Tartalommarketing 2.0 – mi kell egy digitális csapathoz? (x)

A tartalommarketing már nem csupán blogcikkek és közösségi posztok gyártását jelenti. Sokkal inkább egy komplex, több területet átfogó stratégia, ahol a kreativitás mellett a technikai tudás is kulcsszerepet kap. Ahhoz, hogy egy márka valóban hatékonyan jelenjen meg a digitális térben, sokoldalú csapatra van szükség, és ez a csapat messze nem csak szövegírókból és grafikusokból áll. (x)

Több mint marketing – digitális működés

Egy marketingcsapat a kreatív kampányok megvalósítása mellett gyakran részt vesz weboldalak fejlesztésében, A/B tesztelések lebonyolításában, SEO-optimalizálásban vagy akár saját belső szoftverek működtetésében is. Ehhez azonban olyan kompetenciákra van szükség, amelyek egy hagyományos marketinges képzésből kimaradnak.

Az egyik ilyen kompetenciakör a frontend fejlesztés ismerete. A frontend fejlesztő képzés lehetőséget ad arra, hogy a csapaton belül is legyen, aki ért a webes felületek felépítéséhez, hibák javításához vagy akár kisebb fejlesztésekhez.

 

 

IT-támogatás házon belül?

A tartalomgyártás, a kampánykezelés és az adatelemzés mögött komoly technikai háttér áll. Ha minden egyes kérdéssel a külső IT-hez kell fordulni, a reakcióidő megnő, a rugalmasság csökken. Ezért a belső IT-támogatást akár részidőben is, különösen a digitális csapatok számára fontos lehet.

A rendszergazda képzés éppen ezt az igényt elégíti ki. Egy ilyen végzettség nemcsak azok számára hasznos, akik klasszikus informatikai pályát szeretnének, hanem azoknak is, akik például egy kis- vagy középvállalkozásnál felelnének a rendszerek biztonságáért, karbantartásáért, vagy segítenének a digitális platformok technikai működésének fenntartásában.

Képzett emberek – rugalmas működés

A digitalizáció egyik legnagyobb előnye a gyorsaság és az alkalmazkodóképesség. Ez viszont csak akkor működik, ha a csapat is képes ezekre. A vállalatok éppen ezért egyre nyitottabbak arra, hogy munkatársaik újabb és újabb képzéseken vegyenek részt – legyen szó adatvizualizációról, UX alapismeretekről vagy épp webes fejlesztésről.

A tartalommarketingben dolgozó szakemberek ma már gyakran kapnak lehetőséget arra, hogy IT- vagy szoftveres alapképzést végezzenek el, hogy hatékonyabban tudjanak együttműködni a technikai csapattal vagy akár részben át is vegyék annak szerepét.

A verseny most dől el

A digitális marketing világában egyre kevesebb a hely a középszerűségnek. Az a márka, amely gyorsan, hatékonyan és kreatívan tud reagálni a trendekre, jelentős előnyre tesz szert. Ennek záloga pedig nem más, mint egy jól felkészült, sokoldalú csapat. (x)