
Vajon a tisztesség diktálja egy nagyvállalat társadalmi felelősségvállalási céljait vagy a marketing? Hogy változnak idén a reklámköltések itthon és globálisan? A Business Lounge újabb adásának vendégei Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR igazgatója és Bacsa Gábor, a Dentsu Hungary ügyfélkapcsolati vezetője voltak.
A Dentsu Hungary 2024 végén is elkészítette globális reklámköltési előrejelzését, ennek apropóján Bacsa Gábor azt mondta, “a magyar médiapiac növekedett, ha nem is nagyot, de köszöni szépen, jól van”. A szakember szerint a tavalyi év volt az első, amelyben nem szakadt a nyakunkba semmilyen “őrület”. Persze az amerikai elnökválasztás, a behozott termékek drágulása beszűkítheti a piacokat, de a szakember azt reméli, nagy felfordulást nem okoz majd Európa számára a helyzet. Elhangzott az adásban, hogy a 2008-as válsághoz képest most az a nagy különbség, hogy már “nem arról szól, hogy mi lesz a márkámmal, ha nem vagyok egy-két évig látható, hanem arról, hogy eladok-e jövő héten, vagy sem.” Az a fontos, hogy a termék ott van-e a fogyasztó előtt az interneten, rá tud-e kattintani, megtalálja-e a céget a keresőmotor. “közelebb került a marketingkommunikáció az értékesítésre való hatásával a valós tapasztalatokhoz.“
A Dentsu Hungary kimutatásából az is látható, hogy “továbbra sem rettentő nagymértékű, de egy láthatatlan infláció fölötti reálnövekedés várható idén a médiaköltések területén a magyar piacon.” Megállapítható, hogy bár mindennapi problémákkal küzd, még mindig a televízió a legerősebb, noha a hirdetők egyre inkább a digitális megoldások felé fordulnak. Hiszen “már nem csak Youtube-on, meg Facebookon lehet videóhirdetéseket elhelyezni, hanem bizony a streaming is nyitogatja a kapuit.” Bacsa szerint a lineáris televízió lassan megy a streaming irányba és a rádiók, podcastok új lehetőségeket hoznak be a hangalapú hirdetések képében, amelyekkel “sokkal elkötelezettebb hallgatói kört lehet elérni”. Úgy véli, hogy továbbra is érdemes belekezdeni újabb és újabb podcastokba, noha nem kiforrott, hogy a műfaj a cégeknél ugyanúgy beválik-e, mint az egyes embereknél, pl. influenszereknél.
A beszélgetést Dr. Pintér Dániel Gergővel, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR igazgatójával folytatták, akivel a nagyvállalatok társadalmi felelősségvállalásáról volt szó. A szakember szerint “a szakmánkban él egy olyan sztereotípia ma Magyarországon, hogy azt nem szabad kimondani, hogy morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő”. Elmondása szerint a BioTechUSA-cégcsoport elérte azt a méretet és sikert, ahol lehetőségük nyílt érzelmileg is fontos dolgokra költeni a gazdasági mellett - és ezt meg is teszik, a Scale Impact és a Magyar PR Szövetség országos kutatása szerint a magyar vállalatok felső tíz százalékába tartozik a jótékonysági tevékenységük, éves szinten 100 millió forintos nagyságrendben adományoznak.
“Szeretnénk megmutatni, hogy a testépítők társadalmilag elkötelezett, felelős, szociálisan érzékeny sportolók, akiknek nemcsak a bicepszük, de a szívük is nagy” - tette hozzá. Ami a stratégiájukat illeti, a BioTechUSA márka égisze alatt az egészségügyi célok, kórházi intézmények, egészségügyi dolgozók támogatása a fő fókuszuk; a Scitec Nutrition branddel pedig egy befogadóbb társadalomért dolgoznak és olyan szociális ügyeket karolnak fel, mint a fogyatékosággal élők, időskorúak vagy hajléktalanok helyzete. Ezeket a kezdeményezéseiket igyekeznek minél transzparensebbé tenni, a döntéseikbe pedig nemcsak a vállalat 1900 munkavállalóját, de a fogyasztókat is bevonják, mert “a bizalom iszonyatosan fontos, főleg ha étrendkiegészítőkről van szó”. Arról is mesélt, hogy a minőség érdekében a legtöbb termékfejlesztési, minőségirányítási, marketing és kereskedelmi feladatot házon belül oldanak meg, szadai és dunakeszi gyártó és logisztikai komplexumaikból több, mint száz országba szállítanak termékeket. “Lehet nálunk hibázni, fontos is, hogy hibázzunk, de az elvárás, hogy minél gyorsabban forgassuk vissza a konstruktív tanulságokat a vállalat életébe.” - magyarázza a vállalati kultúrával kapcsolatban és hozzátette azt is, hogy igyekeznek kerülni a multikra jellemző szervezeti lomhaságokat.
Olcsónak számít-e a magyar média? Honnan jön rá egy fogyasztó, hogy prémium étrendkiegészítőt vásárol? Miért sikeres a BioTechUSA-cégcsoport omnichannel stratégiája? Kiderül, ha meghallgatja a Business Lounge új epizódját.