- Hirdetés -

Várakozások felett az év – interjú Erdélyi Eszterrel

|

Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. A nemzetközi szereplőknek hatalmas az inventoryjuk, ami ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalom gyártókat „kiéheztetik” – véli Erdélyi Eszter. Az Atmedia digitális osztályvezetője hangsúlyozta: az idei év felülmúlta a várakozásaikat, bővült a portfólió, és jövőre is lesz növekedés, de óvatosan terveznek.

- Pár héttel a Big Picture bejelentések után mik az első visszajelzések, hogy fogadta a piac a 15 százalékos áremelést?

- Számítottak rá, hiszen a televíziós piacon az áremelés szükségessége évek óta evidencia, csak a mértéke volt kérdéses. A médiaügynökségek, amelyekkel eddig egyeztettünk, tényként kezelik az áremelést, és várják az ügyfeleik visszajelzéseit. A transzparensen, minden szereplő számára egyforma mértékben megemelt szezonindexek azonban csak egy elemei a kereskedelmi ajánlatoknak, az egyéb mennyiségi és minőségi paraméterek sokszor fontosabbak.

- Mennyire érintheti mindez a digitális portfólió működését, ott is lesz áremelés?

- Ez nincs hatással a digitális portfólió működésére. Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. Leginkább a nemzetközi szereplők jelenléte okoz erős árcsökkenést, nekik ugyanis hatalmas az inventoryjuk. Ez ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalomgyártókat „kiéheztetik”.

- Az idei olyan év lesz a digitális területen, mint amilyet terveztetek?

- Sőt, jobb is lesz az előzetes várakozásainknál. Számítottunk a növekvő keresletre az Eb és az olimpia miatt, de a piac szerencsére felülmúlta a várakozásainkat. Emellett a portfóliónk is bővült sporttematikájú oldalakkal, az Eredmények.com-mal és a Final Score Média oldalai, így minden hirdetőnknek biztonsággal tudtunk megjelenési lehetőséget biztosítani. Ezen túl beléptünk a connected TV (CTV) értékesítési piacára is, ami látható bevételnövekedést hozott, bár ennek a hatása inkább a jövő évben lesz igazán érzékelhető.

- Milyen területeken láttok növekedést a portfólión belül 2025-ben?

- Reményeim szerint a CTV inventory iránti kereslet még hatványozottabb lesz jövőre, ezért is kezdtük el már az idén júniusban a különböző csomagok kialakítását. Továbbá évek óta nő a videós tartalomfogyasztás, ami a portfóliónkban több videós inventoryt jelent, és ez a hirdetőknek is fontos. A kibővült sporttematikus csomagunk jövőre is számos rangos digitális sporteseményről ad majd hírt. Ezeken az oldalakon jelentősen hosszabb az eltöltött, valamint a reklámokkal való találkozási, bevésődési idő, így várható a hirdetői érdeklődés növekedése ezen oldalak iránt.

- A PodPadetek az egyik legnagyobb podcastpiaci szereplő. Mit mutatnak itt a számok a tavalyihoz képest? Sikerült növekedni?

- Igen, minden szempontból sikerült növekednünk. A tartalmakban bővültünk, nemrég indult egy horrorhangjátékunk, a Bűnös Gyülekezet (Mácsai Pállal és Für Anikóval), de egész évben folyamatosan jöttek az újabb és újabb epizódok az OVA aranydíjas Probléma című podcastsorozatunkban Linczényi Márkó és Hajós András jóvoltából. A podcastokon túl a streamelt rádiócsatornák számában is nőttünk, immár 35-nél is több magyar- és idegen nyelvű adót lehet hallgatni nálunk. Ezek együttesen a hallgatók számát is növelték, ez pedig a bevételekre is jó hatással volt. Az idei év végén tervezünk egy rebrandinget, és megújítjuk az applikációkat is, hogy még inkább a jelenkor igényeinek megfelelő platformmal folytassuk az utunkat a hallgatók felé.

- Van ebben még potenciál? Vagy Magyarországon nagyjából ki is maxoltátok a piacot?

- A hazai piac meglehetősen kicsi ilyen szempontból. Alacsony volt a belépési küszöb, két-három éve nagyon sokan ültek mikrofon elé, olyanok is, akik nem kimondottan a „hangjukból” élnek, de voltak jó ötleteik. Ebben a körben biztosan lesz tisztulás, mert aki nem futott be az elmúlt években, az kis eséllyel folytatja a tartalomgyártást, hacsak nem hobbiként. De mindig lesznek új témák, és a kategória növekedhet a hallgatók számában, ami a hirdetőknek is újabb és újabb lehetőségeket jelent.

- Több mint 50 weboldal tartozik hozzátok jelenleg. Milyen év lehet a portfólió számára 2025? Milyen forgatókönyvvel mentek neki a következő évnek?

- Most 68 weboldal tartozik hozzánk. A várakozásaink inkább óvatosak, ezért az ideinél kisebb növekedéssel tervezünk: nagy a verseny, leginkább a globális vetélytársak nyomása okoz némi fejtörést.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...