Tovább növekszik a MediaMarkt

Jelentősen nőtt a MediaMarkt anyavállalata, a Ceconomy forgalma és nyeresége is a 2024/25-ös pénzügyi év első negyedében a nehéz gazdasági helyzet ellenére is – áll a cégcsoport közleményében. Az eredmények azt mutatják, hogy bevált a MediaMarkt stratégiája, miszerint egyszerre és összehangoltan van jelen az online térben és a hagyományos üzletekben, azaz sikeresen vezették be az omnichannel modellt.

A MediaMarkt sikerének kulcsa, hogy a vásárlók igényeit helyezi a középpontba. Akár online, akár a boltokban, mindenhol magas színvonalú kiszolgálással és szakértelemmel találkoznak a vásárlók. A cégcsoport folyamatosan fejleszti szolgáltatásait, például személyre szabott tanácsadást kínál, és online időpontfoglalási rendszerével egyre több üzletben minimálisra csökkenti a várakozási időt.

A számok is magukért beszélnek: a Ceconomy árbevétele 9,5 százalékkal, 7,6 milliárd euróra nőtt az első negyedévben, a korrigált nyeresége pedig 12,8 százalékkal emelkedett. Az online eladások is szárnyalnak, közel 16 százalékos növekedést produkáltak.

Fenntarthatóság és növekedés

A MediaMarkt a vásárlói élmény mellett a környezetvédelemre is nagy hangsúlyt fektet. Egyre több "BetterWay" jelzésű, fenntartható terméket kínálnak, amelyek aránya csoport szinten már elérte a 25 százalékot az eladásokban. Sokan élnek a használt készülékek visszavásárlásának lehetőségével, és a felújított termékek is egyre népszerűbbek.

"Büszkék vagyunk arra, hogy a MediaMarkt Magyarország is hozzájárul a cégcsoport nemzetközi sikeréhez. Magyarországon piacvezetők vagyunk, és nálunk is a magas színvonalú, omnichannel szolgáltatások és a vásárlói igényekre szabott megoldások jelentik a siker kulcsát. Kiemelt figyelmet fordítunk a fenntartható termékek kínálatának bővítésére és a környezettudatos vásárlás ösztönzésére, hogy vásárlóink a lehető legjobb élményt kapják, miközben a jövőre is gondolnak." – mondta Szilágyi Gábor, a MediaMarkt Magyarország ügyvezető igazgatója.