- Hirdetés -

Égetik a pénzt a magyar webshopok

|

Egy friss kutatás szerint a hazai webshopok jelentős része olyan alapvető online marketing hiányosságokkal küzd, hogy esélyük sincs felvenni a versenyt a nemzetközi piacokon. A webshopoknak több, mint fele nem méri eredményeit, nem gondolkodik stratégiában és mondvacsinált megoldásokkal égeti a pénzét.

Dinamikus remarketing-és mesterséges intelligencia kampányok, Google- és social media hirdetések, havi riportok és állandó Analytics elemzések. Mindössze néhány alapvető fogalom és eszköz a 21. századi online marketing szakterületéről, melyekkel a legtöbb e-kereskedő előbb-utóbb kénytelen szembenézni. Bár a piac tele van mindenféle látványos statisztikákat és bevételnövekedést ígérő online marketing ügynökséggel, a hazai webshopok mégis siralmas eredményeket produkálnak, labdába se rúghatnak például az olyan nagypályások mellett, mint a Temu vagy az eMAG. Kézenfekvő megoldás mindenért a tőkehiányt és az alacsony marketingbüdzsét okolni, egy friss kutatás szerint azonban sokkal mélyebben kell keresni a probléma gyökerét.

Az AI-technológia robbanásszerűen fejlődött az elmúlt néhány évben, így a mérések és célzások is egyre finomabbra hangolhatók, a magyar webshopok eredményein azonban ez egyáltalán nem látszik. Hasonló tapasztalatokról számol be a kutatást készítő pécsi RG-STÚDIÓ is, akik több, mint 20 éve vannak jelen az online marketing piacon. Az utóbbi években egyre több olyan ügyfél érkezett hozzájuk, akik hiába próbálkoztak különböző hirdetési és marketing megoldásokkal, a megtérülésekben ennek nyoma sem volt. Bár az RG igazi régi motoros a szakmában, szakértőik maguk is értetlenül álltak a jelenség előtt. Négy évvel ezelőtt adatgyűjtésbe kezdtek, hogy meghatározzák mi áll a probléma hátterében, és valamiféle edukatív kapaszkodót nyújtsanak a magyar e-kereskedőknek és marketing ügynökségeknek.

A kutatás a 3000 hazai webshop online marketing eszközeit vizsgálta meg a telepített mérőkódok és azok beállításai alapján. A számok kiábrándítóak: a hazai webshopok több, mint felénél (53%) hibás az eredménymérés, így az erre alapozott marketingeszközök kiválasztása is. „A hazai online marketing területén nagy problémák vannak, ez már akkor egyértelműen látszódott, amikor még csak a saját, hozzánk újonnan érkező ügyfeleink eredményeit láttam. A teljes minta alapján pedig kijelenthetjük, hogy sokkal nagyobb a gond a hazai piacon, mint gondoltuk: a magyar webshopok fele felesleges megoldásokkal égeti a pénzét” – mondja Berek Péter, az RG-Stúdió értékesítési vezetője.

A webshopok közel felénél (40%) telepítve sincsenek az alapvető mérőkódok. A mérést alkalmazó webáruházak nagy részénél pedig rosszul állítják be a mérési rendszereket, az így összegyűjtött adatok gyakorlatilag használhatatlanok. Ennek fényében, már nem is annyira meglepő, hogy a webshopok nem tudják hatékonyan alkalmazni az eredményességet növelő Facebook és Google kampányokat. Szintén sokkoló adat, hogy a problémás webshopoknak mindössze 6%-a változtatott érdemben az elmúlt négy év során, és csupán 2%-uk jutott el oda, hogy minden mérési beállításuk megfelelő legyen.

Ez a helyzet súlyos következményekkel jár. Az online marketinget nem vagy rosszul használó webshopok még a hazai versenytársakkal szemben is csak nehezen veszik fel a versenyt, a nemzetközi piacon pedig egyáltalán nem állják meg helyüket. „A mérések és az adatok helyes elemzése nélkül lehetetlen hatékony marketingstratégiát kialakítani. Ezek nélkül a webshopok nem tudnak új ügyfeleket szerezni, a lemorzsolódott vásárlókat újra megszólítani, vagy a meglévőket újravásárlásra ösztönözni. Ez hatalmas versenyhátrányt jelent a mai adatvezérelt világban” – magyarázza Berek Péter.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...