- Hirdetés -

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

|

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól lehet megvásárolni az éves országos autópálya- és vármegyematricákat, amelyek 2026. január 31-ig érvényesek.

December elsejétől lehet megvásárolni a 2025-re érvényes éves országos és éves vármegyei autópálya-matricákat, amelyek január 1-től érvényesek. Az e-matricadíjak átlagosan párszáz forinttal emelkednek, kivéve az éves országost, amely kétezerrel, 59 210 forintra drágul. Jövőre az egynapos 5320, a heti (tíz napos) 6620, a havi 10 710, az éves vármegyei matrica pedig 6890 forintba kerül.

Az egy autópályamatrica-vásárlásra eső átlagkosár október végéig 16,8 százalékkal, az egy járműre eső átlagköltés pedig 15,8 százalékkal nőtt az előző évhez képest – derül ki a Simple mobilalkalmazás adataiból. Azaz a legutóbbi 16 százalékos díjemelkedés pontosan visszatükröződött a költésekben.

Annak ellenére, hogy még mindig a heti autópálya-matricából fogy a legtöbb, a népszerűsége valamelyest csökkent az elmúlt egy évben. Míg 2023 első 10 hónapjában a Simple-felhasználók 65 százaléka vásárolt heti matricát, 2024-ben ez 59 százalékra csökkent. Ennek egyik legfőbb oka az áprilisban bevezetett egynapos matrica volt, amely a közlekedési és e-matricavásárlási szokásokon érdemben változtatott. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató adatai szerint az egynapos matricák 78 százalékát külföldiek vásárolták a nyári hónapokban, ugyanakkor a heti matricát vásárló magyarországi Simple-felhasználók 11 százaléka már napi matricát is váltott idén. A vármegyei autópálya-matricát vásárlók fele heti, 9,4 százaléka pedig napi matricát is vásárolt 2024-ben.

Persze a vármegyei matricák is sok autós számára jelentik az első számú választást, mivel Nógrád vármegyén kívül az összes többi 18 vármegyében van fizetős útszakasz. Nincs nagy meglepetés abban, hogy Budapest vonzása és az agglomerációból ingázók miatt még mindig a Pest vármegyére szóló e-matrica a legnépszerűbb, a vármegyei matricát vásárló Simple-felhasználók fele azt vásárolja. Szintén emiatt került Fejér vármegye második helyre, Győr-Moson-Sopron vármegye dobogós helyezése pedig az osztrák határ megközelíthetőségével magyarázható.

„Azok az autósok, akik nagy utakat tesznek meg és sokszor ülnek a volán mögé egész évben, a 13 hónapig használható éves országos vagy éves vármegyei autópálya-matricát preferálják. Érdemes azonban előbb végig gondolni, hogy várhatóan mennyit és hol autózunk 2025-ben, mivel az alapos tervezéssel éves szinten több ezer forint megspórolható. Ehhez biztosít nyugodt körülményeket az elővásárlási időszak” – mondta Szabó Gergő, a Simple termékfejlesztési vezetője.

A december egyre fontosabb időszak az autósok életében, ugyanis évről évre nő az autópálya-matrica elővásárlási kedv, tavaly már a Simple-felhasználók 4,5 százaléka döntött úgy, nem halasztja januárra a vásárlást. Már csak azért is érdemes előre gondoskodni az e-matricáról, mert így biztosan elkerülhető a jogosulatlan pályahasználatból adódó büntetés. A 60 perces türelmi időn túl, 60 nap áll rendelkezésre az alappótdíj megfizetésére, ami személygépkocsi esetében 25 770 forintot jelent, így javasolt körültekintően megváltani a matricánkat és figyelni a megyehatárokra is.

„Érdemes élni tehát az elővásárlási lehetőséggel már csak azért is, mert az OTP Mobil idén 3-szor 1 millió forintot sorsol ki azok között, akik a Simple app autós szolgáltatásait, így az e-matricavásárlást, biztosítás-kötést, parkolást igénybe veszik decemberben, illetve januárban” – tette hozzá Szabó Gergő.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...