Női állandóság

Tavaly úgy kezdhettük a Top 50-es listánkon szereplő nők bemutatását, hogy tizennégyen még sosem kaptak helyet az összeállításunkban, most azonban azt írhatjuk, hogy a hölgyek megismételték az elmúlt évi „szereplésüket”, és megint tizennégyen képviseltetik magukat a rangsorban.

De nemcsak a létszám állandósult a tavalyi rangsorhoz képest, hanem a listán szereplők is, hiszen a legutóbbihoz viszonyítva mindössze két cserélődést jegyezhettünk fel. Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális területekért felelős vezérigazgató-helyettese munkahelyet váltott, míg Szalai Vivien, a TV2 Csoport hírigazgatója ezúttal csak egy hajszálnyival maradt le a Top 50-ből. Helyettük a rangsorunkon köszönhetjük Hunyadi Beatrixet, a One Magyarország lakossági vezérigazgató-helyettesét és Demeter Zsófiát, az RTL Magyarország hirdetési értékesítési igazgatóját.

Örökmérleg

Persze az állandók között is vannak „állandóbbak”, akik korábban jó néhányszor szerepeltek a Top 50-ben. A csúcstartó a 2008-ban első ízben összeállított rangsorunk óta a listán mindig szereplő Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója. Ő nemcsak azzal büszkélkedhet, hogy tagja annak a négyfős „elit klubnak”, akik egyszer sem hiányoztak a Top 50-ből – rajta kívül Kolosi Péter, Málnay B. Levente és Somlói Zsolt mondhatja el magáról ugyanezt –, hanem azzal is, hogy kilencedik alkalommal az első helyen is végzett.

Az idei listánkon szereplő hölgyek közül Blaskó Nikolett és Szabó Edina kilenc-kilenc ranglistás részvételt mondhat magáénak, utánuk következik Rajki Annamária 8, Kosaras Klaudia 6, míg Hidvégi Krisztina és Jamniczky Tímea 5-5 Top 50-es szerepléssel.

Befolyásos hölgyek

Vidus Gabriellának a nők közötti első helye szinte nem is volt kérdés, hiszen ahogy említettük, kilenc alkalommal végzett a Top 50 élén, és az idén a második helyet szerezte meg. Talán már nem is emlékszünk rá, de jó néhány évvel ezelőtt előfordult, hogy megelőzte őt valaki a nők közül. Na ez sem ma volt, a 2008-as legelső összeállításunkban Hídvéghy Melinda, az Epamedia akkori elnök-vezérigazgatója 15. lett, ezzel az akkor 19. Vidus előtt végzett. Majd három évvel később, 2011-ben az akkori NMHH-elnök Szalai Annamária az ötödik helyével négy pozícióval előzte meg őt. Azóta viszont az RTL Magyarország vezérigazgatója egyeduralkodó a hölgyek között.

A női dobogón tavalyhoz képest helycsere történt, a másodikra lépett előre Hidvégi Krisztina, a New Land Media (Lounge Group) ügyvezető igazgatója. Az összesített rangsorban a 15. helyen végzett szakember számára az elmúlt esztendő különösen sikeres volt, közel száz szakmai elismerést gyűjtöttek be, a TopFICE globális rangsorában az év független ügynökségeként szerepeltek, a cégcsoport több divíziója pedig első helyen végzett a hazai szakmai toplistákon.

Tavaly a második, az idén a harmadik legbefolyásosabb hölgy lett az Atmedia Csoport kereskedelmi igazgatója, Kosaras Klaudia. Cége a televíziós piacon a legmagasabb közönségarányt tudhatja magáénak, köszönhetően annak, hogy a TV2 Csoport és a közmédia csatornái mellett portfóliójukban számos nemzetközi márka is helyet kapott. A rádiós piacon az MTVA csatornáin túl országos adók is hozzájuk tartoznak, emellett a digitális jelenlétük is folyamatosan bővül.

A Top 50-es rangsorban közvetlenül mögötte, a 17. helyen végzett Jamniczky Tímea, a JCDecaux Hungary vezérigazgatója. A vállalat története legmagasabb, 10 milliárd forint fölötti árbevételét és nyereségét érte el. A cégvezető emellett átvehette a Menedzserszövetség és a Volkswagen közös Kék Innovációs Különdíját, illetve az Art is Business Díj Felelős Vállalati Vezető kategóriájában is elismerést kapott.

