- Hirdetés -

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

|

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal - a háttérben dolgozó szerverparkok miatt - egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

Bár a digitalizációra, ennek részeként például a számítógépeinkre és okostelefonjainkra a papírfelhasználás kiiktatása miatt hajlamosak vagyunk zöldként tekinteni, a hálózatba kötött használat révén a háttérben dolgozó hatalmas méretű szerverparkok miatt ezek az eszközök közben egyre nagyobb részt hasítanak ki a globális karbonkibocsátásból. Míg 2020-ban a Föld teljes karbonkibocsátásának nagyságrendileg 4 százalékáért felelt az internethasználat, 2025-re várhatóan a duplájára nő és 2040-re pedig elérheti a 14 százalékot is. Érzékeltetésképpen: már a 4 százalék is megfelel a légiközlekedés kibocsátásának.

Ezzel a területtel ráadásul világszinten is kevesen foglalkoznak, ezért is egyedülálló a Carbon.Crane magyar szakemberei által kidolgozott szolgáltatás. A cég ugyanis fel tudja mérni, hogy mekkora egy komplett – akár több százezer aloldalt tartalmazó website karbonlábnyoma, ezen belül az egyes weboldalak kibocsátása, illetve az oldal melyik elemei, milyen fájlok okoznak magas karbonkibocsátást. Ez alapján javaslatot tudnak adni az oldal optimalizálására is és igazolják az adott website karbontudatos erőfeszítéseinek eredményét. Ha van rá igény, ez után is folyamatosan monitorozzák az oldalt és anomáliák esetén azonnal beavatkoznak. Az oldalakon található elemek – képek, videók, szövegek, programkód - optimalizálása révén egy nagyobb forgalmú oldal esetében ez éves szinten jelentős energiamegtakarítást és tonnákban mérhető kibocsátáscsökkentést, ezzel együtt pedig akár milliós nagyságrendű költségmegtakarítást is jelenthet. Többek között olyan cégek és intézmények vették már igénybe a Carbon.Crane szolgáltatását, mint az E.ON, MBH Bank, Spar vagy a Budapesti Fesztiválzenekar, míg a Mastercard a hazai mellett az amerikai piacon is alkalmazta már a karbonkibocsátás csökkentését segítő megoldásokat.

Egy e-mail kampány esetében a globális statisztikák alapján 20-22 százalékos megnyitási arány jellemző, azaz ezer e-mailből 200-220 darabot nyitnak meg a címzettek. A maradék 780-800 e-mail feleslegesen, mi több, a karbonlábnyoma miatt a környezetre is károsan landol a postafiók szemetesládájában. A Carbon.Crane mesterséges intelligencia felhasználásával tudja közel 90 százalékos pontossággal megmondani, az ezer címzettből ki lesz az a nyolcszáz, aki nem fogja megnyitni a mailt. A címzettek listája így rövidebb lesz, a megnyitási arány magasabb, a kampány hatékonyabb és alacsonyabb karbonkibocsátású.

„Hiszünk benne, hogy a karbonkibocsátás csak akkor csökken, ha csökkentik. Aktívan kell tennünk érte és a mi szolgáltatásunk különlegessége éppen abban rejlik, hogy ennek a módját tudjuk megmutatni azoknak, akik ténylegesen tenni akarnak a bolygónkért. 360 fokos szolgáltatást nyújtunk, amellyel célunk, hogy ne utólag. hanem már a honlapfejlesztés fázisában, preventíven karbonhatékony weboldalakat hozzunk létre. Őszintén örülünk, hogy a STRT Holding Nyrt. osztja a mi víziónkat és büszkék vagyunk rá, hogy angyalbefektetőként mögénk álltak. A tétlenségnek is van karbonlábnyoma, különösen, ha egy olyan dinamikusan fejlődő területről van szó, mint a digitális technológia” – osztotta meg gondolatait Huszics György, a Carbon.Crane vezérigazgatója.

A Carbon.Crane csapata ugyanis befektetőket keresett a további fejlődés és a nemzetközi terjeszkedés érdekében. Angyalbefektetőkként a Balogh Petya által fémjelzett STRT Holding Nyrt., Kovácsházy Dénes a Multicom Holding Zrt.-től. illetve Dervalics Ákos állt be a cég mellé és biztosította a szükséges forrásokat ahhoz, hogy immár zrt.-ként lépjen ki a hazai és nemzetközi piacra.

„A további fejlődést, a hazai és nemzetközi terjeszkedést szem előtt tartva külső tőke bevonása mellett döntöttünk. Olyan befektetőket kerestünk, akik a megtérülés mellett a fenntarthatóságot is fontos szempontnak tartják. Így találtuk meg egymást a Balogh Petya által vezetett STRT-vel és másik két angyalbefektetővel. A befektetés megteremtette a lehetőséget, hogy a Carbon.Crane Zrt. immár önálló cégként, immár nemzetközi szinten folytassa a fenntarthatóbb digitális jövőért végzett munkáját” - mondta el Bodnár József, a Carbon.Crane cégvezetője.

„A STRT Holdingnál nagy növekedési potenciálú, nemzetközi piacra lépni képes startupokba invesztálunk. A Carbon.Crane-ben komoly vállalkozói tapasztalattal és tudással rendelkező csapatot ismertünk meg, akikben látjuk a szenvedélyt és a fejlődési dinamikát, azon túl, hogy komoly problémára nyújtanak egyedi megoldást” – emelte ki Langmár Péter, a STRT Holding befektetési igazgatója.

A Carbon.Crane megoldásait ráadásul a nemzetközi szinten is értékelik, ezt igazolja, hogy a digitális karboncsökkentés területén elvégzett mérési és optimalizálási eredményeket a szakmai zsűri a Mediaspace Global Changemakers' Awards 2024 „Fenntarthatóság és hatékonyság” kategóriájában a második helyezéssel díjazta. A versenyt a Mediaspace Global azzal a céllal hirdette meg, hogy a média- és reklámipar gyorsan változó technológiai, piaci és szabályozási környezetében a világszinten is értékes, előremutató projekteket díjazza.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...