ismereteik elmaradnak a...

Újabb program segíti a magyar startupokat

A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen...

Jön Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója

Vadonatúj nemzetközi technológiai esemény debütál Budapesten, amely egyszerre szólítja meg a szakembereket és a nagyközönséget. A TECHXPO több mint egy hétvégi rendezvény: a térségben egyedülálló eseményt elsőként hozza össze a magyar és régiós üzleti,...

Elégedetlenek a vásárlók a csomagok házhozszállításával

Megelégelték a hazai online vásárlók a futárok érkezésének kiszámíthatatlanságát: az Ipsos friss kutatása alapján minden második megrendelővel előfordult már, hogy épp nem volt otthon a házhoz szállítás időpontjában, és ez közel kétharmadukat kifejezetten zavarja....
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagy változás a Decathlon üzleteiben

A Decathlon teljesen megújult üzletkoncepcióval nyitotta újra második legnagyobb hazai áruházát Dunakeszin. A 4000 négyzetméteres üzlet az első az országban, amely a márka legújabb kereskedelmi irányvonalát alkalmazza. Mindez a sportszerkereskedő vállalat tavasszal bejelentett arculatváltásának...

Ennyit költünk idén karácsonyi ajándékokra

Szeretteinkkel szívesebben találkozunk személyesen karácsonykor, az ajándékokat viszont egyre gyakrabban online vásároljuk meg, amire a tavalyinál körülbelül hatezer forinttal tervezünk többet költeni idén – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív...

A jövő marketingje: kreativitás, MI és kulturális integráció

A kreativitás cégkulturális – ha tetszik, hitbéli kérdés. Bár könyvtárnyi kutatás bizonyítja az eredményességüket, az újszerű, szokatlan megoldások az elsők, amiktől megvonják az erőforrásokat gazdasági lassulás idején. A Warc 2024-es Building belief tanulmánya szerint a...

Kiderült, kik az Inkubátor Pitch Fórum nyertesei

Az Inkubátor Program Pitch Fórum zsűrijének döntése alapján Pápai Pici, Orzói Kristóf, Varga Gábor, Karácsony Péter filmtervei nyertek, és Sipos Bence projektje lett a közönségdíjas. A Filmintézet fiatal alkotókat támogató programjának Pitch Fórumát nagy...

Eddig erős éve van a K&H-nak

A K&H Bank 106,6 milliárd forintos nettó nyereséget könyvelt el 2024 első kilenc hónapjában. A K&H Biztosító nettó nyeresége 1,2 milliárd forint volt.A K&H Bank adózás utáni nyeresége 106,6 milliárd forintot tett ki 2024...

Don't Miss

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...