Más csatorna volt a nézettebb hétköznap és hétvégén

Házasság első látásra

Múlt héten a hétfőtől péntekig terjedő időszakot a TV2, a hétvégét az RTL nyerte. Összességében viszont megint a TV2 ért el jobb heti átlagot, amiben nagy szerepe volt a Házasság első látásra című műsornak.

A korábbi hetinél kisebb előnnyel, de az 51. hetet, azaz a december 16. és 22. közötti időszakot is megnyerte a TV2. Főműsoridőben a 18-49 éveseknél 2,4 százalékpontot, a 18-59 éveseknél 2,5 százalékpontot tett ki az előnyük az RTL előtt. Napi szinten a TV2 nyerte a főműsoridőt hétfőtől péntekig, az RTL pedig hétvégén. Ez a 18-49 és a 18-59 évesek mellett a teljes lakosságra is igaz volt. Például a 18-59 éveseknél hétköznap a TV2 15,4 százalékos, az RTL 8,9 százalékos share-t ért el. Hétvégén viszont az RTL esti közönségaránya 13,1 százalék, a TV2-é 6,8 százalék volt.

A teljes portfóliókat nézve minden összevetésben jobb heti átlagot produkált a TV2 Csoport, mint az RTL Magyarország. A legkisebb differenciát a 18-49 éveseknél, főműsoridőben mérték közöttük: itt a TV2 Csoport 23,2 százalékot, az RTL Magyarország 21,7 százalékot ért el.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 51. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 12,7 14,9 11,4
RTL 10,2 10,3 9

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 51. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 9,4 11,5 8,3
RTL 6,6 6,5 6

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 23,1 24,0 21,8
RTL Magyarország 18,1 16,4 18,1
AMC Networks 6,2 5,6 6,1
MTVA 4,3 8,7 3,3
Network4 4,2 5,6 3,5
Paramount Global 2,9 2,2 3,5
Warner Bros.Discovery 2,9 3,3 2,5
Antenna Entertainment Group 2,8 2,5 2,6

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 14,2% / 11,8% (14,2% / 11,7%)
Tények Plusz – 12,3% / 11,1% (12,4% / 10,5%)
Házasság első látásra – 19,1% / 17,1% (19,4% / 17,8%)
Gáspárék – 11,5% / 11% (13,3% / 12,9%)

RTL
Híradó – 17,7% / 14,1% (15,9% / 13,1%)
Fókusz – 11,7% / 10,6% (9,9% / 9,3%)
A Konyhafőnök – 7,2% / 6,8% (7,6% / 7,4%)
Fort Boyard – 5,3% / 4,7%

A fentiek nem okoztak különösebb meglepetést. Azért sejthető volt, hogy a Konyhafőnök egy másik műsorsávban sem táltosodik meg és így is lett. Az elmúlt hónapokban pedig látszódott, hogy a pénteki Fort Boyard epizódok nem produkálnak valami erős számokat, és meglepő lett volna, ha most hirtelen rákapnak a nézők. A Házasság első látásra továbbra is hozta azt az erős eredményt, amit eddig. A Gáspárék pedig még csökkenő közönségarány mellett is verte a Fort Boyardot.

A hétvége viszont már az RTL terepe volt. A mi kis falunk a 18-49 éveseknél 11,7 százalékos, a 18-59 éveseknél 13,9 százalékos, a teljes lakosságnál pedig 13,3 százalékos közönségarányt ért el. A vele szemben futó film a TV2-n ugyanennél a három célcsoportnál pedig csak 2,7 százalékos, 3,5 százalékos és 3,6 százalékos share-t hozott.

Vasárnap az Álarcos énekes a 18-49 éveseknél 14,6 százalékos, a 18-59 éveseknél 15,9 százalékos, a teljes lakosságnál 15,1 százalékos közönségaránnyal futott. Most a Hell Boxing Kings is erőre kapott: 12,9 százalékos, 14 százalékos és 13,1 százalékos share-rel. Bár a TV2 is tartogatott saját gyártást vasárnapra, de a Gáspárék évadzárója a heti legrosszabb eredményét hozta össze. Illetve a Pretty Woman című film is csak ahhoz képest szerepelt viszonylag jól, amit a nagy csatornákon a filmektől megszokhattunk (18-49: 7,8%, 18-59: 8,4%, 4+: 9,1%).

A hét legnézettebb műsora a Házasság első látásra volt. A legtöbb érdeklődőt vonzó epizód a 18-49 éveseknél 255 ezer, a 18-59 éveseknél 412 ezer, a teljes lakosságnál 868 ezer nézőt ültetett a képernyők elé. Az RTL legnézettebb heti tartalmának a 18-49 éveseknél az Álarcos énekes (208 ezer néző), a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál a vasárnapi Híradó (343 ezer és 748 ezer néző) számított.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA TV2 412 135 21,0
HÍRADÓ RTL 343 729 18,9
ÁLARCOS ÉNEKES RTL 328 511 15,9
A MI KIS FALUNK RTL 286 326 13,9
HELL BOXING KINGS RTL 245 952 14,0
TÉNYEK PLUSZ TV2 244 886 14,6
TÉNYEK TV2 241 858 16,2
FÓKUSZ RTL 235 965 13,9
GÁSPÁRÉK TV2 224 983 14,0
FÓKUSZ PLUSZ RTL 193 760 10,7

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA TV2 868 022 21,7
HÍRADÓ RTL 748 689 19,3
TÉNYEK TV2 707 818 21,2
ÁLARCOS ÉNEKES RTL 644 348 15,1
TÉNYEK PLUSZ TV2 627 423 17,0
A MI KIS FALUNK RTL 554 133 13,3
CSINÁLJUK A FESZTIVÁLT DUNA TV 513 389 12,7
A HÁROM NŐVÉR TV2 471 004 17,3
HELL BOXING KINGS RTL 418 271 13,1
FÓKUSZ RTL 415 672 11,1

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA TV2 255 272 19,0
ÁLARCOS ÉNEKES RTL 208 394 14,6
HÍRADÓ RTL 184 390 15,2
A MI KIS FALUNK RTL 162 210 11,7
HELL BOXING KINGS RTL 156 843 12,9
TÉNYEK TV2 147 840 14,8
TÉNYEK PLUSZ TV2 144 214 12,5
GÁSPÁRÉK TV2 143 012 13,1
FÓKUSZ RTL 137 070 12,4
PRETTY WOMEN – MICSODA NŐ! TV2 112 882 7,8

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás