
Már egy új évadot le is forgattunk a Kincsvadászokból, és azt hiszem, nem árulok el nagy titkot, hogy már most dolgozunk a további részeken – tudtuk meg Fischer Gábortól, a TV2 Csoport programigazgatójától. A szakember arról is beszélt a Marketing & Médiának, hogy miért látott fantáziát a Kincsvadászokban és miben volt különleges a műsor hazai változata.
- A Kincsvadászok második évada hatalmas sikert aratott. Érdekes ez a műsor, mert az alapsztori első hallásra nem túl izgalmas, „hoznak műkincseket az emberek, és a szakértők vagy megveszik, vagy nem”, de láthatóan mégis működik. Annak idején miért láttál ebben a formátumban fantáziát és mi szerinted ennek a műsornak a titka?
- Ez a műsor már régóta a látókörünkben volt, de csak két éve jutottunk el oda, hogy megvalósítsuk, ugyanis az elmúlt években megerősödött a TV2 pozíciója, és a nézői igények is változtak. Két évvel ezelőtt a Warner londoni screeningjén találkoztunk újra a formátummal, és egyértelművé vált, hogy el kell hoznunk Magyarországra. Kidolgoztunk egy bevezetési tervet, a Szerencsekerék utánra terveztük egy évvel később, a nyolc órás esti sávban adni. Most a harmadik évad forgatása után, amikor itt voltak a Warner képviselői Budapesten meg tudtuk mutatni, hogy minden úgy történt, ahogy ígértük. Hiszem, hogy ezt a formátumot rajtunk kívül senki sem próbálta volna ki Magyarországon főműsoridőben. A nézők érdeklődése azt mutatja, hogy sokan azonosulnak a műsor témájával, hiszen itthon is komoly hagyománya van az antik vásároknak, bolhapiacoknak. A siker másik titka pedig az elképesztően jó közreműködők, akiknek ezennel is köszönöm a munkáját.
- Más országokban ez mennyire sikeres? Máshol is főműsoridős program?
- Ez a formátum más országokban is komoly népszerűségnek örvend, bizonyos helyeken már több ezer epizódot is gyártottak belőle. Azonban ezeket általában délutáni időpontban sugározzák. Érdekes tapasztalat, hogy miután Magyarországon főműsoridőben mutattuk be, és kiemelkedő siker lett, egyre több ország kezdte követni ezt a gyakorlatot. Ez egy olyan műsor, amely az egész család számára szórakoztató, és amelyet öröm sugározni ilyen szép eredményekkel.
- Már tavaly bejelentettétek, hogy lesz Kincsvadászok VIP is. Ezt már lefogattátok?
- Igen, leforgattuk. Nagyon pozitívak a visszajelzések. Hamarosan bejelentjük, hogy mikor láthatják a nézők. Annyit elmondhatok, hogy VIP részek mellett más újdonsággal is készülünk még idén tavasszal.
- Berendeltetek-e már a „szimpla” változatból is egy új évadot?
- Már egy új évadot le is forgattunk, és azt hiszem nem árulok el nagy titkot, hogy már most dolgozunk a további részeken.
Fischer Gábor az idei évük alakulásáról, a napi sorozatokról, a pihenőre küldött műsormárkáikról is beszélt a Marketing & Médiának. A teljes interjút a lap legfrissebb számában olvashatják.