A média nem sprint, hanem maraton – interjú R. Kovács Dániellel

Aki ismer, tudja, hogy hosszútávfutó típus vagyok. A média nem sprint, hanem maraton: a mostani időszak az építkezésről szól – nyilatkozta lapunknak R. Kovács Dániel, a nemrégiben alakult Eco Media Group vezérigazgatója, a Front Page Communications alapítója. Nem titkolta azt sem, hogy nem állnának meg két brandnél, szeretne további mértékadó médiumokat bevonni a portfólióba.

- Beszálltál a médiapiacra, megalapítottad az Eco Media Groupot (EMG). Hogy-hogy? Ilyen jónak találod ezt a piacot? Vannak, akik elmenekültek innét, sokan pedig megszűntek.

- Valóban, első ránézésre nem tűnik egyszerű terepnek a médiapiac. Számomra azonban természetes közeg, hiszen több mint 15 éve az üzleti szektorhoz szorosan kapcsolódó kommunikációs ügynökséget, a Front Page Communicationst vezetem. Ez egy tőke- és pénzpiaci, tranzakciós területen meghatározó tanácsadó cég, így napi szinten dolgozunk együtt szerkesztőségekkel, illetve készítünk tartalmat. Korábban pedig magam is újságíró voltam. Közgazdász végzettséggel pénzügyi és tőkepiaci újságíróként, szerkesztőként és műsorvezetőként tevékenykedtem többek között a Figyelőnél, az Inforádióban és a Millásreggeliben (ami akkor még Forintos Percek néven futott). Az ügynökségi, újságírói előzmények mellett a média tulajdonosi oldalról sem ismeretlen számomra. Még a 2000-es évek környékén én voltam az egyik tulajdonosa, vezetője az akkor erős pozíciókkal büszkélkedő, ma is működő Tőzsdefórum online gazdasági oldalnak. A média tehát izgalmas számomra tartalmi és üzleti szem pontból is. Nem vitás, az utóbbi területen különösen sok a kihívás – de épp ez, és a személyes kötődés adja a motivációt. Látható, hogy a piac koncentrálódik, a szereplők száma csökken, ugyanakkor vannak olyan niche területek, amelyek specializált szakértelmet igényelnek. Az elmúlt években egyre aktívabban vizsgáltam az együttműködési lehetőségeket, és azt láttam, hogy itt tudom a legjobban kamatoztatni a tapasztalataimat, a tőkémet és a kapcsolatrendszeremet. Az Eco Media Grouppal az a célom, hogy minél több szakmai és üzleti szempontból meghatározó médiumot fogjak össze, vonjak be a portfólióba.

- Mik tartoznak az EMG-hez?

- Az EMG induló portfóliójába két ismert brand tartozik. Az eco.hu gazdasági portál a magyar piacon az egyik első gazdasági hírgyűjtő oldal volt. Ma kisebb intenzitás mellett működik, de fontos bázisa lehet a további fejlődésnek. A másik A 100 leggazdagabb magyar évente megjelenő magazin. Ezt a kiadványt az egész magyar üzleti világ ismeri, a vállalati szektor vezetőinek, befektetőinek jelentős része szerepel a listán. Az ügynökségünk sokukkal vagy dolgozik, vagy dolgozott az elmúlt években. Nem kérdés, hogy erre a kiadványra fontos portfólióelemként tekintünk, és vannak vele további terveink is.

- Mi a terv, mikor térül meg az invesztíciód?

- Aki ismer, tudja, hogy hosszútávfutó típus vagyok. A Front Page Communications 2008-ban alakult, azóta vezetem, 2011 óta a társammal, Bradács Andrással. A média nem sprint, hanem maraton: a mostani időszak az építkezésről szól. A hangsúly a már megszerzett médiumok fejlesztésén, a márkák kiterjesztésén és a piac aktív feltérképezésén van. Szeretnénk hosszú távon olyan, elsősorban az üzleti, pénzügyi, vállalati hírek terén mértékadó médiumokat bevonni a portfólióba, amelyek értéket teremtenek és stratégiai szinergiát jelentenek. Ezek a médiumok jelenleg egyenként nem nagyok, így a megszerzésük, az integrálásuk, a fejlesztésük sem igényel óriási befektetést. Önállóan is megállnak a lábukon – együtt viszont erősebbek lesznek. Ha egy megfelelő méretű portfólió épül fel ezen a területen, akkor az olyan szereplővé válhat, ami a hirdetőknek is vonzóbb.

- Hogy viszed tovább a kommunikációs ügynökséget?

- A Front Page Communicationst a saját gyermekemnek tekintem, így természetesen vezetem tovább. Egy hosszú évek alatt felépült jó csapattal, stabil megbízói körrel működünk, és a már említett szinergiák pozitív hatása mellett más változást nem tervezünk az ügynökség életében.

- A 2023-as erős éve volt a Front Page-nek, tavaly milyet zártatok?

- Tavaly már érezhető volt a kedvezőtlenebb gazdasági helyzet nálunk is, így a költségek nőttek, miközben nem minden ügyfél fogadott el ezzel arányos emelést. A tavalyi számaink így elmaradnak a kiemelkedően jó 2023-astól, de nincs okunk panaszra, mert az idei év első hónapjai már erősebbek voltak a tavalyi hasonló időszaknál.

- Leginkább mi kell ahhoz, hogy a mai piaci viszonyok között igazán versenyképes legyen egy PR cég?

- Legelőször is szakértelem – tehát jó csapat. Ehhez kapcsolódik a rugalmasság, a folyamatos fejlődési igény és a lojalitás – leginkább ezekkel a tulajdonságokkal képes egy PR-tanácsadó bizalmat építeni. A felgyorsult környezetben természetesen egyre fontosabb a sebesség, a gyors reakciókészség is.

 

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.