Szabó Edina, az Omnicom Media Group Hungary ügyvezető igazgatója az idén jubilál, ugyanis épp tíz éve, 2015-ben került be először a Top 50-es rangsorunkba. A szakembert tavaly októberben a Magyar Reklámszövetség az elnökség tagjává választotta három évre, az idén pedig a Digitális Közönségmérési Tanácsot felügyelő Egységes Digitális Mérésért Egyesület elnökségébe is újraválasztották. Cége, az OMG nemzetközi hálózat pedig bejelentette, hogy felvásárolja az Interpublic Groupot, így ha az üzlet az idei év második felében lezárul, a világ legnagyobb reklámügynökségi vállalata jön létre.

Hatalmasat, huszonhárom helyet ugrott a tavaly a listánkra visszatérő Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary chief media officere, aki az idén 20. lett. Cége az elmúlt évben rendkívül dinamikus növekedést könyvelhetett el, több új ügyfelük is lett, olyan jelentős márkák választották partnerüknek a társaságot, mint a MediaMarkt, a Lego vagy a Porsche Hungária.

Hozzá képest „rutinosabb” szereplő a listánkon az idén a 22. helyen végzett Csikesz Erika, a TV2 Csoport értékesítési és digitális igazgatója, aki a digitális területet felügyeli, továbbá minden részleg támogatásával a TV2 Csoport digitális stratégiájának és üzletágának továbbfejlesztését vezeti.

Ennek eredményeként tavaly a videóindítások számában sikerült megelőzniük legfőbb versenytársukat. Szakmai elismertségét jól mutatja, hogy az idén ismét bekerült a Forbes magazin által összeállított A legbefolyásosabb magyar nők listájára a média top 10 kategóriában.

Blaskó Nikolett, az ACG Reklámügynökség tulajdonos-ügyvezetője, a MAKSZ elnöke, a kommunikációs iparág egyik legbefolyásosabb nője, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége elnöke, a Hungarian Business Leaders Forum elnökségi, az Önszabályozó Reklámtestület felügyelőbizottsági tagja. Emellett az idén a Forbes A legbefolyásosabb magyar nők listáján az üzlet kategóriában a top 10-ben végzett. Cége, az ACG árbevétele 2023-ban, az utolsó elérhető adatok szerint 3,15 milliárd forintra nőtt, az euróalapú forgalmukat pedig közel megduplázták.

A Magyar Telekom TV&entertainment igazgatója, Rajki Annamária összesítésben a 29. lett, és fontos eredménynek tartja, hogy a lineáris és streamingszolgáltatások optimumára épülő stratégiájuknak köszönhetően cége a kiélezett verseny és a jelenlegi gazdasági körülmények mellett tavaly tovább tudta növelni tévé-előfizetőinek számát és ügyfeleinek elégedettségét. Emellett a Magyar Telekom évről évre a top 25 hirdető közé tartozik.

Tavaly újoncként került fel a listánkra, és az idén is találkozhatunk Erdélyi Eszter nevével, ami azt jelenti, hogy az elmúlt évhez hasonlóan az Atmedia Csoport megint két hölggyel képviselteti magát az összeállításunkban. A digitális osztály vezetőjeként a digitális üzletág stratégiájáért felel, valamint feladata a vállalat digitális portfóliójának fejlesztése.

Pácsonyi Daniella is javított a tavalyi helyezésén, és a 48.-ról a 37. helyre ugrott. Az egyik legnagyobb hazai médiavállalat, a Central Médiacsoport kreatív- és kommunikációs igazgatója január közepétől tagja lett a médiavállalat vezetői testületének. A legnagyobb személyes kihívásának pedig a Central Content, a társaság új produkciós ügynökségének piacra lépését tartja.

Most először találkozhatunk a Top 50-ben Hunyady Beatrix, a One Magyarország lakossági vezérigazgató-helyettesének a nevével. Büszke lehet arra, hogy a cégnek a márkaváltás után is sikerült megőriznie a piacvezető pozícióját a televíziós piacon.

Kálmán Erika, a Mediaworks Hungary Zrt. elnök-vezérigazgatójaként az egyik legnagyobb hazai médiavállalatot irányítja, amelynek az utolsó ismert üzleti évében, 2023-ban a konszolidált nettó árbevétele 57,28 milliárd forint volt, ami több mint egymilliárdos növekedés az azt megelőző évhez képest.

Az RTL Magyarország részéről is két hölgy került be az összeállításunkba, Vidus Gabriella mellett Demeter Zsófia, aki most először szerepel összeállításunkban. Az RTL Magyarország hirdetési értékesítési igazgatója felelős az RTL Magyarország saját csatornáinak és a partnerek hirdetési felületeinek értékesítéséért. A vezetése alatt bővült az RTL Saleshouse televíziós portfóliója, ezzel megerősítve a cég pozícióját a hazai Connected TV-piacon.

 

Baross Gábor