
Az Árukereső.hu legfrissebb adataiból kiderül, hogy a meleg érkezésével szinte egyidőben kezdték el Magyarország és a régió fogyasztói felkutatni a jégdarálóktól az úszógumikig a termékeket.
A 25-30˚C-os hőmérséklet mellett kijelenthetjük, hogy megérkezett a nyár, Magyarország és szomszédai, illetve a régió országai pedig olyan termékeket keresnek, amikkel elviselhetőbb lehet a hőség – vagy amikkel kihasználhatják a jó időt. A kinti falatozás és italozás fókuszba kerülhetett, ugyanis több mint kétszer annyian kerestek dohányzóasztalt, és közel 67 százalékkal ugrottak meg a jégdarálók keresései, míg 62 százalékkal többen kutattak túradobozok után. Majdnem 50 százalékkal többen kerestek vízipisztolyokat, és közel 40 százalékkal többen érdeklődtek az úszógumit, karúszók, valamint egyéb strandjátékok iránt.
Csehországban is népszerűek voltak a jégdarálók (138%), de a legtöbbet bicikli sisakokat és bicikli vázakat kerestek: mindkettőt hétszer többen. A cseheknél is a szabadtéri tevékenységek voltak a sztárok: tollaslabdához hálókat (160%), gyerek- (127%), kutya- (126%) és hagyományos medencéket (110%) próbáltak jó áron beszerezni a legtöbben. Persze a küllemükre is gondoltak, és majdnem négyszeresére ugrott a körömcsipeszek népszerűsége.
A szlovákok is szívesen töltenék idejüket a medencékben: közel háromszor annyian érdeklődtek az úszódeszkák és kétszer annyian a felakasztható szűrők után. A biciklifékek keresései 145 százalékkal, míg az étrendkiegészítőké 113 százalékkal növekedtek most, hogy beköszönt a jó idő. Szomszédaink kertjeiket is szeretik, ugyanis 112 százalékkal többet kerestek mindenféle pavilonkiegészítőre, illetve kerti sátorra.
Bulgáriában sátrakra és bőröndökre kerestek majdnem kétszer annyian, míg Horvátországban a sövényvágó ollók, a kajakok és kenuk, illetve a medencefelszerelések domináltak kb. 50 százalékkal nagyobb érdeklődéssel, bár azért 18 százalékot ugrottak a jacuzzik is. Szerbiában is az utazáson járhat az emberek esze, ugyanis kétszer annyian kerestek rá nyári gumikra, és nagyjából 20 százalékkal nagyobb volt az érdeklődés a horgászfelszerelések iránt. Romániában pedig a kempingszékeket kutatták kb. 60 százalékkal többen. Érdekesség, hogy a románok grafikus tableteket is hasonló mértékben kerestek, és több mint 20 százalékkal ugrott meg a könyvek iránti érdeklődés.
Az évről évre egyre melegedő nyarak és a gazdasági változások együttese még jobban felértékeli az Árukereső.hu szerepét, ahol a vásárlók a lehető leggyorsabban és a lehető legjobb áron reagálhatják le mind az éghajlati, mind a pénzügyi változásokat. Erre a legfrissebb adatok is kiváló példa, ugyanis a hőséggel párhuzamosan ugrottak meg a kapcsolódó termékek, pár érdekes, látszólag eltérő termékkategória mellett.