Weiler Péter tervezte a marketing és PR-vezetői toplisták idei díjait

Idén először egyedi tervezésű díjat kap a TOP 50 legsikeresebb marketing- és pr-vezetők rangsorának első tíz helyezettje a szeptember 18-i Marketing Summit díjátadó esten. A Marketing&Media magazin célja, hogy a kreatív szakmát díjazó versenyen az elismerés jelképe maga is egyedi legyen. A felkért alkotó Weiler Péter multimédia-művész, aki egy különleges, betonból és plexiből készült, az M betű absztrakcióját formázó díjat készített.

Idén is kétszer 50-es rangsorban mutatja be a Marketing&Média a hazai kommunikációs iparág nagyágyúit. A piac meghatározó szereplőiből álló zsűri szavazata alapján tizedik alkalommal készült el a TOP 50 marketingvezetőt tartalmazó rangsor, és harmadszorra a TOP 50 PR-vezetői lista. Az első tíz helyezett a Marketing Summit díjátadó estjén, szeptember 18-án különleges elismerést vehet kézbe: egy egyedi tervezésű, betonból és plexiből készült alkotást. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője elmondta: az volt az elképzelésük, hogy a díj szimbolikus, egyedi formájú alkotás legyen, amely egy irodába belépve azonnal szembetűnik, és a nyertes büszkén teszi ki a polcára.

A kommunikációs szaklap idén Weiler Péter multimédia-művészt kereste meg: arra kérték, gondolja újra a TOP 50 legsikeresebb marketing- és pr-vezetőnek járó elismeréseket – hogy a kreatív szakmát egy valóban kreatív és egyedi tárgy jelképezze. Weiler Péter jól ismert a hazai médiapiacon, a nevéhez több ismert portál elindítása is kapcsolódik (origo.hu, habostora.hu). Korábbi médiás munkái mellett azonban ma már inkább festményeiről, plexi-réteges képeiről, installációiról és digitális projektjeiről beszélnek. Az eredetileg a The Art Institute of Philadelphia főiskolán végzett művész alkotásaiban gyakran keveredik a popkultúra, a társadalomkritika és a játékos vizualitás.

Weiler Péter nem először tervez díjat, így tudja, hogy mennyire fontos, hogy az elismerésben részesülők egyedi díjat, műalkotást kapjanak, és azt életük végéig értékként őrizhessék. A teljesítményt tükrözi, ha a díj is minőségi anyagokból, átgondolt koncepció alapján készül. Az alkotási folyamatról elmondta: először egy felhő volt a koncepció, pixelizált égképpel. De rájött, hogy egy díjnak sokkal inkább felkiáltójelnek kell lennie: „Nyertem! Nézzétek!”. Így született meg az M betű absztrakciója, ami egyszerre utal a Marketing&Médiára, valamint a szakmai pálya hullámzó, mégis folyamatosan emelkedő ívére. Weiler kiemelte: a díj egy csúcspont, amit most megünneplünk, de közben nem felejtjük el, hogy a csúcsra soha nem egyenes út vezet.

Az elismerés betonból és plexiből készült. A beton modern, nyers, mégis erőt sugároz – de nem az építkezéseken megszokott anyagot használták, hanem szinte ékszer-beton minőséget. A plexi légiessége és színei pedig szépen párosulnak ezzel az erővel – magyarázta Weiler. A díj tervezése digitális eszközökkel zajlott, majd a tervekből 2–3 hetes közös iteráció után választották ki a végső változatot a Marketing&Média csapatával.

A Marketing&Média TOP 50 marketingvezető és TOP 50 PR- vezetői listákról idén szeptember 18-án, a Marketing Summit díjátadó estjén hull le a lepel – akkor ismerhetjük meg a teljes rangsorokat. Ezen az eseményen szólítják majd a színpadra a listák első tíz helyezettjét, és megkapják a különleges tervezésű díjakat.