
Az utazás manapság nem csupán az új helyek felfedezéséről, hanem az élmények megosztásáról és újraéléséről is szól.
A digitális világban felnövő Z generáció egészen másként gondolkodik az utazásról, mint az előző korosztály. Az Európai Utazási Bizottság Z generációs utazókat vizsgáló tanulmánya szerint az olyan közösségimédia-platformok, mint az Instagram vagy a TikTok, jelentős hatással vannak az úti célok kiválasztására. Számukra az igazán vonzó helyszínek nemcsak érdekesek, hanem vizuálisan is megkapóak – legyen szó egy hangulatos naplementés városképről vagy egy eldugott természeti csodáról. A kutatás szerint a Z generációs utazók 42 százaléka már választott úti célt kizárólag a közösségi médiában látott tartalmak alapján.
Városi kirándulások: így szeret utazni a Z generáció
A Z generáció különösen kedveli a rövid, mégis élményekben gazdag városlátogatásokat, ahol a tágabb környék felfedezésével a kikapcsolódás és a vizuális inspiráció egyszerre adott. Ezek a dinamikus, kompakt utazások minimális szervezéssel is gyakran ismételhetők, miközben intenzív élményeket és érzelmi feltöltődést kínálnak. Pár kattintással összepárosíthatók a repülőjegyek, a szállások és a különféle kiegészítő szolgáltatások, így az utazók könnyedén állíthatnak össze teljesen személyre szabott útitervet.
„A városlátogatások egész évben lehetőséget kínálnak és kielégítik a kalandvágyat anélkül, hogy hosszabb távú tervezést vagy sok szabadságot igényelnének” – magyarázza Eugene Triasun, az eSky Group online utazási irodájának szakértője.
Az eSky szerint az alábbi úti célok megfizethetők, könnyen elérhetők, és gazdag tartalomkészítési lehetőségeket kínálnak – így különösen vonzók lehetnek a Z generáció számára:
Marrákes élénk színei és változatos textúrái miatt szinte minden utcasarok tökéletesen fotogén – igazi paradicsom a tartalomkészítőknek.
Izland földöntúli tájai, fekete homokos tengerpartjai és az északi fény drámai kontrasztjai álomszerű digitális tartalmakat inspirálnak.
Madeira, az „Európa Hawaiijaként” emlegetett, buja zöld sziget ideális helyszín lélegzetelállító drónfelvételekhez.
Málta és Ciprus mediterrán fényviszonyai és történelmi hangulata tökéletes hátteret nyújtanak életstílus-videókhoz és fotókhoz.
Az osztrák Alpok festői túraútvonalai és hófödte csúcsai egész évben lélegzetelállító hátteret kínálnak természetfotókhoz és utazós tartalmakhoz.
„A fiatalok számára minden utazás a közösségi média böngészésével kezdődik – itt keresik meg a legfotogénebb kávézókat, kilátóhelyeket és élményeket. Ezek a platformok nemcsak inspirációt nyújtanak, hanem alapjaiban alakítják át az utazástervezés folyamatát” – mutat rá Dr. Bartosz Kicior, a varsói SWPS Egyetem szociológusa. „Új utazási szokások vannak kialakulóban: a fiatalok Reels-videókat készítenek az Instagramra, táncolnak a TikTok-posztokban, amelyek az egyéni történetmesélésnek új formái. Az úti cél kiválasztásában pedig egyre meghatározóbb szempont, hogy milyen tartalmak oszthatók meg róla – és ezeken keresztül mit tud közvetíteni az utazó önmagáról: ki ő, vagy ki szeretne lenni”– teszi hozzá Dr. Kicior.
A HONOR és az eSky közös kampányának célja, hogy a fiatal utazókat arra ösztönözzék saját szokásaikhoz és igényeikhez igazodva fedezzék fel, éljék át és örökítsék meg a világot. Arra inspirálják őket, hogy ne csak a legnépszerűbb külföldi úti célokat ismerjék meg, hanem felfedezzék saját hazájuk rejtett gyöngyszemeit is. A fiatalok hatékony elérése érdekében a kampányba népszerű Z generációs utazási influenszereket vonnak be, akik Instagram-kompatibilis, látványos helyszínekről osztanak meg tartalmakat követőikkel. Utazásaik során külön figyelmet fordítanak arra is, hogyan lehet a HONOR 400 széria AI-alapú fotózási funkcióival úgy megörökíteni a látványt, hogy a képek visszaadják annak valódi szépségét és hangulatát.
A fiatal generációt inspiráló úticélokban Magyarország sem szenved hiányt. A budapesti bulinegyed történelmi utcaképbe ágyazott eklektikus romkocsmái, ahol pezsgő neonfényes éjszakák közvetítik a város underground varázsát, a Tihanyi levendulamezők tökéletes képeslap-hangulata, vagy a Hortobágy végeláthatatlan pusztáinak naplementés darulese és csillagos égboltja – természetfilmbe illő látvány minden évszakban.
AI-alapú fotózás az utazók kedvence
Egy városlátogatás során a fotózás nemcsak örömforrás, hanem sokszor kihívást is jelenthet, azonban a HONOR 400 széria intelligens eszközeivel és nem mindennapi AI funkciókkal kezeli ezt. Az AI-kivágás funkcióval a felhasználó pillanatok alatt eltávolíthatja a képről, és új háttér elé helyezheti át magát, megnyitva az utat a kreatív emlékkollázsok készítése felé. Az AI-radír egyetlen koppintással eltünteti a nem odavaló járókelőt vagy egyéb zavaró elemeket, garantálva a témát valóban kiemelő, tiszta és tökéletes felvétel készítését. Az AI-szuperzoom még a legtávolibb részleteket is élesen jeleníti meg. Az AI-tükröződéseltávolítás az üvegfelületek zavaró tükröződéseit eltüntetve segít felfedni a valódi témát és megőrizni a kép hitelességét. Ha pedig nemcsak fotókat szeretnénk megosztani, akkor az AI-kép videóvá alakítása funkcióval animált videókat is készíthetünk. Ezekkel az intelligens, látványos funkciókkal minden fotó egy kerek történetté válhat, és minden utazás a lehető legemlékezetesebb módon örökíthető meg.
A HONOR 400 széria az úti fotózás új dimenziója
A HONOR 400 széria több mint egyszerű okostelefon, a modern felfedezők igazi útitársa. Fejlett AI-funkcióival minden pillanat a lehető legjobb fényben örökíthető meg. A professzionális minőségű fotózás akadályainak megszüntetésével a HONOR lehetővé teszi, hogy a felhasználók valóban „keretek nélkül” utazzanak, és másképp lássák a világot.