A Hunyadi nem ereszti az első helyet

Hunyadi TV2

Múlt héten is a TV2-n futó sorozat érte el a legmagasabb nézőszámot, és maga a csatorna is megnyerte a nézettségi versenyt. Az RTL-en A mi kis falunk és a Híradó hozta a legmagasabb nézőszámokat.

Az RTL múlt héten nem talált fogást a TV2-n, utóbbi nyert minden fontos célcsoportnál. A 18-59 éveseknél, főműsoridőben kerek 2 százalékpontot tett ki az előnyük (TV2: 13,4%, RTL: 11,4%) és minden egyes estét a TV2 nyert. Csoportszinten is egészen hasonló volt a helyzet, az előbb említett 18-59 éveseknél, főműsoridőben volt a legkisebb különbség a TV2 Csoport és az RTL Magyarország között, de ez is 2 százalékpontot jelentett (TV2 Csoport: 25,6%, RTL Magyarország: 23,6%).

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 14. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság
TV2 13,4 15,8
RTL 11,4 11,9

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 14. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság
TV2 11,1 12,8
RTL 6,9 7,2

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság
TV2 Csoport 25,2 25,8
RTL Magyarország 18,4 17,2
MTVA 5,4 9,5
AMC Networks 5,1 4,9
Network4 3,6 5,4
Antenna Entertainment Group 3,4 2,6
Warner Bros.Discovery 2,6 3,2
Paramount Global 2,5 2,0

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / teljes lakosság, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 16,6% / 20,4% (16% / 20%)
Tények Plusz – 11,3% / 14,2% (12,6% / 14,7%)
Farm VIP – 14,7% / 16,9% (15,3% / 17%)
Password – 9,3% / 11% (9,8% / 11,4%)

RTL
Híradó – 17,3% / 19,6% (17,7% / 19,8%)
Fókusz – 13,1% / 11,8% (13,2% / 11,8%)
Pokoli rokonok – 13,6% / 13,3% (13,9% / 13,5%)
5 Arany Gyűrű – 7% / 7,4% (9,7% / 9,7%)

A 18-59 éveseknél jobb heti átlaga volt az RTL Híradónak, mint a Tényeknek, de a korábbi hetekhez képest meglepően kicsire olvadt a két hírműsor közötti különbség. A Farm VIP és a Pokoli rokonok közel járt egymáshoz, de az előbbi ért el magasabb share-t. Ugyanakkor a Pokoli rokonok is az RTL-es csatornaátlag felett teljesített, nem véletlenül rendeltek belőle egy újabb évadot. A Password és az 5 Arany Gyűrű sem produkált kiugró számokat, utóbbit le is vették a képernyőről, ami azért gyengén teljesítő műsornál is ritka. Az 5 Arany Gyűrű első heti átlagos nézőszáma – a 18-59 éveseknél – 180 ezer volt, ami múlt héten 125 ezerre olvadt. Valószínűleg nem akarták megvárni, hogy benézzen a 100 ezres szint alá is.

Szombaton a TV2 Hunyadi ismétlése, majd 21 órától a Hunyadi új része nézett szembe az RTL-en futó A mi kis falunkkal és a Házasodna a gazdával. A mi kis falunk verte a Hunyadi ismétlést (15,8% vs. 12,3%), a Házasodna a gazda azonban nem bírt a Hunyadi premieradásával (9,6% vs. 19,5%).

Vasárnap a TV2-n futó Nagy Duett 15,2 százalékos share-rel nyert, az RTL-es Házon kívüllel (11%) és Cápák közöttel (10,2%) szemben.

A hét legnézettebb műsora ismét a Hunyadi volt. A 18-59 éveseknél 407 ezres, a teljes lakosságnál 796 ezres nézőszámmal. Az RTL legnézettebbjének A mi kis falunk számított a 18-59 éveseknél és a vasárnapi Híradó a teljes lakosságnál. Előbbi 328 ezres, utóbbi 730 ezres nézettséget ért el.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
HUNYADI TV2 407 392 19,5
A MI KIS FALUNK RTL 327 836 15,8
HÍRADÓ RTL 322 278 17,0
A NAGY DUETT TV2 309 910 15,2
FARM VIP TV2 284 805 14,8
POKOLI ROKONOK RTL 282 039 14,5
TÉNYEK TV2 260 016 13,8
FÓKUSZ RTL 240 224 14,6
HÁZON KÍVÜL RTL 232 003 11,0
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 225 265 10,2

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
HUNYADI TV2 795 681 20,0
HÍRADÓ RTL 730 208 19,0
A NAGY DUETT TV2 723 929 18,4
TÉNYEK TV2 674 115 21,1
FARM VIP TV2 668 108 16,7
A MI KIS FALUNK RTL 666 367 16,0
POKOLI ROKONOK RTL 564 756 13,8
HÁZON KÍVÜL RTL 528 524 12,3
TÉNYEK PLUSZ TV2 523 641 14,5
FÓKUSZ RTL 446 276 12,5

 

Heszler Róbert

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás