Pár év alatt közel 600 milliárd dolláros plusz

A múlt évben 5,5 százalékkal bővült a szórakoztató- és médiaipar (E&M) globális bevétele a PwC Global Entertainment & Media Outlook 2025–2029 című jelentése szerint, melynek előrejelzése alapján a következő években is növekedésre lehet számítani ezen a területen, igaz lassuló ütemben. Az elemzés szerint 2027-ben már nagyobb bevétel jön az OTT szolgáltatásokból, mint a fizetős tévészolgáltatásokból.

A PwC Global Entertainment & Media Outlook 2025–2029 című jelentése szerint 2024-ben az előző évhez képest a bevételek 5,5 százalékkal, 2,8 billió dollárról 2,9 billió dollárra nőttek. A vizsgált időszakban a cég előrejelzése szerint az E&M-szektor teljes bevétele az elkövetkező öt évben évente átlagosan 3,7%-al fog növekedni, és 2029-ben eléri a 3,5 billió dollárt. Ez egyben azt is jelenti, hogy 2029-re a tavalyi szinthez képest 577 milliárd dollárral nő a bevétel.

A hirdetések egyre inkább az E&M-szektor közvetlen bevételeinek fő forrásává válnak, és egyben a szektor globális növekedésének motorját is jelentik. 2023-ban a globális reklám- és fogyasztói bevételek nagyjából egyenlőek voltak. 2029-re azonban a reklámozás bevételei várhatóan 300 milliárd dollárral meghaladják a fogyasztói kiadásokat.

A fizetős tartalmak széles kategóriájának áttekintése jól illusztrálja a digitális átállást. Az OTT videó és a fizetős televízió együttes fogyasztói kiadásai a 2024-es 291,3 milliárd dollárról 2029-re 318,5 milliárd dollárra nőnek, ami 1,8%-os átlagos éves növekedést jelent. 2027-ben fordulópontot érünk el, amikor az OTT-videókból (beleértve az előfizetéses videó-on-demand [VOD] és a tranzakciós VOD szolgáltatásokat is) származó fogyasztói bevételek először haladják meg a hagyományos fizetős televíziózásból származó bevételeket.

A tanulmány szerint a mesterséges intelligencia (MI) megváltoztatja az E&M-ipar minden szintjét – a kereséstől a tartalomgyártásig, marketingig és hirdetéscélzásig. Az MI-alapú keresők visszavethetik a hagyományos keresőreklámot, míg gyártási oldalról jelentősen csökkentik a költségeket, fejlesztési időt.

A videojáték-piac bevétele 2024-ben 223,8 milliárd dollár, 2029-re közel 300 milliárd várható. A reklám az összbevétel 32,3%-áról 38,5%-ra nő 2029-ig.