Triplázott a TheVR, ismét első az influenszerlistán

Harmadik alkalommal készült el a Forbes influenszerlistája, és harmadszor is a debreceni TheVR lett az első Whisper Tont és JustVidmant megelőzve. Tavaly már 8,1 milliárd forintot – egy év alatt 31 százalékkal többet – költöttek el a márkák influenszerekre az IAB Hungary becslése szerint.

2025-ben harmadszor készítette el a Forbes A legértékesebb magyar influenszerek listáját, azokra a tartalomgyártókra koncentrálva, akik széles ismertségüket a digitális tartalomgyártásnak köszönhetik, amiből valós üzleti sikert és értéket tudtak kovácsolni – a mutatók és a piaci visszajelzések alapján pedig a márkáknak is megéri velük dolgozni.

Mesterhármas a lista csúcsán: harmadszor is a debreceni csapat, a TheVR (1.) lett Magyarország legértékesebb tartalomgyártója. Kevesen mondhatják el magukról, hogy olyan piszok menő együttműködést üthettek nyélbe, mint amilyet ők a Mekivel – saját menüvel, saját dizájnos dobozzal, csúcsminőségű reklámszpottal. Ahogyan ők gondolkodnak a tartalomgyártásról – reggeli műsorokkal, podcastokkal, rendszeres streamekkel, látványos videókkal, frappáns TikTok-tartalmakkal –, az már rég példaértékű médiabirodalomnak tekinthető.

Idén is megőrizte második helyét Whisper Ton (2.). A TikTok stílusteremtő – és nem kevésbé megosztó – alakja a tévében is megállta helyét, miután táncos vetélkedőt nyert a TV2-n, de közösségimédia-jelenlétén túl országjáró turnéja és saját üdítőmárkája is tovább növelte értékét. A dobogó harmadik fokán JustVidman (3.) áll, ez az eddigi legerősebb listás szereplése.

Az idei lista új szereplői főként a TikTokról érkeztek – Dordzsceren Csingisz (7.), Radics Zsombor (8.), Stumpf Patrik (10.), Rétegi Tícia (19.) –, ami nem csoda, hiszen nemcsak a felhasználók körében válik itthon egyre népszerűbbé a rövid videós platform (a 18-49 éves lakosság több mint fele, mintegy 2 millió ember használja), de a márkák média- és influenszerköltései is nagyot ugrottak. Megőrizte szereplését a húszas listán Nessaj (5.), a Pamkutya (7.), a Jólvanezígy (9.), Zsozéatya (11.), Abosi Barna (13.), Makk Adrienn (14.) és Körcsönyei Polla (16.) is, egy év kihagyás után pedig Dancsó Péter (17.) is visszajutott a húsz legértékesebb influenszer közé.

A rangsor elkészítéséhez a piacon elérhető legprofibb influenszer-adatbázisokkal és médiafigyelő eszközökkel elemezték a tartalomgyártók követőbázisának méretét, kiegyensúlyozottságát, minőségét, az énmárkájuk egészségét, valamint a követőik aktivizálására való képességüket. Az adatokon túl a médiapiac, a reklámügynökségek, valamint a közösségi médiás és influenszerkampányokkal dolgozó márkák képviselőiből álló, huszonnégy fős zsűri pénztermelő képesség, ismertség-láthatóság, valamint tartalmi igényesség és profizmus szempontjából pontozott.