- Hirdetés -

Extrém mentőakciókkal érkezik a Spektrum új műsora

|

A Spektrum legújabb szemléletformáló, saját gyártású produkciója az ember és az állatvilág különleges együttélését, az állatorvosi munka rejtelmeit, a nem mindennapi veszélyekkel járó fajmentést, valamint a fajok megóvását mutatja be. A Dr. S.O.S. – Vészhelyzet a vadonban nyolc epizódjában vadlovak, orrszarvúk, ragadozó madarak, medvék, vad- és nagymacskák, bölények, elefántok és kígyók életének pillanataiba kaphatnak betekintést a nézők.

(fotó kredit: Szabó Gábor)

Adrenalindús bölénymentés, orrszarvú mesterséges termékenyítése, vagy éppen kígyóvérvétel? Mindezt szakszerűen! A lenyűgöző helyszínekkel és nem mindennapi mentőakciókkal jelentkező sorozat egyedülálló módon mutatja be a vadon élő állatok hősies küzdelmekkel és felemelő sikerekkel tarkított történeteit. A Spektrum december elsején rajtoló műsora eddig ismeretlen világba kalauzolja el a nézőket, ahol mindenki részese lehet a vadon élő állatok lenyűgöző és olykor szívszorítóan drámai életének. A nyolc részben a nézők találkozhatnak hortobágyi vadlovakkal, bölényekkel, viperákkal vagy éppen a magyarországi állatkertek orrszarvúival, jegesmedvéivel és tigriseivel – hiszen ahol vadon van, ott vészhelyzet is van!

A gyártó cég, a Filmdzsungel által megálmodott és életre hívott, Tóth Zsolt Marcell rendezésében készült sorozat műsorvezetői Dr. Sós Endre, a Budapesti Állat- és Növénykert megbízott vezetője és főállatorvosa, a terület egyik első számú szakértője, nemzetközi vadvédelmi programok résztvevője, valamint Vadon Jani, közkedvelt televíziós és rádiós műsorvezető, akit a Spektrum nézői a Várfoglalók című sorozatból is jól ismerhetnek.

„Az AMC Networks International Central and Northern Europe saját gyártású produkciója, a Dr. S.O.S. – Vészhelyzet a vadonban című sorozat egyedülálló a maga nemében. Egyszerre szórakoztat és tanít, drámai erővel és szakmai hitelességgel tárja fel a vadon és az állatkertekben élő állatok, valamint az állatorvoslás izgalmas, gyakran rejtett világát. Túlmutat a hagyományos televíziós szórakoztatás keretein: küldetése, hogy valódi állati sorsokat bemutató epizódokon keresztül hívja fel a nézők figyelmét a természeti környezet egyre sürgetőbb segélykiáltására.” – mondta Radnai Péter, kreatív producer, AMCNI CNE.

A nyolcrészes produkció jóval több, mint egy átlagos természetfilm-sorozat. Nemcsak kikapcsol, hanem teljesen beszippantja a nézőt, mindemellett mély üzenetet is hordoz: hiszen ki gondolta volna, hogy egy-egy mentőakción akár egy faj jövője is múlhat? Éppen ezért a sorozat szakmai hátterét a Fővárosi Állat- és Növénykert biztosította, amely 1866-os megnyitásával az egyik legrégibb, 660 állatfaj 6900 egyedéből álló gyűjteményével pedig az egyik legváltozatosabb állatkert az egész földkerekségen. Magyarországon pedig messze a leglátogatottabb kulturális intézmény, amelyet évi egymilliónál is több látogató keres fel. Az itt tevékenykedő szakemberek fontos munkát végeznek az oktatás, környezeti nevelés és a természetvédelem terén is. A Budapesti Állatkert aktív résztvevője a ritkulóban lévő fajok állatkerti szaporítását összehangoló tenyészprogramoknak, és jelentős szerepet vállal az állatok természetes élőhelyén végzett terepi természetvédelmi munkában. A kert szakemberei emellett vadállatmentéssel is foglalkoznak: hazai védett vagy fokozottan védett állatfajok sérült, legyengült vagy elárvult egyedeinek segítenek, hogy a sikeres rehabilitáció végén visszajuttassák őket a vadonba. Ennek a munkának köszönhetően évente kétezernél is több mentett állat kap második esélyt az életre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...