
Idén először egyedi tervezésű díjat kap a TOP 50 legsikeresebb marketing- és pr-vezetők rangsorának első tíz helyezettje a szeptember 18-i Marketing Summit díjátadó esten. Az alkotó Weiler Péter multimédia-művész, aki egy különleges, betonból és plexiből készült, az M betű absztrakcióját formázó elismerést készített – az alkotás folyamatáról, a díjról a médiapiacon is jól ismert művészt kérdeztük.
- Hogyan talált meg ez a feladat, és mit jelentett számodra, hogy te tervezheted a TOP 50 rangsorok díját?
- Nagyon izgalmas felkérés volt. Nemcsak művészként álltam hozzá, hanem egy kicsit „belülről” is: dolgoztam már az üzleti világban, kaptam díjakat, és tudom, milyen érzés, amikor egy elismerést az ember polcára tesz. Van olyan díjam, amit, ha tűz ütne ki az irodámban, elsőként menekíteném ki. Olyat akartam tervezni, aminek én is örülnék.
- Inspiráltak-e bizonyos művészeti irányzatok vagy kortárs designtrendek a tervezés során?
- Őszintén szólva a konkrét formánál inkább a saját kézjegyemet akartam érvényesíteni. Persze vannak hatások – popkultúra, absztrakt művészet, kortárs szobrászat –, de itt az volt a fő kérdés, hogyan lehet egy „M” betűt szimbólummá alakítani.
- Hogyan született meg az „M” absztrakciója?
- Először egészen más ötletem volt: egy pixelizált égkép, egy felhő. Aztán rájöttem, hogy egy díjnak sokkal inkább felkiáltójelnek kell lennie: „Nyertem! Nézzétek!” Ezért lett belőle az „M” absztrakciója, ami egyszerre utal a Marketing&Médiára és a szakmai pályák hullámzó, mégis felfelé ívelő trendjére.
- Mennyiben más egy díj megalkotása, mint egy festmény vagy installáció?
- Teljesen más. Egy festménynél szabad vagyok, kísérletezhetek. Itt viszont van funkció: a díjnak kézbe vehetőnek kell lennie, jól kell mutatnia fotókon, irodai környezetben. Ha öltözteti az irodádat, a tárgyalót, az ügyfeleknek és kollegáknak is szívesen megmutatod, akkor valami jót csináltunk. Emellett ez egy csapat és egy közösség elismerését hordozza, nem az én egómról szól.
- Milyen anyagokat használtál, és miért pont ezeket?
- Betonból és plexiből készült. A beton nyers és erős, de nem a szürke építkezős változat, hanem szinte ékszer-minőségű. A plexi színei és légiessége pedig szépen ellenpontozza ezt. Így egyszerre sugároz erőt és könnyedséget.
- Hogyan zajlott a tervezés és a gyártás?
- Teljesen digitálisan kezdtem: Illustratorban készültek a terveim. Több iteráció volt, a Marketing&Média szerkesztőségével együtt választottuk ki a végső verziót. A kivitelezést a Gravoform csapata végezte, összességében 2–3 hét alatt állt össze a végső alkotás.
- Van a díjban valamilyen rejtett részlet?
- Igen, szeretném mindegyiket dedikálni – apró, rejtett módon. Olyan helyre kerül majd a szignó, amit csak az vesz észre, aki közelebb hajol.
- Mit szeretnél, milyen élményt váltson ki, amikor valaki átveszi a díjat?
- A legfontosabb, hogy büszkén és mosolyogva emelje fel a kamerák előtt. Ez az ő pillanatuk, az ő teljesítményük. Az én dolgom, hogy a díj méltó módon erősítse ezt az élményt.