Díjesőt hozott az idei Arany Penge

Ünnepélyes keretek között adták át a 25. Arany Penge reklámverseny díjait, amelyen az elmúlt időszak legkreatívabb hazai reklámjai mellett a szakma történetének ikonikus alkotását is elismerték. Idén valódi díjeső zúdult a gálára: a 119 fős szakmai zsűri összesen 11 arany, 19 ezüst és 43 bronz elismerést osztott ki a legkiválóbb hazai reklám- és kommunikációs munkáknak.

(kiemelt fotón: az Év ügynöksége, a Mito Creative csapata)

Az Arany Penge Reklámverseny Magyarország egyik legrangosabb és legrégebbi kreatív szakmai megmérettetése, amelyet a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) szervez. A versenyt 2000-ben alapították azzal a céllal, hogy évről évre elismerje a hazai reklám- és kommunikációs iparág legkiemelkedőbb kreatív teljesítményeit

Az Arany Penge szerény kreatív díjból nőtte ki magát hazánk egyik legelismertebb szakmai eseményévé. A díjak folyamatos megújulásával és a díjazott munkák magas színvonalával évről évre formálja a hazai kreatívipar standardjait. Az elmúlt 25 évben az Arany Penge fontos szerepet játszott a magyar kreatívipar fejlődésében: reflektált a nemzetközi trendekre, és ösztönözte a hazai ügynökségek és fiatal kreatívok fejlődését. A jubileumok különös, emlékezetes pillanatokat hoztak – mint a Gyémánt Penge és az évfordulós kiadások –, melyek tovább emelik a verseny presztízsét.

Idén valódi díjeső zúdult a gálára: a 119 fős szakmai zsűri összesen zsűri rekordnak számító 11 Arany Pengét, 19 ezüst és 43 bronz elismerést osztott ki a legkiválóbb hazai reklám- és kommunikációs munkáknak.

Aranyat nyert ügynökségek: a Mito, az Artificial Group, a feat., a Publicis Groupe Hungary, valamint a Humán Telex. Az ügyfelek közül a Telekom, a Progress Promotion Kft. - McDonald's Magyarország, az Opella Healthcare, a Molson Coors, a Mol Mohu és a Praktiker örülhetett a legfényesebb díjnak.

A 2025-ös év egyik legnagyobb nyertese a Mito Creative, akik az Év ügynöksége címet is elhozták, és az este során összesen 14 díjat nyertek, köztük 5 Arany Pengét. Aranyra érdemes munkáik között szerepelt a Borsodi „Leave Early FC” kampánya, valamint a Magyar Telekom számára készített „Mindenki a legjobb” és „Az észrevétlen kampány” – utóbbi kampányokkal a Telekom összesen négy Arany Pengét gyűjtött be az este folyamán. Az Év ügynöksége dobogós helyezettjei a Mito-t követve a feat., majd a Publicis Groupe Hungary.

Az Év Ügyfele díjat a Progress Promotion Kft. - McDonald's Magyarország kapta, aki az este során összesen 16 díjat zsebelt be a feat.-tel, DDB-vel, Republic Group-pal és a Human Telex-szel készített különböző kampányaikkal.

Két rangos különdíjat is átadtak az este során. A JCDecaux Innovate különdíjait a legkreatívabb citylight megoldások alkotói vehették át, kiemelkedő vizuális és innovatív megközelítésükért.

A díjazottak:

1. díj: Mediator / Black Noise Festival / Az alkotás neve: Dark Matter

2. díj: Republic Group / Hyundai / Az alkotás neve: Instetris

3. díj: Wavemaker / Decathlon / Az alkotás neve: Ready To Sprint?

 

A Sláger FM Sound Stage Awards különdíját a legkreatívabb rádióspot nyerte el – a zsűri döntése alapján azok a pályázatok érdemelték ki, amely hangzásvilágával és szövegvilágával is kiemelkedtek a mezőnyből.

A díjazottak:

1 díj: Republic Group / Mondelez Hungária Kft/ Oreo / Az alkotás neve: Ősök

2 díj: Mediator Group / JNTL Consumer Health (Hungary) Kft. / Listerine / Az alkotás neve: Morning Routine

3. díj: Artifical Group / WWF Világ Természeti Alap Magyarország Alapítvány / Az alkotás neve: Erdőmetál - A természet új hangja

 

A jubileumi est egyik legfelemelőbb pillanata a Gyémánt Penge átadása volt, amelyet az Arany Penge zsűrije szavazott meg a díj történetének eddigi Grand Prix-győztesei közül. A nyertes a 2005-ös RTL legendás „csirkés” image kampánya lett, melyet az Akció NXS-sel közösen készítettek.

A díjat dr. Serényi János, a MAKSZ első elnöke és az Arany Penge egyik alapítója adta át Vidus Gabriellának, az RTL Magyarország vezérigazgatójának, valamint az alkotók közül Geszti Péternek és Lisztóczki Attilának (Akció NXS). Vidus Gabriella köszönőbeszédében megemlékezett az RTL akkori kommunikációs vezetőjéről, a kampányt útjára indító Révész Zsuzsáról is.