
A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) örömmel jelenti be, hogy ismét megrendezi a Young Cannes Lions hazai előválogatóját, amelyen a legtehetségesebb fiatal kommunikációs szakemberek mérhetik össze tudásukat. A kategóriagyőztes csapatok 2025. június 16–20. között képviselik Magyarországot a világ legnagyobb kreatívfesztiválján, a Cannes Lions Festival of Creativity-n.
A verseny egyedülálló lehetőséget biztosít a fiatal szakemberek számára, hogy bemutassák kreativitásukat és stratégiai gondolkodásukat. A hazai versenyen nyertes csapatok számára a szervezők biztosítják a belépőjegyet, a szállást és a repülőjegyet a cannes-i döntőre.
A Young Cannes Lions verseny célja, hogy lehetőséget adjon a 30 év alatti fiatal tehetségeknek, hogy összemérjék tudásukat és bizonyítsák kreatív rátermettségüket egy intenzív, nemzetközi szintű megmérettetésen. Idén 7 kategóriában lehet nevezni a 2 fős csapatoknak, amelyek közül a Mondelez/ Milka által támogatott Marketer kategória kifejezetten a megbízói oldal fiatal szakembereinek szól, míg a PR kategóriába megbízói és ügynökségi oldalról is érkezhetnek jelentkezők. A többi kategória az ügynökségi oldalon dolgozó tehetségeket célozza.
A verseny főtámogatója a Diageo.
A verseny felépítése változatlan: a csapatok a reggeli online briefingen kapják meg a feladatot, amit aznap este kell leadni (kivéve a Film kategória, ahol másnap estig van idő dolgozni a pályamunkán). A szakma elismert tagjaiból álló zsűri online értékeli a pályázatokat, az élő döntő során hirdetik ki a kategóriánkénti TOP3 csapatot, akik a helyszínen előadják a munkáikat, és rövid tanácskozás után kerül sor az eredményhirdetésre.
2025. április 7.: Film, Design, Digital, Print kategóriák versenynapja
2025. április 8.: PR, Media, Marketer kategóriák versenynapja
2025. április 10.: Döntő (helyszín: Premier Kultcafe)
Nevezési feltételek: A versenyre olyan iparági szakemberek jelentkezhetnek, akik 1994. június 20. után születtek, és legalább alapfokú szakmai tapasztalattal rendelkeznek. Hallgatók és tanulók önállóan nem nevezhetnek, kivéve, ha ügynökségi alkalmazottként dolgoznak és mellette tanulnak. Az angol nyelv magabiztos használata írásban és szóban elengedhetetlen, hiszen a nemzetközi döntőn minden kommunikáció angol nyelven zajlik. A versenyben kétfős csapatok indulhatnak, és minden csapatból legalább egy főnek kötelező részt vennie a kategória briefingjén.
Április 1-jén a szervezők egy online, élő workshopot tartanak, amely segíti a nevezni vágyókat a felkészülésben.
A Young Cannes Lions Masterclass anyaga már elérhető a weboldalon.
Idén egyes kategóriákban változnak a leadandó anyagok a nemzetközi verseny követelményeihez igazodva – minden részletes információ a weboldalon és az élő briefelésen lesz elérhető.
A Young Cannes Lions hazai válogatója nem csupán egy verseny, hanem egy egyedülálló lehetőség arra, hogy a fiatal kreatív szakemberek nemzetközi porondon is megmutathassák tehetségüket.