Így utazunk az idén: lassú utazás, alternatív úti célok

2024 jelentős fordulópont volt a globális turisztikai ágazatban. Az utazások száma lényegében visszatért a járvány előtti szintre: 2024 első negyedévében több mint 285 millió turista utazott. Az Accor európai utazási trendekről szóló jelentése szerint az európaiak 53 százaléka tervezi, hogy a költségvetéséből többet fordít majd utazásra, több figyelemmel az olyan 2025-ben megjelenő prioritásokra, mint a wellness, a sport, a kultúra és a környezetvédelem.

A folyamatosan változó elvárásoknak való megfelelésben az ALL.com, az Accor foglalási platformja és hűségprogramja kulcsszereplő. Célja előrelátni a trendeket, és egyedi, inspiráló, a mai és a holnapi utazók igényeihez igazodó élményeket tervezni.

2024 – a sportturizmus tovább növekszik

A 2024-es nyár a párizsi olimpia lendületének köszönhetően nemzetközi látogatók hullámát vonzotta. Ezt az ALL tagjai is bizonyították: az összes tag egynegyede, a 18-34 évesek pedig több mint egyharmada legalább egyszer elutazott egy sport- vagy zenei eseményre. A sportturizmus megerősítette központi szerepét az iparágban: az ibis 2025-re vonatkozó trendjelentése szerint értéke 2023-ban elérte az 564,7 milliárd dollárt. A tendencia csak növekedni fog – a sporteseményekhez kapcsolódó utazások várhatóan 12%-kal fognak növekedni.

A növekvő keresletre válaszul a Novotel és az ALL.com – eddig példa nélkül – állandó szállodai szobát hozott létre a párizsi Parc des Princes stadion szívében La Suite Novotel by ALL.com néven. Az utazók mostantól egyedülálló, magával ragadó élménnyel kapcsolhatják összea futball iránti szenvedélyüket: a Paris Saint-Germain hazai stadionjának szívében alhatnak, miközben egy Novotel szoba kényelmét élvezhetik.

2024 – Gig-tripping: a nagy események újradefiniálják az utazást

A gig-tripping forradalmasítja a kulturális turizmust. Egy-egy koncert válhat a kulturális kaland motorjává vagy hosszabb nyaralás elindítójává, összekapcsolva a zene iránti szenvedélyt a turizmussal.

Sydney-ben például Taylor Swift Eras turnéjának koncertjei az Accor Stadionban 335 000 rajongót vonzottak, ami rekord kihasználtságot eredményezett a város negyven Accor szállodájában. Az olyan művészek koncertjei, mint Beyonce, a Coldplay és az Oasis, közvetlen hatással vannak a foglalási számokra.

Az ALL már évek óta nevet szerzett magának a szórakoztatóiparban, kivételes ajánlatokkal a párizsi Accor Arénában (2015 óta), a Sydney-i Accor Stadionban (2021 óta) és a világ más nagy helyszínein (Rio, Hamburg, az O2 és a Wembley Londonban, a Qudos Sydneyben). Ezzel a stratégiával az ALL.com a hagyományos szállodai szolgáltatásoknál többet kínál tagjainak – az elővételes jegyek, a személyre szabott élmények és a VIP-hozzáférés révén az év legnagyobb koncertjeire bejutást is garantálja számukra.

2025 – Lassú utazás: újrakapcsolódás az utazáshoz

Az utazók egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a fenntartható utazási lehetőségeknek. Az idősebbeknél 14 százalékkal klímatudatosabb fiatalabb generációk egyre inkább a környezettudatos közlekedési módokat választják. A fenntarthatóságot kereső világban a lassú utazás (slow travel) újradefiniálja az utazók prioritásait, és a végső úti célról az élményre és annak hatásaira helyezi a hangsúlyt.

A globális és fenntartható megközelítés iránti elkötelezettségének részeként az ALL a környezeti felelősségvállalásra összpontosító számos élményt és szolgáltatást kínál. Stratégiai partnerségei révén – például a zöld mobilitást népszerűsítő SNCF vagy az elektromos járműveket bérbe adó Sixt – az ALL tagjai felelősségteljesebb döntéseket hozhatnak. A hűségprogram a Difttel is erősíti szolidaritás iránti elkötelezettségét: a tagok jutalompontjaikat jótékonysági szervezeteknek adományozhatják.

Az ALL.com foglalási platform weboldalán és mobilalkalmazásán keresztül helyi és felelős választási lehetőségeket kínál szállodáiban, éttermeiben és az aktivitásokban is. Az ALL.com úgy látja, hogy a lassú utazás válasz a környezetvédelmi aggályokra és arra a növekvő igényre, hogy az utazást autentikus emberi kalandként éljük meg.

2025 – Másképp felfedezni: a dupe desztinációk felemelkedése

A felelősségteljesebb utazásra való törekvés során a slow travel egy másik feltörekvő trendnek is utat tör: az alternatív úti céloknak.

A növekvő turizmus egyre nagyobb nyomás alá helyezi az olyan kiemelt desztinációkat, mint Velence, Bali és Amszterdam. Ennek kihívásával szembesülve egyre több utazó fordul kevésbé népszerű úti célok felé, hogy elkerülje a tömeget és a közösségi média őrületét, és közben pénzt spóroljon. A dupe desztinációknak nevezett trendet a turizmus környezeti és társadalmi hatásaival kapcsolatos növekvő tudatosság is vezérli.

Az ALL.com ennek az átalakulásnak a középpontjában áll azzal, hogy vonzó alternatívákat kínál. 2025-ben az ALL olyan helyekkel gazdagítja kínálatát, mint a szaúd-arábiai Raffles Jeddah, amely egyedülálló alternatívája Dubajnak, az indonéziai Mövenpick Resort & Spa at Bintan Lagoon, amely idilli lehetőséget kínál Bali jól bejáratott útvonalától távol, vagy az albániai MGallery Green Coast a népszerű horvát strandok alternatívájaként.

Az ALL.com-on már megtett foglalások alapján a három legnépszerűbb úti cél 2025-re Franciaország, Thaiföld és Ausztrália. Ezekben és sok más népszerű országban az ALL az ALL.com-on foglalható dupe desztinációkat is kínál, 45 márka több mint 5600 szállodájával, több mint 2200 desztinációra.