- Hirdetés -

A jövő marketingje: kreativitás, MI és kulturális integráció

|

A kreativitás cégkulturális – ha tetszik, hitbéli kérdés. Bár könyvtárnyi kutatás bizonyítja az eredményességüket, az újszerű, szokatlan megoldások az elsők, amiktől megvonják az erőforrásokat gazdasági lassulás idején.

A Warc 2024-es Building belief tanulmánya szerint a marketing-döntéshozók csupán 12 százaléka érezte úgy, hogy el tudja adni a kreativitást a CFO-nak. A dentsu saját, csaknem ezer résztvevővel készített idei CMO-felmérése szerint 81 százalékuk belátja, hogy a cégének nagyobb szüksége van kreativitásra, mint valaha. Döntő tényezőnek tartjuk a kalkulált kísérletező kedvet. Az alábbiakban bemutatjuk a dentsu kutatásának főbb tanulságait, kiemelve az olyanokat, amelyeket ha a hazai márkák alkalmaznak, sikeresek lehetnek hosszú távon is.

Előrelátás a marketingben

A mai felgyorsult világban a marketing már nem csak arról szól, hogy megértsük, mit akarnak a vásárlók most vagy mit akartak korábban. Egyre fontosabb ráérezni arra, hogy mit akarnak a jövőben. Az insightról a foresightra való áttérés kulcsfontosságúvá vált az üzleti döntéshozók számára.

A marketingstratégákra óriási nyomás nehezedik, hogy előre jelezzék a trendeket és igényeket, mielőtt azok széles körben megjelennének. Hetvenkilenc százalékuk érzi úgy, hogy egyre nagyobb kihívást jelent a jövőbeli termékek és propozíciók kitalálása. Bár a fogyasztói kutatások segíthetnek csökkenteni a döntésekben rejlő bizonytalanságot, egyre kevésbé tudják kivédeni azt. A hagyományos insightok – amelyek korábbi vagy jelenlegi attitűdökön alapulnak – már nem elegendők a folyamatosan változó világban. A marketingszakemberek egyre gyakrabban keresik a trendeket olyan új megoldásokkal, mint a mesterséges intelligencia, a social listening vagy a közösségi platformok.

Az insightról a foresightra való áttérés fontos szemléletváltás a marketingben. Ez a proaktív megközelítés segít elcsípni a trendeket, felismerni a jövőbeli vásárlói igényeket és eligazodni a gyorsan mozgó piac komplexitásában még a versenytársak előtt. Persze ezzel a márkák több kockázatot vállalnak, mint korábban, és ez gyakran jelenti azt, hogy fel nem térképezett, ismeretlen területre kell merészkedniük vagy a megszokottól eltérő ötlettel kell előrukkolniuk.

Számos példa van arra, hogy az előrelátó vagy akár jövőbe látó márkastratégia jelentős sikert ért el. A Prezi történetmesélős, dinamikus prezentációs formátuma teljesen szembement az akkor egyeduralkodó lineáris prezentációkkal. Felhasználócentrikus online felülete és az interaktív megoldás gyorsan hozott ismertséget a cégnek az egész világon.

De nem csak a startupoknak kell a jövőre készülni. Egy streamingszolgáltató behozhatja a portfóliójába például a premier sportközvetítéseket, amivel új előfizetőket szerezhet. Viszont már ebben a pillanatban gondolnia kell a következő lépésre, vagyis arra, hogy az újonnan bevonzott felhasználókat mivel lehet hosszú távon megtartani.

MI, versenytársból partner

Az MI-eszközök tavalyi berobbanása óta egyre fejlettebb, szofisztikáltabb, biztonságosabb megoldásokkal dolgozunk (talán szinte mindannyian) a marketing területén, és ahogy elült a hype, úgy kristályosodik ki előttünk, hogyan is lehet az MI igazi társunk a vállalati működésben.

A dentus tutatásából is jól látszik, hogy világszerte csökkent az MI-eszközöket övező bizalmatlanság és félelem, ezzel együtt pedig nőtt az érdeklődés azon üzembiztos, magas megtérülésű MI-megoldások iránt, amelyek hatékonyan segítik a mindennapi működést – vagy éppen minden eddiginél közelebb hozzák a formabontó megoldásokat.

A dentsunál abban hiszünk, hogy az MI egy alapvető eszköz a marketingvezetők kezében, és ha jól használjuk, a segítségével minden eddiginél személyesebb, okosabb, hasznosabb megoldásokat állíthatunk elő a fogyasztók, az ügyfelek számára. Kedves példánk erre a kanadai dentsu által tervezett Inflation Cookbook mobilalkalmazás, ami egy ottani Élelmiszerbankot támogató akció részeként a gyorsan emelkedő élelmiszerárakat valós időben figyelve és értékelve javasol a vásárlóknak tápláló, egészséges, de pénztárcabarát recepteket. Bár a megoldás hatalmas sikert aratott és számos díjat elhozott a legrangosabbak közül, valójában csak egyetlen példa arra, hogyan tudunk az MI adta szuperképességeket felhasználva új kategóriát nyitni az értékteremtésnek. Legyen szó ügyfélélményről, szolgáltatási ajánlatról, árazásról vagy akár személyre szabott áruválaszték tervezéséről, az MI hátterű megoldások minden eddiginél közelebb hozták a vállalatok számára az innovációt – ezért tekinthetünk rá legfontosabb új partnerünkként.

 

A szerzők a dentsu Hungary stratégiai tanácsadói csapata: Nagy Szandra senior brand strategist, Erőss Csaba digital media strategist, Nárai Csilla lead strategic designer, Zsigri Anikó head of dentsu data services.

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...

Megérkezett az HBO nagyszabású sci-fi sorozata

Már elérhető a hazánkban forgatott Dűne: Próféciák az Max és az HBO kínálatában. A Pioneer Stillking Film és az HBO által készített sorozat 10 000 évvel Paul Atreides születése előtti időszakot mutatja be. Friss...

Egyre népszerűbbek a minilakások

Formálódik a minilakások iránti kereslet a hazai ingatlanpiacon. Zömében még mindig a befektetők keresik őket, azonban erősödött az otthonteremtési céllal szerződők köre is a kislakásokat választók között a fővárosban. A csekély, 20 négyzetméteres vagy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...