Cannes Lions és fesztiválszezon a Business Lounge-ban

A reklámvilág Oscarját rendezték meg júniusban Cannesban a Cannes Lions-on, ott volt Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője is, aki erről mesélt a Business Lounge július másodikai adásában. Mindeközben közeleg hazánk legnagyobb fesztiválja, a Sziget, erről pedig Garam Tamás marketingvezető beszélt bővebben.

A Cannes Lions minden évben a globális reklámszakma egyik legjobban várt eseménye, a Palaisban nemcsak díjkiosztókat tartanak, hanem előadásokat is, a riviéra beach house-aiban pedig a különböző cégek - például Spotify, Meta és még rengetegen mások - beszélgetéseibe lehet belehallgatni. Idén is a mesterséges intelligencia volt a fő téma, a tavalyitól annyiban eltérően, hogy mindenhol kiemelték: “nem fog önállóan működni a kreatív iparban, az embernek nagyon komoly ráhatása lesz” - mondta Simon Krisztián. “Soha ennyi kreátor nem volt még Cannes-ban, mint idén”, tette hozzá a főszerkesztő, valamint azt is megosztotta, hogy rengeteg sportolót is látott, amire szintén nem volt korábban példa. “Nagyon megjelent a szemfényvesztés (...), kíváncsi lennék, hogy Szoboszlai Dominik véletlenül volt-e ott” - tette hozzá.

Persze a mi szempontunkból leginkább az érdekes, hogy volt-e magyar vonatkozása a fesztiválnak? Simon Krisztián szerint közel képtelenség Arany Oroszlánt nyerni, ez sajnos idén nem sikerült, “shortlisttel be kellett érnie a magyar kreatíviparnak”. Arra a kérdésre, hogy ha ő rendezné a Cannes Lionst, mit változtatna, azt felelte, hogy minél több magyar szakembert delegálna a zsűribe, hiszen az a hazai reklámszakma nemzetközi megítélését is befolyásolná.

Augusztus közepén ismét érkezik a Sziget Fesztivál, így kézenfekvő volt, hogy a második rész vendége a Sziget Zrt. marketingigazgatója, Garam Tamás volt. A szakember elmondta: az aktuális kedvenc fellépők megszerzése mellett kiemelendő, hogy idén sok újítás lesz a fesztiválon, ami “dekorációban, új helyszínekben, zónásításban”, és sok látványos dologban tapasztalható majd.

Lesz például dedikált zónája az elektronikus zenének és a városi kultúrának, “ezen kívül önálló egysége lesz az összművészeti előadásoknak is”. Nem kikerülhető kérdés, hogy vajon a Sziget célcsoportja fiatalodik vagy szélesedik? “Nyugat-európai trendeket nézve lassan, tizedévekben számolva idősödik a célcsoport, de ez komplex kérdés, hiszen van hazai és nemzetközi látogatóbázis”. A Szigettel kapcsolatban mindig felmerülnek az anyagiak, erre azt mondta Garam Tamás, hogy ismét lesz budget food, mint az elmúlt három évben, valamint “a sör ugyanannyiba fog kerülni, mint tavaly”.

Miért érdemes kilátogatni a Cannes Lionra? Minden évben meg kell újulnia egy fesztiválnak? Hogy támogatja a marketing a bookingot? Más a kommunikáció a visszatérő vendégek felé az első látogatókhoz képest? Kiderül a teljes adásból, ami itt hallgatható meg.