Idén Gulyás Márton, a Partizán YouTube csatorna alapító-főszerkesztője vezeti a hazai digitális piac legmeghatározóbb vezetőinek rangsorát, Bán Zoltánt és Várkonyi Balázst megelőzve. A Marketing&Media magazin már 15. alkalommal állította össze a listát, amelyen tavalyhoz képest a szereplők 24 százaléka cserélődött.
Az idén is helycsere történt a Marketing&Media magazin digitális szakembereket összegyűjtő rangsora élén. Bán Zoltán Net Média Zrt.-vezérigazgató – a tavalyi listavezető – a második helyen végzett, a partizános Gulyás Márton pedig a harmadikról az elsőre lépett elő. Az idei harmadik pedig a korábban többször is az élen végző, az eMAG-ot a Jófogásra és a Vaterára cserélő Várkonyi Balázs lett.
Még 2010-ben és 2011-ben nem rangsorként indult, hanem Top Dogs néven gyűjtöttük össze a digitális piac akkori meghatározó szereplőit. Akkor négy kategóriába soroltuk őket, így voltak véleményvezérek, topmenedzserek, bloggerek és a jövő ígéretei. Ezt követően, 2012-től tíz éven át 25-ös rangsorként publikáltuk a listánkat. Az újabb nagy változás 2022-ben érkezett el, amikortól már 50-es rangsort állítunk össze.
Az idén a 4. helyen Pető Péter, a 24.hu főszerkesztője végzett, aki a Central Médiacsoportnál zajló átszervezések eredményeként még több feladatot kapott. Az ötödik Bíró Pál, a Google Hungary vezetője lett, aki korábban első is volt a rangsorban.
A 6. helyen a 444.hu főszerkesztője, Uj Péter található, aki már 13. alkalommal szerepel a digitális piac legmeghatározóbb személyiségeit bemutató listánkon, rajta kívül csak Várkonyi Balázs tűnt fel ennyiszer a rangsorban. A 7. a WMN alapítója és kreatív igazgatója, D. Tóth Kriszta, míg a 8. az Indamedia igazgatósági tagja és az Index.hu vezérigazgatója, Starcz Ákos.
A rangsor 9. helyén a hazai televíziózás egyik meghatározó alakját, Friderikusz Sándort találhatjuk, aki erre a listára a Friderikusz Podcast alapítójaként és műsorvezetőjeként került fel. A top10-be jutott még Forgács Mariann, a Be Social társalapítója és társügyvezetője.
Azok a digitális vezetők szerepelnek az 50-es listán, akiket az idén a Marketing&Media 19 fős zsűrije a legmeghatározóbbaknak talált. A szavazás a korábbi évekhez hasonlóan ezúttal is kétkörös volt. Először négy kategóriába sorolva összeállítottunk egy közel 160 fős listát. A névsor elkészítése után következett a voksolás, hármas szempontrendszer alapján. Először is azt vizsgáltuk, hogy ki mennyire sikeres a saját területén. Megnéztük, hogy mennyire meghatározó a véleménye a piacon, és pontoztuk azt is, hogy az elmúlt egy évben milyen irányban változott a meghatározó szerepe.
A szavazás eredményeképpen alakult ki végül az 50-es rangsor. A zsűrizésben a szerkesztőség újságírói mellett elismert piaci szakemberek, a digitális színtér meghatározó vezetői, a szakmai szövetségek elnökei és az ügynökségek digitális vezetői vettek részt.