
A Revolut, a világszerte több mint 60 millió ügyféllel rendelkező globális fintech vállalat, elérte a 2 millió felhasználót Magyarországon, ezzel megerősítve pozícióját az ország egyik vezető bankjaként. Ez a mérföldkő 33 százalékos éves növekedést jelent, mivel 500 000 új ügyfél csatlakozott a vállalathoz azóta, hogy 2024 júliusában bejelentette, hogy elérte az 1,5 millió ügyfelet Magyarországon.
A magyar ügyfelek kezdetben elsősorban a Revolut többdevizás funkciói és versenyképes árfolyamai miatt választották az alkalmazást, amely ideális megoldást kínált a nemzetközi utazások során. Azóta azonban a Revolut egy átfogó pénzügyi központtá fejlődött a napi pénzügyek kezelése terén is: a magyar felhasználók által végrehajtott tranzakciók 80%-a már belföldön történik. A vállalat fontolóra vette saját ATM-hálózat bevezetését is, amelyet egy friss és meglepő dizájnnal Spanyolországban már kipróbáltak. Ezek a berendezések lehetőséget biztosítanak a készpénzfelvétel és a fizikai kártyák terjesztésén túl új szolgáltatások bevezetésére is, valamint a Revolut termékei és szolgáltatásai kreatív módon történő reklámozására. Mindez jól tükrözi a Revolut diszruptív üzleti modelljét.
A Revolut továbbra is kiváló megoldást kínál az utazásokhoz, és az elmúlt években jelentősen bővült a vállalat életmódhoz kapcsolódó termékportfóliója is. Az ügyfelek a Revolut eSIM segítségével roamingdíjak nélkül maradhatnak kapcsolatban szeretteikkel. Az alkalmazásban elérhető saját szállásfoglalási platform, a Stays, több mint 2 millió szálláshelyet kínál világszerte, míg a Lounges funkció több mint 1000 repülőtéri váróba biztosít teljes vagy részleges kedvezménnyel történő belépést, ezzel is emelve az utazási élmény színvonalát.
Partnerségek meghatározó hazai szereplőkkel
A Revolut olyan ikonikus magyar márkákkal alakított ki stratégiai együttműködést, mint a Sziget vagy a Wizz Air, amelyek tovább mélyítették a Revolut jelenlétét a hazai piaci. Különösen kiemelkedő a Wizz Airrel való partnerség, amely még tovább erősítette a Revolut pozícióját, mint az utazáshoz ideális pénzügyi megoldás. Az együttműködés innovatív, egyérintéses fizetési megoldást hozott a légitársaság több mint 60 millió ügyfele számára. A magyar utazók zökkenőmentesen foglalhatnak repülőjegyet a Revolut Pay-en keresztül, a tranzakciókat másodpercek alatt, biometrikus biztonság mellett végrehajtva, mindezt úgy, hogy közben RevPontokat gyűjtenek, amelyeket később a Revolut Pay-es vásárlásokra vagy Wizz Air repülőjegyekre válthatnak be.
2024-ben a Revolut sikeres partnerséget indított Európa egyik legnagyobb zenei fesztiváljával, a Szigettel. A Revolut Stage volt az esemény egyik fő attrakciója és legnagyobb szerkezete, amely 5700 m² alapterületével hatalmas tömeget vonzott. Az együttműködés során több mint 25 000 tranzakció volt lebonyolítva, amelyek összértéke elérte a 2,3 milliárd forintot, mindez Revolut Pay-en keresztül. A Revolut idén is visszatér a Szabadság Szigetére, ezúttal is elhozza az ikonikus Revolut Színpadot, valamint a meglepetésekkel teli Revolut Booth-ot. Több százezer Sziget-rajongó érkezik majd Budapestre több mint 100 országból. A Wizz Airrel integrált innovatív megoldásokkal a Revolut örömmel járul hozzá ahhoz, hogy minél többen fedezhessék fel Magyarország egyedi varázsát.
A Revolut ügyfelek Magyarországra utaznak
A Revolut első Globális Utazási Kiadási Jelentése szerint a vállalat felhasználói 2024-ben több mint 20 millió tranzakciót bonyolítottak le Magyarországon, összesen 137 milliárd forint értékben. A legtöbbet költő külföldi ügyfelek országok szerinti megoszlása:
Románia – a teljes turisztikai költés 15%-a
Egyesült Királyság – 14%
Spanyolország – 9%
Lengyelország – 8%
Németország – 7%
Írország – 5%
Ausztria – 4.1%
Franciaország – 3.9%
Görögország – 3.8%
Olaszország – 3.7%
(Ez a tíz ország a teljes turistaköltés 74%-át tette ki Magyarországon.)
Több mint daily banking
A Revolut 2 millió magyar ügyfelei egyre többet hoznak ki pénzükből az alkalmazásban elérhető széleskörű pénzügyi szolgáltatások révén. Több mint 360 000 magyar ügyfél rendelkezik aktív befektetési számlával, és az átlagos befektetési egyenleg 1 329 euró ügyfelenként. A számos befektetési opció, köztük a több mint 5000 elérhető amerikai és uniós részvény, a széles ETF- és kötvény választék, valamint a csomag keretén belüli díjmentes kereskedési lehetőségek jelentős mértékben hozzájárulnak az ügyfélaktivitáshoz.
A megtakarítási funkció is egyre népszerűbb: Magyarországon több mint 145 000 ügyfél rendelkezik megtakarítási számlával, az átlagos megtakarítási egyenleg 1 400 euró. A megtakarításokra a Revolut napi jóváírással akár évi 4,75% éves kamatot (EBKM) kínál, a választott előfizetési csomagtól függően.
A családok, lakótársak vagy barátok közös pénzügyeik kezeléséhez használják a Revolut Közös Számla funkcióját. Jelenleg több mint 33 500 magyar ügyfél rendelkezik ilyen számlával, ami 98%-os éves növekedést jelent.
A Revolut lokalizálódik
Az elmúlt években a Revolut egy trendi, városi fintech megoldásból országos digitális banki és pénzügyi szolgáltatássá nőtte ki magát, amelyet magyar családok generációtól és régiótól függetlenül megkedveltek. Bár Budapest továbbra is vezet 34%-os penetrációs rátával, a Pest megyei arány is jelentős, 26%, de dinamikusan nő a jelenlét Győr-Moson-Sopron megyében (22%), valamint Borsod-Abaúj-Zemplén megyében (17%) és más helyi közösségekben is. A családok országszerte felfedezték a <18 számlákat, mint pénzügyi edukációs és menedzsment eszközt a fiatalabb generáció számára. Már több mint 92 000 <18 felhasználó van Magyarországon, ebből több mint 29 000 Budapesten.
Gianmaria Scocca, Head of Branches, a Revolut-nál így nyilatkozott: “Magyarország az egyik legerősebb növekedési piacunk Közép- és Kelet-Európában. Büszkék vagyunk arra, hogy már 2 millió magyar ügyfél bízza ránk pénzügyi igényeit és ambícióit, és minden eddiginél elkötelezettebbek vagyunk a magyarországi tevékenységünk erősítése iránt. Prioritásunk továbbra is az, hogy folytassuk küldetésünket, hogy innovációt hozzunk a pénzügyi szektorba, és olyan megoldásokat kínáljunk ügyfeleinknek, amelyek valóban segítenek abban, hogy többet hozzanak ki pénzükből, miközben figyelembe vesszük helyi igényeiket.”