Ők nyertek a Marketing Diamond Awards-on

A Digital Forum nagyszabású díjátadó estjén adták át a Marketing Diamond Awards 2024-es elismeréseit. A Pentacom ismét elnyerte „Az Év Ügynöksége” címet, míg a Billingo Technologies Zrt. „Az Év Vállalata” kitüntetést vehette át – folytatva ezzel az elmúlt évek sikersorozatát. „Az Év Marketing Nagykövete” különdíjat 2024-ben a Marketing Consulting Kft. kapta.

(kiemelt fotón: Az Év Ügynöksége, a Pentacom képviselői átveszik az elismerést)

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) tizedik alkalommal hirdette meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitásokat elismerő Marketing Diamond Awards pályázatát. Az elmúlt 10 évben több mint 1500 nevezés érkezett, amelyeket közel 900 gyémántelismeréssel díjaztak a zsűri tagjai. Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség és a díj szakmai zsűrijének elnöke hangsúlyozta: „A Marketing Diamond Awards egy olyan egyedülálló platform, amely a kisebb költségvetésből megvalósuló szakmai teljesítmények számára is lehetőséget nyújt arra, hogy megmutathassák kreativitásukat és tudásukat.”

A pályázatok értékelését a marketing szakma elismert személyiségeiből álló zsűri végzi, amely két oldalról érkező szakemberekből áll: egyrészt az ügynökségi oldal, másrészt a megbízói oldal legsikeresebb marketing- és kommunikációs vezetői képviseltetik benne magukat. A díj különlegessége, hogy az előre megadott elbírálási szempontoknak köszönhetően a benyújtott pályázatok nem egymással versenyeznek, hanem a zsűri az előre megadott szempontoknak való megfelelés alapján minősíti a pályamunkákat.

A 2025. január végén zárult pályázati időszak minden várakozást felülmúló eredményeket hozott. A kiemelkedően magas, 424 nevezés is mutatja, hogy nem csak az ügynökségi oldalon dolgozó kollégák, hanem a megbízói oldalon tevékenykedő marketingszakemberek részéről is van igény a színvonalas marketingmegoldások elismertetésére. Ezt a megbízói oldalról érkezett nevezések magas száma is bizonyítja, ami megközelítette a 140-et, míg az ügynökségek összesen 285 pályázatot neveztek a díjra. Idén összesen tizennyolc kategóriában lehetett pályázni 2023. november 1. és 2024. december 31. között megvalósított aktivitásokkal. A legnépszerűbb kategóriák a „Tartalommarketing” és az „Imázs, márkaépítés” voltak, 40-40 pályázattal, de a „Rendezvények és eseményalapú aktivációk” kategória is kiemelkedő érdeklődésnek örvendett.

A beérkezett pályázatokból 326 munkát díjazott gyémántelismeréssel a zsűri. A díj ismert fődíj-kategóriáinak ez évi díjazottjai mellett, a díjra épülő Diamond List szereplőit is színpadra szólították az est folyamán. Ez a lista azokat az ügynökségeket, illetve marketingaktív szervezeteket és vállalatokat összesíti, akik az elmúlt 3 év alapján a legtöbb sikeres pályázattal rendelkeznek. A 2022-2024-es időszakban az Ügynökségi Toplista élén a Pentacom (55x), a Kreatív Vonalak Kft. (36x), az Effectivo Communications (33x), a Kiszervezett Marketing Kft. (22x), valamint a JCDecaux Hungary Zrt. (16x), míg a Megbízói Toplista élén a Billingo Technologies Zrt. (39x), a nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház (16x), a DKV Debreceni Közlekedési Zrt.(14x), a Belváros-Lipótváros Sportközpont Kft. (13x), valamint a Mapei Kft. (10x) áll.

„Úgy látjuk, hogy a Marketing Diamond Awards kitűnő példa arra, hogy a kis költségvetésű kampányok is lehetnek kimagaslóan eredményesek és színvonalasak. Fontosnak tartjuk, hogy a szakmai elismerések ne csupán presztízst jelentsenek, hanem irányt is mutassanak a piac szereplői számára. Hisszük, hogy a Marketing Diamond tovább erősíti a hazai marketing szakma fejlődését, inspirációt és szakmai értéket nyújtva a jövő szakembereinek is” – emeli ki a díjat szervező szakmai szövetség első számú vezetője. Maguk az elismerések ráadásul lehetőséget teremtenek arra is, hogy ne pusztán a külső, de akár a belső, szervezeten belüli kommunikáció során is jól meg lehessen jeleníteni, beazonosíthatóvá lehessen tenni a kiváló szakmai teljesítményeket.

A Marketing Diamond Awards ünnepélyes díjátadóját idén március 5-én az ETELE Cinemaban rendezett DIGITAL FORUM látványos díjátadó estjén tartották meg. Az év digitális marketing eseményén több mint 1800-an voltak jelen. A Digital Forum alapvető küldetése a Magyarországon működő cégek, szervezetek digitális érettségének és az üzleti növekedésének támogatása. Az esemény témái között kiemelt helyet kaptak majd a mesterséges intelligencia napi tevékenységekbe történő implementálásának széleskörű lehetőségei is. „Hisszük, hogy ez a hagyományteremtő kezdeményezésünk is nagyban hozzájárul ahhoz, hogy bemutassuk azokat a jó marketing példákat, amelyre épülve a hazai KKV szektor is minél magasabb üzleti értéket tud teremteni” - hangsúlyozta Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség elnöke.