Tovább növekedett a K&H

2024-ben a K&H Bank 129 milliárd, a K&H Biztosító pedig 4,2 milliárd forintos nettó eredményt ért el. A bank hitelállománya 9 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest, a lakossági jelzáloghitel-kihelyezések volumene pedig több mint kétszeresére nőtt az egy évvel korábbinak. A banki ügyfelek száma 2024 végére meghaladta az egymilliót.

A K&H Bank adózás utáni eredménye 129 milliárd forint lett, a K&H Biztosító pedig 4,2 milliárd forint nettó eredményt ért el 2024-ben.

A bank hitelállománya 9 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest, és elérte a 3089 milliárd forintot. A lakossági jelzáloghitelek folyósításának volumene megduplázódott az egy évvel korábbihoz képest.

Az ügyfelek által elhelyezett betétek volumene 7 százalékkal bővült 2023-hoz képest, a befektetési alapokban kezelt vagyon pedig 31 százalékkal, 1773 milliárd forintra nőtt 2024 végére.

A K&H Biztosító üzleti teljesítménye a bank eredményéhez hasonlóan erős volt: a díjbevétel 10 százalékkal emelkedett, és minden üzletág folyamatosan növekszik.

Az állampapír-állomány 42 százalékos éves szintű növekedést követően 1427 milliárd forintot tett ki 2024. december 31-én.

A K&H Bank ügyfeleinek száma 2024 végére meghaladta az 1 milliót. A K&H Banknak mintegy 770 ezer digitálisan aktív ügyfele van.

A K&H 2024-ben két díjat is kapott a Euromoney-tól: „Magyarország legjobb bankja 2024” és „Magyarország legjobb digitális bankja 2024”. Emellett elnyerte a „Mastercard – Év bankja” díjat az Innováció kategóriában, valamint a Top Employer 2025 díjat is.

Peter Roebben, a K&H Csoport vezérigazgatója kiemelte: „2024-ben kiemelkedő teljesítményt nyújtottunk, adózás utáni eredményünk elérte a 129 milliárd forintot. A K&H-nál minden tevékenységünk középpontjában az ügyfél áll. Ez eredményeink legfőbb hajtóereje, ami a folyamatosan bővülő ügyfélszámokban, ügyfélbefektetésekben és hitelállományban is megmutatkozik. Jelenleg több mint 1 millió ügyfelet szolgálunk ki, ami 5 százalékos növekedést jelent éves szinten. A digitális innovációban is élen járunk a magyar piacon, amit jól tükröz, hogy 10 ügyfelünkből 8 digitálisan aktív. Amellett, hogy elnyertük a „Magyarország legjobb bankja 2024” címet, megtisztelő számunkra, hogy erőfeszítéseinket a Euromoney a „Magyarország legjobb digitális bankja 2024” címmel is elismerte, nemrég pedig a „Mastercard – Év bankja” díjátadón az Innováció kategória győztesei lettünk. Emellett immár harmadik alkalommal nyertük el a Top Employer Hungary elismerést. Ezt átfogó képzési gyakorlatunknak, digitális HR-megoldásainknak, valamint a környezeti és társadalmi fenntarthatóságot erősítő innovatív kezdeményezések iránti elkötelezettségünknek köszönhetően kaptuk meg.”

Növekedés: kiváló pénzügyi eredmények 2024-ben

A K&H Bank 129 milliárd forintos adózás utáni nyereségről számolt be. A bank bevételei 10 százalékkal nőttek. A teljes hitelállomány éves szinten 9 százalékkal 3089 milliárd forintra bővült, az új vállalati és lakossági hitelek volumene pedig 2024-ben elérte az 560 milliárd forintot. A betétek állománya éves szinten 7 százalékkal nőtt, a befektetési alapokban kezelt vagyon pedig 31 százalékkal 1773 milliárd forintra növekedett 2024 végére. Az infláció okozta költségnyomás és az új digitális megoldásokra fordított kiadások miatt a működési költségek 13 százalékkal emelkedtek. Az állampapír-állomány éves szinten 42 százalékkal 1427 milliárd forintra bővült 2024 végére.

„A vállalati hitelek iránti kereslet a bankszektorban továbbra is visszafogott maradt, a K&H pedig 7 százalékos éves szintű volumennövekedésével tovább tudta erősíteni piaci pozícióját. A K&H továbbra is aktívan részt vesz a vállalkozások napi működését és fejlesztési kiadásait támogató, államilag támogatott finanszírozási konstrukciókban: a Széchenyi Kártya Program keretében összesen közel 290 milliárd forint értékben kötöttünk szerződéseket. Figyelemre méltó bővülést értünk el a projektfinanszírozásban: kinnlevőségünk 2024-ben mintegy 30 százalékos növekedési ütemet ért el. Büszkék lehetünk arra is, hogy lízingportfóliónk 2024 végére meghaladta a 100 milliárd forintot, az új kihelyezések volumene pedig meghaladta a 42 milliárd forintot" – mondta el Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője.

„Míg a bankszektor egészében a lakossági hitelállomány 9 százalékkal nőtt, addig a K&H 13 százalékos növekedést regisztrált az előző évhez képest. A lakossági jelzáloghitelek folyósításának volumene több mint kétszeresére nőtt az egy évvel korábbihoz viszonyítva. A babaváró hitelek életkori kritériumainak szigorítása ellenére a folyósított hitelek összege 4 százalékkal nőtt. Megtakarítási oldalon az ügyfelek által elhelyezett betétek volumene elérte a 3986 milliárd forintot, ami 7 százalékkal magasabb az előző évinél. A lakossági betétállományban 13%-os növekedést értünk el, ami meghaladta a bankszektor 11 százalékos növekedését. Az értékesítési volumennek és a befektetési alapok kedvező teljesítményének köszönhetően a befektetési alapokban kezelt vagyon december végén 31 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A rendszeresen megtakarító ügyfelek körében is sikerült megfelelő termékkínálatot kialakítani, a rendszeres megtakarítások száma több mint 6 százalékkal nőtt 2023-hoz képest" - tette hozzá Gombás Attila.

Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója elmondta: „2024-ben a nettó eredmény elérte a 4,2 milliárd forintot (a 6,6 milliárd forintnyi extraprofitadóval együtt). A 2023-as év hasonló időszakában a teljes év extraprofitadója 1,1 milliárd forint nettó nyereséget eredményezett. A nem-életbiztosításban a díjbevétel éves szinten 10 százalékkal 74,9 milliárd forintra nőtt, és minden üzletág tartósan növekszik. Az életbiztosítások szintén erős üzleti teljesítményt hoztak a megcélzott termékcsoportokban, és 14 százalékkal bővült éves szinten a rendszeres díjfizetésű, befektetési egységhez kötött (unit-linked) nyugdíj és a rendszeres díjfizetésű kockázati üzletágaknak köszönhetően."

Átalakulás: digitalizáció és innováció

„Innovációink mind azt célozzák, hogy az ügyfelek számára gyorsabbá, egyszerűbbé és kényelmesebbé tegyük a pénzügyi tranzakciókat. Mobilalkalmazásunk januárban jelentős mérföldkőhöz érkezett: már 700 ezer ember bankol aktívan mobilalkalmazásunkban. Tízből nyolc ügyfél digitálisan aktív, és tízből hét ügyfél használja a mobilalkalmazást. Havonta átlagosan több mint kétmillió pénzátutalás történik az alkalmazáson keresztül. Az összes új lakossági számla 60 százalékát már online nyitják. A rendszeres befektetések csaknem felét tavaly mobilbankon keresztül kezdték el. A digitálisan elérhető szolgáltatások köre folyamatosan bővül – ilyen például a közlekedési jegyek vásárlása, a parkolás, valamint a bevétel- és kiadásfigyelő. E hónaptól új készpénz-visszatérítési (cashback) kupont vezettünk be, amely sokkal könnyebbé teszi az ügyfelek számára a külföldi vásárlást. Az aktivált kuponnal az ügyfelek havonta akár 500 ezer forintot is költhetnek középárfolyamon. A K&H visszapénz szolgáltatásra már több mint 200 ezer ügyfél regisztrált. A piacon első és egyedüli kibocsátóként kínálunk digitális SZÉP Kártyát, amely a bankkártyához hasonlóan mobiltelefonnal és más okoseszközökkel is használható fizetésre. Digitális fejlesztéseinkkel újabb mérföldkőhöz érkeztünk: mind az 550 ATM berendezésünk NFC-képes lett. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a készpénzes tranzakciókat már fizikai kártya nélkül, okostelefonnal is el lehet végezni az ATM-eknél" – nyilatkozta Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője.

„Egy év alatt több mint 1 millió beszélgetést folytattak Kate-tel, az ország egyetlen mesterséges intelligenciával működő, hang- és chat alapú digitális pénzügyi asszisztensével, amely már több mint 300 funkciót ismer, és a mobilbanki ügyfelek 12 százaléka már rendszeresen használja. Folytatjuk a digitális szolgáltatások fejlesztését, hogy vállalati ügyfeleink számára is javítsuk az ügyfélélményt; például a digitális aláírás elfogadásának lehetőségét, amely korábban csak a napi banki termékek esetében volt elérhető, kiterjesztettük a hiteldokumentációra is. A digitalizáció tekintetében a biztosítási szolgáltatás is folyamatosan fejlődik: az ügyfelek Kate segítségével mobilbankunkban zöldkártyát és biztosítási fedezetigazolást szerezhetnek be biztosítási kötvényeikhez. Szeptemberben elindult a digitális nyugdíjbiztosítás mobilbankunkban, és öt új nyugdíjbiztosítási szerződésből egy a mobilalkalmazásban került megkötésre. Szinte minden KGFB szerződést digitálisan kötnek meg” – tette hozzá Németh Balázs.

Fenntarthatóság

„A magyar zöld finanszírozási piac egyik vezető szereplőjévé váltunk: mind a vállalati, mind a lakossági zöld hitelek terén több mint 20 százalékos piaci részesedéssel rendelkezünk. Az MNB osztályozási rendszere szerint a K&H vállalati zöldhitel-állománya elérte a 128 milliárd forintot. 2024-ben 12 milliárd forint zöld lakáshitelt folyósítottunk, ami a teljes lakáshitel-kihelyezés 6 százaléka. A zöld lakáshitelek teljes volumene 37 milliárd forintról 47,7 milliárd forintra nőtt. A megtakarítások területén az ügyfélvagyon 55 százaléka felelős befektetési alapokban koncentrálódik, ami kiemelkedő arány a hazai alapkezelési szektorban. A felelős befektetési alapok aránya nemcsak az állományt, hanem az értékesítés volumenét tekintve is nőtt, tavaly a bruttó értékesítés több mint 59 százaléka áramlott felelős befektetési alapokba. Az új casco biztosításoknál 25 százalékos volt az elektromos autók aránya, az új K&H zöld autólízing-szerződéseknél pedig az elektromos autók részesedése elérte a 19 százalékot" – nyilatkozta Peter Roebben, a K&H Csoport vezérigazgatója.