![piackutatas business uzlet](https://mmonline.hu/wp-content/uploads/2020/10/piackutatas-business-uzlet.jpg)
Az európai marketingszövetségeket – köztük a Magyar Marketing Szövetséget is – magába foglaló European Marketing Confederation (EMC) február 4-én tartotta meg éves trendfelmérése, a European Marketing Agenda 2025 eredményeit összegző webináriumát, amely több mint 900 résztvevőt vonzott. Ezzel az idei Agenda a szervezet eddigi legnépszerűbb kezdeményezésévé vált.
A 70 perces webinárium az „Adatalapú AI forradalom találkozása a márkamenedzsmenttel” címet viselő jelentés témáit járta körül, mely idén 21 európai ország 100 000 marketingszakemberének véleménye alapján publikált a szervezet ez év elején.
Az eseményen szervezett kerekasztal-beszélgetésen John Oakly (IKEA Austria - Country Marketing Manager), Justin Ablett (IMB Consulting - Customer Transformation Lead for UK & Ireland) és Vytautas Romeika (PHH Group - Chief Marketing Officer for the Baltics and Finland) vett rész. Magyarországról Mérő Ádám (The Coca Cola Company - Senior Director, Digital Acceleration Strategy for Europe) csatlakozott az eseményhez.
Ralf Strauss a szervezet elnöke, aki moderálta a webináriumot, a European Marketing Agenda 2025 alábbi tanulságait emelte ki: „2025-ben az MI veszi át a vezető szerepet a marketingben 2025-ben? Ami egykor feltörekvő trend volt, mára a szervezetek első számú prioritásává vált. A nagy kérdés: Valóban készen állunk-e rá? Az MI hatékony eszköz, de az emberi kreativitás továbbra is pótolhatatlan. Miközben a mesterséges intelligencia átalakítja a marketing világát, ne váljunk „eszközt használó bolonddá". A marketingeseknek stratégiailag kell erőforrásaikat felhasználniuk, és az MI-t arra kell alkalmazniuk, hogy valódi digitális üzleti átalakulást érjenek el. A kísérletezés elfogadása kulcsfontosságú a versenyelőny megtartásához. A szervezeteknek ösztönözniük kell a "gyakorlat általi tanulás" szemléletet, és olyan hozzáállást kell kialakítaniuk a növekedés kapcsán, amely támogatja a megfontolt kockázatvállalást és a folyamatos innovációt a hosszú távú siker érdekében."
A webinárium elérhető a European Marketing Confederation hivatalos YouTube csatornáján.