Rekorddöntés és áremelés a Netflixnél

A tavalyi negyedik negyedévben közel 19 millióval nőtt a Netflix előfizetői tábora, ez a streamingszolgáltató történetének legnagyobb negyedéves bővülése. A cég 10 milliárd dollár fölötti bevételt ért el 2024 utolsó három hónapjában. Az üzleti eredmények mellett bejelentették azt is, hogy több piacon emelik a szolgáltatás árát.

Több kiemelkedő érdeklődést kiváltó programja is volt a Netflixnek a tavalyi utolsó negyedévben, ennek is köszönhető a rekorddöntést a cég. Az üzleti beszámolójuk szerint a Mike Tyson és Jake Paul közötti boxmeccs novemberben világszerte 108 millió nézőt hozott, amivel az eddigi legtöbbet streamelt sportesemény lett. Maradva a sportnál, jól teljesítettek a karácsonyi NFL-közvetítések is, két meccset adtak, átlagosan több mint 30 millió nézővel. A tavalyi utolsó negyedévben érkezett a streamingszolgáltatóra a Squid Game új évada, ami az első héten 68 milliós megtekintést ért el.

A tavalyi utolsó negyedévben 18,91 millióval nőtt az előfizetők száma, ez a Netflix történetének legnagyobb mértékű bővülése egyetlen negyedév alatt. Ez egyben azt is jelenti, hogy már 301,63 millió előfizetője van a szolgáltatásnak.

A cég árbevétele a tavaly október-decemberi időszakban 10,25 milliárd dollár volt, ami 16 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A profit 1,9 milliárd dollár volt, ami több mint duplája a 2023 utolsó negyedéves nyereségnek.

A Netflix bejelentette azt is, hogy több piacon emeli az árakat. A tájékoztatás szerint az Egyesült Államokban, Kanadában, Argentínában és Portugáliában drágul a szolgáltatás. Az Egyesült Államokban a „standard”, hirdetések nélküli előfizetői csomag 15,49 dollárról 17,99 dollárra drágul.