Szorossá vált az RTL és a TV2 közötti verseny

Házasság első látásra 2025

Kis előnnyel, de két fontos célcsoportnál is fordítani tudott az RTL. A hét legnézettebb műsora a Házasság első látásra és az RTL Híradó volt.

A december 30. és január 5. közötti időszak meglehetősen szoros eredményt hozott. Főműsoridőben a 18-49 és a 18-59 éveseknél az RTL nyert. Igaz, kis előnnyel (0,5, illetve 0,4 százalékponttal), de miután a korábbi hetekben masszív előnye volt a TV2-nek, ezért ez az RTL számára egyértelműen pozitív fordulatot jelentett. A 18-59 éveseknél, főműsoridőben a TV2 nyerte a hétfőt, csütörtököt és a pénteket. Az RTL-é volt a szombat és a vasárnap. A szilveszteri és az újévi főműsoridő pedig döntetlen eredményt hozott.

A teljes portfóliókat nézve szinte minden lényeges összevetésben a TV2 Csoport végzett az élen. Egy kivétel akadt: a 18-49 éveseknél, főműsoridőben az RTL Magyarország ért el magasabb heti share-t (RTL Magyarország: 22,6%, TV2 Csoport: 22%).

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 1. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 10,7 12,6 9,5
RTL 11,1 10,9 10

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 1. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 7,9 9,2 7,1
RTL 7,1 6,7 6,7

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 21,7 22,3 20,5
RTL Magyarország 19,0 16,9 19,1
AMC Networks 6,5 6,0 6,3
MTVA 4,8 9,2 3,6
Network4 3,5 4,7 2,6
Antenna Entertainment Group 2,8 2,6 2,8
Paramount Global 2,6 2,4 3,1
Warner Bros.Discovery 2,5 3,1 2,2

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 14,6% / 12% (14,6% / 12,5%)
Tények Plusz – 12,1% / 9,8% (10% / 7,6%)
Házasság első látásra – 16,5% / 14,8% (15,8% / 14,2%)

RTL
Híradó – 17,1% / 14,2% (16,3% / 14,8%)
Fókusz – 11,7% / 9,7% (10,6% / 11%)
Pokoli rokonok (premieradások átlaga) – 13,8% / 11,5%

Említettük, hogy 18-59 éveseknél a szilveszter estét egálra hozta ki a két nagy csatorna. A 18-49 éveseknél is gyakorlatilag ez volt a helyzet (TV2: 9,9%, RTL: 9,8%). Ez kicsit meglepő, hiszen a TV2 két saját gyártással is készült erre az estére, a Szerencsekerékkel és a Password című vetélkedő első részével. Az RTL pedig letudta A mi kis falunk ismétléssel és a két megszokott Bud Spencer – Terence Hill filmmel. 2016 óta ugyanis minden december 31-én leadják a Különben dühbe jövünk, valamint az És megint dühbe jövünk című filmeket.

A Szerencsekerék nem hozott rossz eredményt. A 18-49 éveseknél 11,4 százalék, a 18-59 éveseknél 11,8 százalék, a teljes lakosságnál pedig 15,2 százalék volt a share-je. Viszont A mi kis falunk is jó közönségarányt produkált (11,6%; 14,3%; 12,9%). A két Bud Spencer film nem teljesített valami jól, viszont meglepő módon a Password sem (az említett három célcsoportnál: 7,8%; 7,6%; 8,8%).

Egy új sorozat is indult múlt héten az RTL-en, a Pokoli rokonok. Jó kis cicaharcot láthattunk ennek apropóján az RTL és a TV2 között. Utóbbi a több RTL-es produkciót is kinyíró Házasság első látása című műsort küldte szembe az új sorozattal, erre az RTL váratlanul már a Híradó után leadta a Pokoli rokonok első részét.

A részben így is közös műsorsávban futó Pokoli rokonok alapvetően állta a sarat a Házasság első látásra aktuális részével. A 18-49 éveseknél 12,9 százalékot, a 18-59 éveseknél 14,8 százalékot hozott a Pokoli rokonok, miközben a Házasság első látásra 12,7, illetve 14,4 százalékot. Pénteken az RTL-es sorozat második része már ennél rosszabbul teljesített, ki is kaptak a TV2-től, de az majd a mostani héten tisztul le, hogy mit tud igazából a Pokoli rokonok. Az RTL ugyanis az első részt, szombat este és vasárnap délután is megismételte. Szombat este egyébként az ismétlések alig maradtak el share-ben a csütörtöki és pénteki eredményektől.

A múlt hét legnézettebb műsora a Házasság első látásra volt a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál. A TV2-s produkció pénteki adása előbbinél 242 ezer, utóbbinál 912 ezer nézőt vonzott. A 18-59 éveseknél pedig a január 1-jei RTL Híradó végzett az élen 390 ezres nézőszámmal.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
HÍRADÓ RTL 390 504 17,1
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA TV2 385 903 17,9
A MI KIS FALUNK RTL 366 984 17,3
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 330 069 14,6
TÉNYEK TV2 326 114 14,3
HÁZON KÍVÜL RTL 302 686 13,5
POKOLI ROKONOK RTL 295 892 14,8
TÉNYEK PLUSZ TV2 284 781 14,9
FÓKUSZ RTL 270 552 11,5
FÓKUSZ PLUSZ RTL 256 055 12,7

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA TV2 912 893 20,8
TÉNYEK TV2 855 328 19,3
HÍRADÓ RTL 811 904 18,3
TÉNYEK PLUSZ TV2 767 275 19,0
A MI KIS FALUNK RTL 655 485 15,3
HÁZON KÍVÜL RTL 644 335 14,6
POKOLI ROKONOK RTL 593 805 14,2
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 592 110 13,7
SZERENCSEKERÉK TV2 566 006 15,2
FÓKUSZ RTL 524 109 11,5

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA TV2 242 777 16,9
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 232 133 15,3
HÍRADÓ RTL 231 958 16,3
A MI KIS FALUNK RTL 222 412 15,7
HÁZON KÍVÜL RTL 178 006 11,8
TÉNYEK TV2 174 896 11,2
POKOLI ROKONOK RTL 171 026 12,9
HALÁLOS IRAMBAN 7. TV2 166 906 12,0
FÓKUSZ RTL 153 977 9,5
TÉNYEK PLUSZ TV2 148 389 11,7

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás