
Mitől érezhetjük magunkat biztonságban? Az Alfa Biztosító új kampánya erre ad választ – hiteles karakterekkel, valós élethelyzetek bemutatásával. 2025. szeptember 15. és október 31. között TV-ben, online felületeken, óriásplakátokon és citylight-okon találkozhatunk azokkal, akik már felkészültek a váratlan helyzetekre és ezért biztosak a dolgukban. A cég ügynöksége a Human Telex Advertising & Event volt.
A kampány arra az insight-ra épül, hogy a jövővel, a minket körülvevő bizonytalansággal kapcsolatos félelmeink, szorongásunk gyakran megnehezítheti, hogy megéljük, élvezzük a mát. Nyugalmat és biztonságot ad, ha olyan társunk van az élet minden területén, aki mellett ezek eszünkbe sem jutnak.
A kampány való életből vett karaktereket, létező szituációkat mutat be. Alfás ügyfelek mondják el a saját szavaikkal, miért döntöttek az Alfa Biztosító mellett, legyen szó lakásbiztosításról, életbiztosításról vagy akár az új ügyfélszolgálati applikáció használatáról. A bemutatott karakterek sokfélék és sokszínűek, akárcsak az Alfa szolgáltatásai, és összeköti őket egy attitűd: a felkészültség.
A casting és a forgatás során kiemelt figyelmet kapott a hitelesség, és ennek megfelelően a styling és a kiegészítők gondos megválasztása. A film bár egységes egészet alkot, alapvetően moduláris felépítésű, ami lehetőséget ad arra, hogy a kommunikáció későbbi fázisában több verzió legyen rotálható. Érdekes, izgalmas perspektívaváltások, szokatlan nézőpontok és kameramozgások teszik dinamikussá a filmeket.
„Ez a kampány számunkra különleges volt, mert az Alfa szinte minden biztosítási területét egyetlen koncepció alatt tudtuk bemutatni. Ez komoly szakmai kihívás, ugyanakkor izgalmas lehetőség is arra, hogy közelebb hozzuk ügyfeleink mindennapi döntéseihez a biztosítás jelentőségét” – mondta Halaj Adrienn, az Alfa Biztosító marketingvezetője.
Az ügynökség oldaláról Tatlin, a Human Telex Advertising & Event kreatívigazgatója így fogalmazott: „Kevés alkalom adódik arra, hogy valódi ügyfelek történeteiből építsünk kampányt. Végre hús-vér karaktereket mutathattunk, akik tényleg hisznek abban, hogy az Alfa szolgáltatásai mellett biztonságban érzik magukat. Ez a hitelesség tette igazán különlegessé és inspirálóvá a kreatív munkát.”
„A kampányt kísérő PR-aktivitások között szerepel egy kutatás, amelyben arra voltunk kíváncsiak, hogy a Z generáció tagjai mennyire biztosak a dolgukban a saját szubjektív biztonságérzetük és a pénzügyi jövőjük vonatkozásában” – tette hozzá Drevenka Edit, az Alfa Biztosító PR-vezetője. „Az eredményeket egy kisfilmben dolgoztunk fel, amelyet a Sziget Fesztiválon forgattunk Fodor Zsókával, akivel már egy korábbi kampányban is dolgoztunk együtt.”