
Ma már nem elég jó termékeket vagy szolgáltatásokat kínálni, a vásárlók élményeket keresnek. Egy üzlethelyiség így már rég nem csupán termékek tárolására és eladására szolgál – ennél jóval többre képes. Egy jól kitalált boltban minden részlet kommunikál: a bútorok, a világítás, a dekoráció mind arról mesél, milyen érzéseket, értékeket képvisel a márka. (x)
A tér tervezése stratégiai kérdés
Ahhoz, hogy egy tér valóban a márka üzenetének közvetítője legyen, nem elég szép belsőépítészeti megoldásokkal operálni. Ma már komplex gondolkodásra van szükség, ezért gyakran nemcsak belsőépítészt, hanem komplett csapatokat kérnek fel. Egy építész iroda bevonásával könnyen elérhető, hogy a tér minden négyzetcentimétere tükrözze a márka karakterét. Várhatóan egy építész stúdió közreműködésével a bolt olyan tereket és funkciókat kaphat, amelyek üzleti célokat is támogatnak: hiszen a terekkel játszva tudatosan irányíthatjuk a vásárlók figyelmét és mozgását.
Pop-up üzletek, amelyekről beszélnek
Egy ideiglenes bolt, azaz pop-up store tökéletes eszköz arra, hogy felkeltsd a figyelmet és emlékezetes élményt adj az embereknek. Ezek a boltok a közösségi média korában különösen hatékony marketingfelületek. Minél kreatívabb és egyedibb egy ilyen hely, annál többen fognak posztolni róla, fotózni, megosztani – így maga a tér válik a kampány főszereplőjévé.
Showroom, ami helyetted beszél
Egy jól kialakított showroom amellett, hogy bemutatja a termékeket, képes “történetet is mesélni” a márkáról. Egy showroom akkor működik jól, ha az emberek nemcsak vásárolni térnek be, hanem inspirálódni is. Az biztos, hogy egy igényesen berendezett, vizuálisan jól összerakott hely emlékezetes marad, és akár hosszú időre a márka rajongóivá teszi a látogatókat.
Minden érzékszervre hatni kell
Az igazán jól megtervezett üzlet minden érzékszervünkre hatással van. Illatok, hangok, különböző felületek – ezek mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a vásárlókban mély nyomot hagyjon a márka.
Ha a tér jól mesél, a vásárló visszatér
A sikeres marketing lényege, hogy a vásárlók érzelmileg kötődjenek a márkához. Ha egy bolt nem csak eladni akar, hanem élményt is nyújt, biztos lehetsz benne, hogy a látogatók újra és újra visszatérnek majd. (x)