- Hirdetés -

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

|

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt példa: újra növekszik az életbiztosítások száma - derül ki a Bank360.hu elemzéséből.

Az ügyfelek növekvő aktivitásának és a díjak emelkedésének hatására sokat javult a biztosítók eredménye az idén. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) friss adatai szerint az első kilenc hónapban 35,8 milliárd forintos adózott eredményt értek el, ami csaknem a háromszorosa a tavalyinak. Az életbiztosítási szerződések száma elmozdult a holtpontról, és lassan emelkedni kezdett. A szerződések száma 2023-ban volt a mélyponton, azóta már csaknem 20 ezerrel nőtt, és ismét közelít a 2,3 millió darabhoz. A Bank360.hu szerint ezzel egy másfél évtizede tartó negatív tendencia fordult meg.

A nem életbiztosításoknál folyamatosan nő a szerződések száma, már megközelíti a 13,7 milliót. Kötelező gépjármű-felelősségbiztosításból (kgfb) több mint 6,2 millió van, lakásbiztosításból 3,3 millió szerződést kezelnek a biztosítók, és a cascók száma is meghaladja az egymilliót. Ezek a legjelentősebb rendszeres díjas tételek.

A biztosítók díjbevétele az idei első három negyedévben 11,6 százalékkal 1282,7 milliárd forintra nőtt. Az élet ágon 8,5 százalékos díjbevétel-emelkedés volt, összesen 466,1 milliárd forint folyt be. A húzótermékek között volt a nyugdíjbiztosítás, amelynél a díjbevétel már megközelítette a 125 milliárd forintot, ez 16,3 százalékkal magasabb a tavalyinál, és összesen 506,5 ezer szerződést jelent.

A legnagyobb mértékben az egészségbiztosítások díjbevétele nőtt, 43,6 százalékkal 11,6 milliárd forintra. A befektetési egységhez kötött (unit linked) biztosítások népszerűek maradtak, a vegyes életbiztosítások díjbevétele viszont csökkent tavalyhoz képest is, pedig már 2023 is nagyon gyenge év volt ezeknél.

A nem életbiztosítások díjbevétele 13,5 százalékkal 816,5 milliárd forintra emelkedett. A legtöbb pénzt a kgfb hozza, 268 milliárd forintot fizettek be az autósok kilenc hónap alatt, ez csaknem 14 százalékkal több a tavalyinál. A lakásbiztosítások díjbevétele 16 százalékkal 165,8 milliárd forintra ugrott, ebben a díjemelések mellett szerepet játszhatott az is, hogy a márciusi kampány során nőtt a szerződések száma. A casco-díjbevételek 18 százalékkal nőttek, meghaladták a 146 milliárd forintot.

Az utasbiztosítási piac is remekül alakul a magyarok növekvő utazási kedvének köszönhetően. Egyszeri díjas utasbiztosításból kilenc hónap alatt 295,7 ezret kötöttek, a díjbevétel pedig meghaladta a 15,1 milliárd forintot. Ez azt jelenti, hogy ebben az évben az utasbiztosítások mindenképpen rekordot döntenek majd mind a szerződések számában, mint a díjbevételben. Rendszeres díjas utasbiztosításból is egyre többet kötnek - ezek sokszor valamilyen más termékhez, például bankkártyához kapcsolódnak. A szerződések száma 21 ezer fölé emelkedett szeptember végére, a díjbevétel pedig 18,3 milliárd forintra nőtt, ezek is történelmi rekordnak számító adatok.

A kárráfordítások a nem életbiztosításoknál 14 százalékkal nőttek tavalyhoz képest: 326,4 milliárd forint lett a bruttó kárráfordítás. A kgfb-károk bruttó értéke elérte a 117,8 milliárd forintot, ami több mint 17 százalékos növekedés tavalyhoz képest. Tűz- és vagyoni kárra 91,6 milliárd forintot fizettek ki, illetve tartalékoltak el a biztosítók, 13,6 százalékkal többet, mint tavaly.

A lakásbiztosításoknál az idén kevesebb volt a kár: 519,9 ezer káresemény történt, ez több mint 10 százalékkal elmaradt a tavalyitól, igaz, az idei nyár kevesebb vihart hozott. A károk együttes értéke is kisebb volt, 53,6 milliárd forint, ami 12,2 százalékkal alacsonyabb a 2023-as első kilenc havi összegnél.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...